mini cooper lekker onderstel

Gestart door capri, 12-07-2010 16:01:40

Vorige topic - Volgende topic

capri

Vandaag nieuwe voorruit in de T-5R gekregen en als leenauto een mini mee.
Lekker onderstel en supper strak sturen en remmen.
Terug in de T-5R is dan wel even weer wennen, ook al heb ik nieuwe veerpoten banden en schokdempers.
Ook is het onderstel veel minder gevoelig en voel je veel minder in het stuur dan bij de volvo.
Aan de andere kant veel te klein en met 95 pk niet voorruit te krijgen.
Op het onderstel ben ik best een beetje jaloers de rest is prut en te duur in aanschaf.

:eusa_snooty: 

Lohran

'k Zou best een Cooper S Works willen. Heb zelf in een Cooper gereden met 120pk (95pk is de One) en ik reed echt met een glimlach!

Bas850

Toevallig ook van de week deze Mini One mogen rijden, vond het helemaal niks, stoelen zaten niet, je arm kan je niet fatsoenlijjk ergens op laten steunen.
Verder veel plastic en die grote snelheidsmeter zie het nut er niet van.

Qua onderstel, ja ligt allemaal wat lager op de weg, kan wat makkelijker hoeken zal ik maar zeggen.

Ik was juist erg blij dat ik weer in de V70 stapte, zit vele malen beter.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

rpakuypers

Ik kreeg een tijdje geleden een leenauto van een glaszetter en dat was ook zo'n nieuwe Mini Cooper. Op zich niks mis mee, ligt goed op de weg, een zesbak, allerlei snufjes zoals "motor uit na zoveel seconden stationair draaien", een tikje aan de richtingaanwijzer en hij knipper toch meermaals. Qua body merk je wel dat het BMW is aan de dikke deuren en aan de afwerking. Alles geweldig ? Nope. Ik had moeite met de verkeerslichten toen ik vooraan in de rij stond ......... ik kon ze niet zien. Ja, met mijn nek een kwartslag gedraaid en mijn oor op het dashboard. Niet de meest ideale houding maar anders kon ik niks zien. Helaas de eigenschap van een lage auto met een korte voorruit.

Groet,
Roger

Vulk

2 van m'n vrienden hebben zo'n onding in lease. :(

capri

Het enige wat echt beter is als mijn T-5R is het onderstel en de remmen.
Had na 20 km last van de rug en voor die prijs geen airco.  ???
Te klein en die moter met 95 pk is nog het minst, gebeurt gewoon helemaal niks.  >:(

V70 classic

Citaat van: Lohran op 12-07-2010 16:30:22
'k Zou best een Cooper S Works willen. Heb zelf in een Cooper gereden met 120pk (95pk is de One) en ik reed echt met een glimlach!

Zaterdag met een S cabrio gereden  :o.
Dat wil best wel.
Dat schakelen was weer wel even wennen  ;D .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Eugene

Citaat van: capri op 12-07-2010 18:27:53
Te klein en die moter met 95 pk is nog het minst, gebeurt gewoon helemaal niks.  >:(

De remmen zijn net zo slecht als bij een 850 hoor, tenminste bij de S ;D

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Kijk, hier spreekt een ervaringdeskundige.

Foto's?  :evil: ;D

R o b

wouter1220

Heb een paar rondjes ring gedaan met zo`n vrouwengebakje (inderdaad, de auto van mn vriendin)....
Ging best leuk moet ik zeggen ;)

Mini JCW zou ik best willen hebben als ringspeeltje!

Sbv

Ik weet nog wel een leukt JCW te staan, kan je eventueel de 850 waarschijnlijk ook wel inruilen

V70 classic

Citaat van: Eugene op 13-07-2010 08:55:33
Citaat van: capri op 12-07-2010 18:27:53

De remmen zijn net zo slecht als bij een 850 hoor, tenminste bij de S ;D

Mwa ding stond rondom op schijven en had  170 pk.
Wat is dat dan cooper S ?
Het zat best snel aan de 100  :eusa_whistle:
van 100 naar 0 niet geprobeerd   ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

wouter1220

Citaat van: Sbv op 13-07-2010 11:16:35
Ik weet nog wel een leukt JCW te staan, kan je eventueel de 850 waarschijnlijk ook wel inruilen

Heb even geen JCW centjes..... Tenzij ik 10K krijg voor mn rode 850 2.0 20V uit '95 :D

Sbv

Citaat van: wouter1220 op 19-07-2010 23:14:12
Citaat van: Sbv op 13-07-2010 11:16:35

Heb even geen JCW centjes..... Tenzij ik 10K krijg voor mn rode 850 2.0 20V uit '95 :D
Jahoor, dan maken we de Cooper gewoon wat duurder  ;D