Luchtmassameter of Luchtweger?

Gestart door SanMercury, 31-05-2010 14:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SanMercury

Er wordt veel gesproken over het "vreten" van luchtmassameters door de 2.5 TDI motor. Nu heb ik recent een S70 TDI aangeschaft van eind 1997 met net 3 ton op de klok. Aangezien ik niet weet of er iets is vervangen, wilde ik uit voorzorg de Luchtmassameter vervangen.

Nu heb ik onder de kap gekeken en blijkt er een "oud" type luchtfilterhuis + luchtweger in te zitten. Kan dat kloppen en heb ik dus geen luchtmassameter? Is de luchtweger ook een zwak onderdeel?

Auto is ook RICA gechipt en rijdt verder prima; vind alleen het verbruik enigzins hoog.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bedankt!

UserID6342

Bij een diesel heb je eigenlijk 2 opties, of je hebt een LMM of een LHM.  Uit jouw beschrijving haal ik dat je dus de laatste hebt, een luchthoeveelheidsmeter die rechtstreeks bovenop het luchtfilterhuis zit.  In al die tijd dat ik nu met de Volvo's bezig ben heb ik pas 1x zo'n ding vervangen.  Het komt dus niet echt veel voor, volgens mij.

Nieuw zijn ze behoorlijk aan de prijs, ik heb toen eens een gebruikte verkocht die via Marktplaats naar Finland is gegaan voor ik meen 75 euro excl. verzendkosten.