Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Voor zover ik weet is er nog geen Riadmaster met Tempo 100 goedkeuring. Lijkt me wel een uitdaging om het toch voor elkaar te krijgen. Enige dat ervoor nodig is zijn oplooprem (aanwezig), banden niet ouder dan zes jaar en minimaal 130 km/uur geschikt (gaat goed komen) en schokbrekers onder de wagen. Dat laatste is niet het geval, maar ik ga wel kijken of het mogelijk is om die dingen te monteren.
En dan moet de wagen nog gekeurd worden.

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 14-08-2016 13:43:33
Voor zover ik weet is er nog geen Riadmaster met Tempo 100 goedkeuring. Lijkt me wel een uitdaging om het toch voor elkaar te krijgen. Enige dat ervoor nodig is zijn oplooprem (aanwezig), banden niet ouder dan zes jaar en minimaal 130 km/uur geschikt (gaat goed komen) en schokbrekers onder de wagen. Dat laatste is niet het geval, maar ik ga wel kijken of het mogelijk is om die dingen te monteren.

Hoe hard mag je er anders mee dan? 90 km/u toch
Voor die 10 km/u zou ik het mooi zo laten  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

En het trekkende voertuig moet toch een werkend abs systeem hebben?
Op zich niet een heel spannend lijstje, wel een mooie klapkar :eusa_clap: ;)
Volvoloos....

UserID6342

Citaat van: triton op 14-08-2016 09:36:21
Citaat van: Dirk342 op 14-08-2016 08:58:02
De Jamets zijn erg leuke vouwwagens.  Veel plezier ermee !

Is een roadmaster Dirk , Joost dacht aan een jamet .  :eusa_whistle:
Hahahahaha ;D ;D

classicT5

Heeft die diagonaal banden of radiaal? Als ik goed herinner hebben ze vaak diagonaal banden, zou die dan vervangen voor radiaal. Lekke band met een diagonaal band is nogal link.

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 14-08-2016 13:53:29

In Duitsland 80.

Gaat er mij niet om dat je dan sneller opschiet, want tijdwinst zal minimaal zijn, maar dat je niet tussen de vrachtwagens hoeft te hangen.

elianmars

Citaat van: classicT5 op 14-08-2016 15:05:24
Heeft die diagonaal banden of radiaal? Als ik goed herinner hebben ze vaak diagonaal banden, zou die dan vervangen voor radiaal. Lekke band met een diagonaal band is nogal link.

Geen flauw idee wat er nu precies onder ligt. Ik zag wel dat de ene band van 2015 is en de andere van 1997 (klaphok is van 1998 ;D)......
Op de reserveband heb ik nog niet gekeken. Zal ook wel de originele nog zijn.

triton

Citaat van: elianmars op 14-08-2016 16:52:57
Citaat van: henry classic v70 op 14-08-2016 13:53:29

In Duitsland 80.

Gaat er mij niet om dat je dan sneller opschiet, want tijdwinst zal minimaal zijn, maar dat je niet tussen de vrachtwagens hoeft te hangen.

En als je op borden let , mag je hele stukken niet in halen met aanhanger.
Je hebt gewoon een rollend anker gekocht.

Optie is nog over Frankrijk te gaan....
Professioneel raddraaier

classicT5

Inhaalverbod in duitsland is toch alleen voor boven 7,5 ton? Zo zwaar is zon klaphut toch niet?

triton

Citaat van: classicT5 op 14-08-2016 19:40:49
Inhaalverbod in duitsland is toch alleen voor boven 7,5 ton? Zo zwaar is zon klaphut toch niet?

Heel vaak staat er inhaalverbod voor vrachtwagen en auto met aanhanger.
Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: triton op 14-08-2016 18:23:51

;D ;D ;D

Overigens wat mij betreft terecht dat er niet ingehaald mag worden op de stukken waar geen snelheidslimiet geldt.

elianmars

Citaat van: Taranis op 14-08-2016 20:05:47
Citaat van: triton op 14-08-2016 18:23:51

;D ;D ;D

Overigens wat mij betreft terecht dat er niet ingehaald mag worden op de stukken waar geen snelheidslimiet geldt.

Ben ik met je eens. Zeker op tweebaanswegen.

Ach, ik heb vanaf Geldrop continu rond 95 km/uur gereden een dat beviel me eigenlijk prima. Ik hoef niet perse te jagen om zo snel mogelijk op mijn vakantieadres aan te komen.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Dank je, Henri!

Gisteren was het alweer 18 jaar geleden dat ik mijn vrouw het jawoord gaf :)

Woger

Nog gefeliciteerd Marcel! Hoop dat je er een mooie dag van hebt gemaakt.