12V-aansluiting bagageruimte

Gestart door FGG, 03-07-2010 12:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Voor de komende vakantie hoopte ik de 12V-aansluiting in de bagageruimte te kunnen gebruiken, maar net even getest maar geen spanning. Mis ik iets? Ik heb de lijst met zekeringen nagekeken maar zie deze er niet tussen staan.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Ik heb deze aansluiting gezocht in de bagageruimte maar daar zit niets....
Loopt er standaard een kabel, vanuit de kabelboom van de achterlichten, voor zo'n 12V aansluiting?
Of moet/kan deze worden"doorgetrokken" vanuit de 12V aansluiting voor de achterpassagiers
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

haasje

Bij sommige auto's zit er volgens mij nog een aparte zekering in de kofferbak, in de buurt van de aansluiting.

Als je een 12V in de kofferbak wil hebben, kun je die eventueel bij de aansluiting voor de electrische antenne (854/S70) / aansluiting voor versterker (855/V70) aftakken, let er wel op dat dit geen aansluitpunt is voor hoge vermogens. De originele volvo aansluitkabel voor de trekhaak takt hier ook de spanning vanaf.

FGG

Citaat van: haasje op 03-07-2010 16:20:32
let er wel op dat dit geen aansluitpunt is voor hoge vermogens.

De bedoeling is een koelbox...  :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Citaat van: FGG op 03-07-2010 18:51:30
Citaat van: haasje op 03-07-2010 16:20:32
let er wel op dat dit geen aansluitpunt is voor hoge vermogens.

De bedoeling is een koelbox...  :eusa_shifty:

Echt verassend, die zou ik dus niet aan de electrische antenne knopen, das geen goed plan.


Heb je geen trekhaak, daar ligt vaak een trailerverlichting / caravandraad naartoe direct vanaf de zekeringkast met een vaak forse kabel en bijbehorende "dikke" zekering.

K reed laatst wel achter je, maar zag alleen rookwolken, dus trekhaak ? kweenie  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

Citaat van: pwassink op 03-07-2010 19:00:44
Citaat van: FGG op 03-07-2010 18:51:30
Citaat van: haasje op 03-07-2010 16:20:32
let er wel op dat dit geen aansluitpunt is voor hoge vermogens.

De bedoeling is een koelbox...  :eusa_shifty:

Echt verassend, die zou ik dus niet aan de electrische antenne knopen, das geen goed plan.


Heb je geen trekhaak, daar ligt vaak een trailerverlichting / caravandraad naartoe direct vanaf de zekeringkast met een vaak forse kabel en bijbehorende "dikke" zekering.

K reed laatst wel achter je, maar zag alleen rookwolken, dus trekhaak ? kweenie  ;D

Ja, de V70 heeft een trekhaak. Maar ik ben niet zo technisch dat ik vanaf daar de 12V-aansluiting op aan kan sluiten. Zeker niet voor vrijdag.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

haasje

de auto die ik nu aan het slopen ben heeft een originele volvo trekhaakaansluiting, hier wordt de + volgens mij gewoon uit de antennedraad gehaald.

FGG

Nou, hoe dan ook, voor vrijdag krijg ik dat niet meer werkend, dus...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Redracer

heeft die koelbox niet toevallig nog een andere aansluiting ? AC en DC bijvoorbeeld ? ( via een omvormer met stopcontactje )

niwesa

[quoteNou, hoe dan ook, voor vrijdag krijg ik dat niet meer werkend, dus...][/quote]

In het uiterste geval neem je toch een verlengkabeltje vanaf het punt in de middenconsole voor de achter passagiers?
Even onder de bank door en je hebt je koeling.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

haasje

Heeft de dealer er geen kant en klare inbouwsets voor?
Volgens de accessoirefolder: 9184607

FGG

Citaat van: Redracer op 03-07-2010 20:04:57
heeft die koelbox niet toevallig nog een andere aansluiting ? AC en DC bijvoorbeeld ? ( via een omvormer met stopcontactje )

De koelbox is er nog niet, gelukkig.



Citaat van: niwesa op 03-07-2010 20:13:24
In het uiterste geval neem je toch een verlengkabeltje vanaf het punt in de middenconsole voor de achter passagiers?

Die is al in gebruik...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

niwesa

Verdeel blokje ertussen. Zag ze van de week toevallig liggen bij de Action, incl. een USB aansluiten voor nog geen 2 euro.
Verkoopt helaas zijn mooie V70