Gezocht schema TDI *update* help waar zit de IMMO?

Gestart door GoodOldDiesel, 09-10-2010 10:00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GoodOldDiesel

Goed,

Ik allicht wil een volvo TDI motor in een 240 zien te krijgen.
Daarvoor zoek ik een electrisch schema van de TDI motor en alles wat nodig is om deze motor ook te laten draaien.

Ik neem aan, gezien mijn ex ervaring met 855TDI, dat ook de zekeringskast en contactslot mee moeten, maar uiteraard niet alle draden er omheen (dat is bij VAG TDI) en daarnaast een paar losse kastjes......
Nu zijn er wel instructies over 1.9 VAGTDI, maar mijn sterke vermoeden is dat ik daarmee weinig kan bij een volvo..

Wie heeft er schema's?
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

daytonawim

#1
Volgens mij moet je hier wel wat kunnen vinden

http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-wiring-diagrams/

Is dat niet een flinke klus, de 850 motor is voor voorwiel aandrijving en de 240 heeft achterwiel aandrijving.

GoodOldDiesel

Volvo D24 heeft zelfde bout opstelling, de M47 past dus zo aan de TDI, dat struikelblok was het eerste wat ik uitzocht... :eusa_whistle:
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

GoodOldDiesel

Trouwens dank voor de link, maar allicht dat iemand iets beters weet, want het 850 gedeelte is alleen benzine. de tdi staat onder V70 alleen mist daar de verklarende woorden lijst. Ik heb de woordenlijst van de 850 erbij, maar niet alles staat daar in...

Lijkt nog wel redelijk te doen zo, gewoon alles bij de stekker afknippen en zelf weer een kabelboom maken....
Ook immo lijkt erger dan het is als ik zo de draden volg...
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

GoodOldDiesel

Ik heb alles gevonden, maar zoals gezegt ontbreekt er een lijst met compenenten voor de diesel.....

Ik heb nog een aantal onderdelen die specifiek voor de diesel zijn, want ze staan niet in de benzine lijst.

9/26
2/74
7/71
7/94
8/49
8/50

Verder vraag ik mij af wat de functie van het 'overload x relay' is. Hij wordt door motor managment aangestuurd, maar zie 123 niet wat die schakelt...
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

thuur

9/26-28 Extra heater
2/74 extra heater relay
7/71 Boost pressure sensor
7/94 needle lift sensor
8/49 Stop solenoid
8/50 pre-setting valve

Citeer
Verder vraag ik mij af wat de functie van het 'overload x relay' is. Hij wordt door motor managment aangestuurd, maar zie 123 niet wat die schakelt...

Is gewoon een hulprelais.


Gr 8)

GoodOldDiesel

Dank we komen er wel zo...

Binnenkort maar eens een demontage wagen ophalen, dan instructie boek erbij hoe dat volvo guard uit kan zetten, want ik bouw alleen de immo over met sleutelring en sleutel... Hopelijk gaat dat werken zonder contact met de volvo alarm unit.

Weet iemand of de zekeringskast / relaiskast een speciale sleutelrol speelt in alles aansturen? Kan ik die er tussenuit laten?

De extra heater vond ik later terug als coolant heater... 2 a 3 gloeistiften die het koelwater in het interne circuit opwarmen?

Verder bregrijp ik het goed dat er een unit is met brandstofpomp, voorverwarming en temp sensor daarvoor?
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

GoodOldDiesel

 ;D

Wat zijn volvo rijders toch bijzonder aardig... in een weekend via google en diverse fora's waaronder deze alle nodige info gevonden... zo wordt het steeds makkelijker om straks met je oude lamme 240estate de straatklinkers eruit te trekken....

Chippen zou een volgende fase zijn, eigenlijk moet ik dan eerst de achteras opwaarderen.....
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

GoodOldDiesel

Volgende deel onbekend onderdeel:

7/71
2/76
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

thuur

7/71 Dementie-sensor? ;D
2/76 In welk schema heb je deze staan?


Gr :eusa_think:

GoodOldDiesel

2/76 staat in schema in immobilizer, maar nader onderzoek wijst uit dat dat een tik fout moet zijn en gewoon 2/7 is, de unit voor centraal deurvergrendelling en binnenverlichting...

Die 7/71 staat in de Engine managment systeem MSA overigens vond ik hem later terug als Engine Control Modulle. Geen idee waar dat voor staat, wordt niet in schema besproken, laat staan dat ik hem terug kan vinden in de auto....
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

thuur

Citaat van: GoodOldDiesel op 10-10-2010 22:54:04
2/76 staat in schema in immobilizer, maar nader onderzoek wijst uit dat dat een tik fout moet zijn en gewoon 2/7 is, de unit voor centraal deurvergrendelling en binnenverlichting...

Die 7/71 staat in de Engine managment systeem MSA overigens vond ik hem later terug als Engine Control Modulle. Geen idee waar dat voor staat, wordt niet in schema besproken, laat staan dat ik hem terug kan vinden in de auto....

Citaat van: thuur op 09-10-2010 19:20:41
9/26-28 Extra heater
2/74 extra heater relay
7/71 Boost pressure sensor
7/94 needle lift sensor
8/49 Stop solenoid
8/50 pre-setting valve

Citeer
Verder vraag ik mij af wat de functie van het 'overload x relay' is. Hij wordt door motor managment aangestuurd, maar zie 123 niet wat die schakelt...

Is gewoon een hulprelais.


Gr :eusa_think:

GoodOldDiesel

 :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik zie door de cijfers het bos niet meer...
Gaat goedkomen!
"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel

thuur

Citaat van: GoodOldDiesel op 11-10-2010 04:35:08
:eusa_wall: :eusa_wall:

Ik zie door de cijfers het bos niet meer...
Gaat goedkomen!

Ik hoop het ;D

Houd ons op de hoogte!


Gr 8)

GoodOldDiesel

"Lijkwagen.................Volvo 850 2.5 TDI '96"
"Verder 3 x P205 '85GR '86GTI '87 Accent"
Foto's?? Stuur ze naar mijn mail ovv van loginname en topic titel