Startproblemen 854 GLT

Gestart door GLTNick, 31-07-2010 16:48:52

Vorige topic - Volgende topic

GLTNick

De 854 van mij wil niet meer starten.
De startmotor draait nog wel gewoon rond, maar de motor slaat niet meer aan.
Er zit nog benzine in de tank en ook hoor ik de brandstofpomp draaien als ik de auto op contact zet.
Wel hoor ik onder het kapje waar volgens mij de gasklep onder zit een erg zoemend geluid als de auto op contact staat, en het klinkt best wel hard.

Ook brandt een tijdje het lampje vd lambdasonde toen de motor nog wel gewoon aansloeg, en op dat uitleesledje krijg ik de code 2-3-1 en ik meen ergens gelezen te hebben dat dit iets met de uitlaatgasbehandeling te maken zou hebben.
Kan dit de reden zijn dat de auto niet meer start of heeft dit een andere oorzaak?

mevita

ik vermoed dat je koelvloeistoftemperatuursensor de boosdoener is,

gr mevita

EdenAli

haasje

Citaat van: EdenAli op 31-07-2010 17:59:16
Claudia eens vragen?

nee, dan loopt z'n brandstofpomp niet.

mjansen

ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad,was bij mij toen een brandstofrelais,die in de zekeringkast onder de motorkap zit

EdenAli

filter verstopt aan de brandstofpomp? dat had ik laatst

GLTNick

Ik heb wel op de dag voordat de auto kapot ging, op de duitse autobahn gereden met snelheden van dik 200km/h.
In lange doordraaiers merkte ik, dat de motor inhield bij lange bochten naar links, ook start de auto uberhaupt niet als er minder dan 8 of 9 liter in de tank zit.
Dat filter, zit dat IN de brandstofpomp onder dat ovale klepje met die 6 boutjes, net boven de achteras?

rogerV701998

Bij de V70 is dit het brandstoffilter en zit onder de auto voor het rechte achterwiel. Ik neem aan dat het bij de 854 (ongeveer) hetzelfde is, toch?

verburgh

Ik zou eerst is even de ontluchtings nippel indruken kijken of er nog wel benzine naar het blok gepompt wordt.

GLTNick

en dat ontluchtingsnippel, waar vind ik dat ding?

Ik heb zelf ook het idee dat er geen brandstof bij de motor aankomt, zo'n vreemd voorgevoel heb ik.

daytonawim

Volgens mij zit die aan de rechterkant op de brandstofrail, daar zit als het goed is een soort van ventieldopje op.

De feul rail zit onder die mooie alu strip voor je kleppendeksel.

Dan zie je dat dopje vanzelf zitten ( zonder het alu stripje te verwijderen)

verburgh

verburgh

Het kan trouwens ook je vliegwielsensor zijn als die kapot is start hij ook niet meer  ;)

GLTNick

Ik heb dat dopje eraf gedraaid en als ik de auto op contact zet, komt er niets uit.
Probeer ik de auto te starten komt er nog steeds niets dus de motor krijgt geen benzine nu.

ik neem aan dat dit 2 oorzaken kan hebben:
Brandstoffilter verstopt
Brandstofpomp kapot

Zodra ik de auto op contact zet hoor ik onder de auto wel iets zoemen, wat na een seconde of 5 stopt met een klik.
Dus ik neem aan dat de pomp nog goed is?

of zit ik compleet verkeerd te denken en is er iets anders aan de hand?

850estatetdi

je kan de pomp vrij makkelijk los krijgen en dan kan je hem is op contact zetten kijken of er wat uit komt