Slecht starten

Gestart door Goliath, 19-05-2010 09:06:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goliath

ik heb sinds half januari een 850 etstate uit 95 en heb er de eerste 3 maanden veel plezier aan beleefd,
echter sinds een week of vier wil de auto s'morgens heel slecht starten, de startmotor gaat wel rond maar de motor slaat niet aan, in het gunstigste geval begint de motor na een minuut (maar vaak veel later) kuchende geluiden te produceren, en komt zwarte rookpluimen en benzinedampen uitbrakend op gang.
Heb de auto teruggebracht naar de garagist(universeel) maar die kon niets vinden, heeft wel uit voorzorg de nokkenassensor en temperatuuurssensor vervangen.
Deze aktie heeft echter geen resultaat opgeleverd.
Na deze inleiding nu mijn vraag: heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
A.s. vrijdag gaat de 850 weer naar de garage omdat de auto zo af entoe bokt alsof er een of meer cilinders
niet meelopen, wellicht kan de garagist wat met een goede tip?
Met vriendelijke groet,

Ludo

Benzinedrukregelaar lek?.

Goliath

zou kunnen maar de garagist heeft de druk gemeten en na twee uur was de druk nog goed, als de motor eenmaal gelopen heeft start hij de rest van de dag redelijk, laat je de motor voor langere tijd uit (4-6 uur) dan begint het gezeur weer

Goliath

P.S. waar zit dat ding en kun je hem op de sloop er zo onderuit schroeven? hebben jullie er een plaatje van?

)()()sT

Bij een 850 zit ie onder die afdekplaat bij de injectoren.
De plaat kun je eraf wippen, dan zie je hem zitten (heeft de vorm van een hoedje).

Suc6!

EVV

Lekkende injector(s), daardoor verzopen cilinder(s)?

thuur

Yep, injector(s) of regelaar lek.

Tenzij het alleen op warme dagen is, dan zou de temp.sensor ook nog de verrijking kunnen verballen.


Gr ;)

)()()sT

Even een domme vraag: welke temperatuursensor wordt er bedoeld?
Rogé had dus ook laatst met zijn C70 startprobleempjes en daar bleek het ook aan de temperathuursensor te liggen ;)

thuur

Motormanagement bij een 20V kent maar 1 temp.sensor: die onder de thermostaat.

De 10V heeft er nog eentje in de inlaatbuis zitten.

ECC kan er nog eentje rechts aan de bumper hebben.

De klokkenwinkel links aan de bumper.

Meestal wordt de eerste sensor bedoeld.


Gr :D

)()()sT

Citaat van: thuur op 19-05-2010 10:21:55
Meestal wordt de eerste sensor bedoeld.

Dat dacht ik al, maar legde ff de link niet met slecht starten... Helder :D

mevita

Citaat van: )()()sT op 19-05-2010 10:18:07
Even een domme vraag: welke temperatuursensor wordt er bedoeld?
Rogé had dus ook laatst met zijn C70 startprobleempjes en daar bleek het ook aan de temperathuursensor te liggen ;)
Blijkt toch maar weer dat die temperatuursensor veel met startprobleempjes te maken kan hebben en waarvan je het in eerste instantie niet van zou denken, ging bij roger ook het lambda lampje branden?

gr mevita

rovelra

Citaat van: mevita op 19-05-2010 19:35:34
Citaat van: )()()sT op 19-05-2010 10:18:07
Even een domme vraag: welke temperatuursensor wordt er bedoeld?
Rogé had dus ook laatst met zijn C70 startprobleempjes en daar bleek het ook aan de temperathuursensor te liggen ;)
Blijkt toch maar weer dat die temperatuursensor veel met startprobleempjes te maken kan hebben en waarvan je het in eerste instantie niet van zou denken, ging bij roger ook het lambda lampje branden?

gr mevita

Navond Math.

Lambda lampje brande niet !
Nieuwe originele sensor(inderdaad die op het thermostaathuis) erin en probleem is verholpen ...


MvG Rogé

Goliath

 ??? De tempsensor die vervangen is zit in de buurt van de waterpomp!  het vervangen heeft duidelijk niet geholpen!! Ondertussen gaat wel gaat zo af en toe het lambdalampje aan. Ondertussen de accu vervangen(half jaar oud) deze heeft de geest gegeven van al dat starten.:((( 
Bij de nokkenassensor in de buurt zit nog een sensor, wat voor functie heeft deze sensor?

Bedankt voor alle suggesties.

thuur

Als je een lambdalampje hebt, heb je ook een foutcode :D


Gr 8)

Goliath

Kreeg op weg naar huis (s'morgens koude start prima, 4 uur later 3 minuten startprocedure, weer 4 uur later start wederom beroerd, 3 uur later start in 1 keer!!!) het volgende idee, omdat de auto vaak bokt en dus 1 of meer cilinders niet meelopen komt er onverbrande benzine in het uitlaatsysteem (uitlaat ruikt ook naar benzine) en zou daardoor de lambdasonde een verkeerd signaal/waarde afgeven met een slechte start als gevolg???
Ik weet t niet meer maar neem jullie suggesties mee naar de garage morgen. Hartelijk dank voor het meedenken iedereen!! :eusa_clap: