Uitgangsspanning luchtmassameter TDI

Gestart door evert, 13-02-2004 10:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evert

Wat zijn de goede waardes voor de uitgangsspanning van de luchtmassa meter (LMM) in een 2.5 liter TDI (VW/Audi motor)? Ik heb gemeten aan de uitgang (pin 5 is uitgang, pin 4 is 5Volt voeding).
Bij met warme motor vol optrekken in een hoge versnelling (3 of 4) komt de spanning niet boven de 4.2Volt uit (bij toeren bereik tussen de 2500 en 3500 toeren/min.). Volgens experts bij 1.9L VW TDI moet deze spanning minstens 4.5 Volts zijn, bij max. meetbare airflow kan de sensor waardes tot 4.8Volt genereren.
Iemand ervaring mee?

evert

Is er nou niemand die dit ooit gemeten heeft?

Ik heb het idee dat om snel op te trekken ik hoger in de toeren moet klimmen (boven 2500rpm houden, daaronder niet echt veel trekkracht) en dat het aan de LMM ligt. Dat ding kost 315 euro excl. dus niet iets dat je zomaar even vervangt. Coulance regeling voor auto's tot max. 48 mnd oud....

Of is er iemand in de buurt van Sint Oedenrode met een goede 2.5D of TDI waarbij ik het even mag meten?

Groeten,
       Evert  

Vogel

Nou evert het loopt niet echt storm van de reacties he, er zijn geloof ik ook niet zo heel veel tdi rijders op dit forum  ::)
Forget the rest, Volvo is the Best