Aandrijving t5r???

Gestart door eric850, 26-02-2004 17:13:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eric850

Heeft een t5r 4 wiel aandrijving.

Ik dacht dus van wel, en vandaag een t5r op de brug gezien die dat absoluut niet had. Ik dacht dat ik het snapte, heeft alleen de R dan 4wd?

Als een t5r geen 4wd heeft dan is het dus een t5 met 15pk meer. en is een R dus echt superzeldzaam.

??????

Johann

Citaat van: eric850 op 26-02-2004 17:13:57
Heeft een t5r 4 wiel aandrijving.

Ik dacht dus van wel, en vandaag een t5r op de brug gezien die dat absoluut niet had. Ik dacht dat ik het snapte, heeft alleen de R dan 4wd?

Als een t5r geen 4wd heeft dan is het dus een t5 met 15pk meer. en is een R dus echt superzeldzaam.

??????

Beetje vaag verhaal...
Je zou je iets meer in de geschiedenis van de R kunnen verdiepen.
De eerst "R" was de T-5R en had voorwiel aandrijving en was een gelimiteerde oplage. Daarna kwam nog de 850R welke in de basis vrijwel dezelfde uitrusting had als de T-5R en een iets sterkere motor in de handbak uitvoering.

In de classic 70 serie modellen kwam ook weer een R welke vrijwel dezelfde techniek en uitrusting had als de 850R. Later in model jaar 1998 is daar een AWD versie bijgekomen met automaat zowel als een handbak. De handbak is in 1999 komen te vervallen en de automaat kreeg een extra versnelling en een iets sterkere motor, 2,4 ltr met 265 PK.
Pas af modeljaar 2004 is er weer een R gekomen met 300 PK, 6 handbak of automaat en AWD.

BartRas

Allemaal neen! En t5, t5-r en R staat los van AWD Hoezo die 15 PK? de vermogens zijn gewoon opgelopen door de tijd heen 225, 240, 250pk
there is no substitute for PK's

eric850

Oke oke ik was een beetje vaag.

Maar is er dan pas vanaf de 70 serie 4 wielaandrijving gekomen.
Bij volvo AWD genoemd.

Ik dacht echt dat er 850's waren met 4WD

Jeroentjuh

T5-R en de R hebben gewoon voorwielaandrijving. De 850 was er wel met AWD, alleen met de 2.5T motor...

s©ub@

zie binnenzijde roffel 1e pagina; daar staat een 850AWD ;) (schijnen trouwens nog zeldzamer te zijn dan de T-5R)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Erik_M.

Citaat van: s©ub@ op 26-02-2004 22:41:12
zie binnenzijde roffel 1e pagina; daar staat een 850AWD ;) (schijnen trouwens nog zeldzamer te zijn dan de T-5R)

De hierboven genoemde 850AWD stond op de parkeerplaats van het hotel bij Schiphol waar de laatste Amsterdam Mini Meeting van 2003 gehouden werd. Deze was niet van een deelnemer aan de Mini Meeting maar van een hotelgast. (Waar die gasten al niet in rijden ...)  Te zien aan het kenteken was het geen origineel Nederlandse auto.  

Een aantal weken geleden zag ik 3 850's AWD te koop staan op Mobile.de.  

Groet
Erik  

Johann

Alleen model jaar 1997 is er een AWD, estate alleen, geweest.
Dus vanaf ongeveer Juni 1996.

BenC70ES

Citeerde T-5R heeft motorisch in principe net als de T-5 225pk, de ECU van de T-5R heeft wel de overboost functie die gedurende 30 seconden +0.2(5)bar turbodruk en 15pk en 30 Nm oplevert.

Juist,
Daarom dat ze op die Duitse site's altijd vermeld staan met 225pk (net als de 850R aut.)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

hmvsound

Ik heb een 850 AWD estate van 96'

grijzev70tdi

Nog steeds de 850? Dacht dat je hem wou verkopen? ???

En dit topic is volgens mij de opgraving van de eeuw! ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

jrkalf

Citaat van: BenC70ES op 27-02-2004 16:48:20
Citeerde T-5R heeft motorisch in principe net als de T-5 225pk, de ECU van de T-5R heeft wel de overboost functie die gedurende 30 seconden +0.2(5)bar turbodruk en 15pk en 30 Nm oplevert.

Juist,
Daarom dat ze op die Duitse site's altijd vermeld staan met 225pk (net als de 850R aut.)
Ehm, zo staan ze ook in het systeem bij RDW en VWE?
What's new?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

snix