1 cilinder minder

Gestart door ron2.2E, 24-08-2010 05:14:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron2.2E

Tijdens onze vakantie begaf onze roffel het. Klonk op een gegeven moment als een subaru impreza. Ook leuk, maar het hoort niet zo. Na onderzoek bleek 1 cilinder geen compressie meer te hebben. Gisteravond bij ons "mannetje" neergezet die 'm verder gaat onderzoeken. Mocht het grote vrezen echt bewaarheid worden ( gat in de zuiger) moet ik op zoek naar een ander motortje. Weet iemand nog een mooie en goede 2.5 20v voor een 850 uit jan.1994?

Johann

Denk eerder stuk uit een klep. Komt wel eens voor.

arjenT5R

ik wou zeggen gat in de zuiger moet je toch aardig je best doen  :-X
Kop dr even af trekken en dan diagnose stellen, misschien ben je met een ruilkop
een paar bouten en pakkingen een heel eind.

Het kan ook diepe droevenis zijn wat je aan treft, dan hang je er gewoon een nieuw hartje in  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ron2.2E

Besloten om een ander blok erin te gaan/laten hangen. De kosten voor koprevisie zullen niet mis zijn en daar m'n huidige motor aardig wat olie zoop (1l op 300km) is het voordeliger om een harttransplantie uit te voeren. Bij estate-services ligt een aardig blokje,een dezer dagen ophalen. Gelijk nieuw snaartje en loopwieltjes erbij doen, kan ie hopelijk weer een tijdje mee. Valt me wel wat tegen (270k gelopen) en nu al afgeschreven. Iemand nog interesse in een defect blok als bijzettafel?

M a r c

270K is vroeg.... maar je weet ook niet natuurlijk wat er in de loop van de jaren allemaal mee gebeurt is.  Normaal doet zo'n blok richting de 500K (soms nog meer).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jack v

mischien bij vorige eigenaar slecht onderhouden?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

ik heb eengewone 20v het olieverbruik van de auto is eigenlijk niet eens waarneembaar van beurt to beurt mist er nog niet een halve liter uit een dan rij ik geen korte afstanden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ron2.2E

Ik heb de auto gekocht van 2e eigenaar. Heeft zo goed als altijd z'n onderhoudsbeurten gehad.
Maar je weet inderdaad nooit hoe met de auto is omgesprongen. Een 2e-handsje blijft altijd een gok.
Hopeljk gaat het andere blok nog een tijdje mee. Het is een heerlijke auto :)
Een lekkere ruime vakantiesloep.