obd1

Gestart door patjuh, 17-10-2010 17:59:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patjuh

krijg deze foutcode wat kan ik daaraan doen 3–2–5 Geheugenstoring...wat is daar de oorzaak van en hoe kan ik het oplossen. evenals de code 114 voor de at.

alvast bedankt

Ludo

Komen de codes terug, na een reset?.

patjuh

ja nadat ik 2x 15 sec het knopje heb ingehouden  en daarna weer test komen ze terug :-[

Ludo

 :eusa_think:

CiteerInformatie over storingscode 3–2–5
Toestand
Indien de motorregeleenheid gedurende een bepaalde periode geen spanning ontvangt (deze periode is afhankelijk van de temperatuur van de motorregeleenheid), dan wordt storingscode 3-2-5 opgeslagen wanneer de spanning weer aanwezig is.
Bij een nieuwe motorregeleenheid wordt storingscode 3-2-5 altijd standaard opgeslagen.

Vervangende waarde
Geen.


Mogelijke oorzaak
-De accu is ontladen of verwijderd.
-Open circuit in de kabel tussen motorregeleenheid #A26 en de pluspool van de accu.
-Slecht contact in de connector van de motorregeleenheid en/of de pluspool van de accu.
-Een van de accukabels is losgemaakt tijdens reparatie/lokaliseren van storingen aan een ander systeem.
-De motorregeleenheid was verwijderd.

Storingsbeeld
Geen.


CiteerInformatie over storingscode 1–1–4
Toestand
De bestuurder kan met de programmakiezer uit drie verschillende rijprogramma's kiezen, te weten uit de programma's Winter (W), Economy (E) en Sport (S).
De programmakiezer heeft twee signaalkabels (MS1 en MS2) en één massakabel.
Om deze rijprogramma's te activeren, worden een of beide signaalkabels met de massa verbonden (in het laatste geval wordt het signaal geblokkeerd).
De signaalkabels MS1 en MS2 zijn alleen gelijktijdig met de massa verbonden wanneer de W–knop ingedrukt is.
Als de regeleenheid voor de versnellingsbak gedurende ten minste 30 seconden in beide signaalkabels een sterk signaal (hoge spanning) waarneemt, slaat deze storingscode 1–1–4 op.
Opmerking: Dit houdt in dat de code ondermeer kan worden opgeslagen wanneer de tuimelschakelaar E/S langer dan 30 seconden in de middenstand wordt gezet.

Vervangende waarde
De versnellingsbak werkt alleen in het rijprogramma Economy (E).

Mogelijke oorzaak
-Breuk in de signaalkabels of massakabel.
-Tuimelschakelaar E/S heeft langer dan 30 seconden in de middelste stand gestaan.
-Defect in de programmakiezer.
-Contactweerstand in de aansluitingen

Storingsbeeld
-De versnellingsbak werkt alleen in het rijprogramma E.

patjuh

ok thnx.. denk dat ik de t5 eruit gooi komen steeds meer mankementen. onderkant van het blok is nu ook besmeurd met olie en na een tijd stationair gelopen te hebben zet ik heel de straat blauw van de rook. ook is de turbodruk aanzienlijk minder geworden geen lekke buizen of slangen te vinden oorzaak onbekend.

in ieder geval bedankt voor de informatie.

patjuh

)()()sT

Ja hebt 'm net  ???

patjuh

idd een week of 3 heb ik hem bij aankoop was alles dik in orde maar nu komen de gebreken  niet b ij een garage gekochtdus ook geen garantie.... sjips happends volgende week maar een s naar de delaer gaan kijken voor een prijsopgave om hem weer op orde te krijgen en anders maar afscheid nemen van de de t5 en kijken voor wat anders  :-[ :-[ :-[

)()()sT

Als je naar de dealer gaat kan ik bij voorbaat al vertellen dat je afscheid kunt gaan nemen.
Ik zou eens een technische forummer raadplegen.

cas

turbo zit er waarschijnlijk wel aan te komen als je na stationair lopen de straat blank zet.....

heb nog een 15 liggen  ;D  elke tweedehands auto heeft in het begin wat onderhoud nodig.


al wat meer info over wat je gaat doen?


Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

patjuh

beetje bij beetje komen er meer probleempjes nu als ik stra te wachten bij een stoplicht begint hij soms te stotteren alsik hem dan in n zet is het weg denk de luchtmassameter maar goed weet niet veel van auto's.....
ik denk dat ik er wel wat geld in ga stoppen hoeveel weet ik nog niet hoe weet ik of de turbo het begeven heeft de meter doet het wel alleen gaat hij niet ver het witte gedeelte in....

cas

#10
origineel doet de turbo meter ongeveer 2/3 van het witte veld. of de turbo op is, kan je een beetje zien met wat je zegt, dat bij stationair staan voor enkele minuten je dan weer gas geeft en er dan een goeie rookpluim vanachter komt. is niet iets waardoor je vandaag nog een nieuwe moet plaatsen hoor.

lees eerst eens de auto uit. kijk of er iemand is met wat meer verstand dan dat van de dealer met dollartekens achterin zn hoofd, die je auto even goed bekijkt en doet..... 

misschien dat je ergens binnenkort op een meeting langs kan komen, dan zijn er zat mensen die je een eerlijke mening kunnen geven, en altijd wel een paar die ook voldoende technische kennis hebben om iets verder te kijken.

niet meteen de handdoek in de ring gooien! deze volvo club is veel te leuk om zo snel te verlaten  ;)



heb je iets van een onderhoudshistory van de auto? verse onsteking is het eerste wat ik zou doen, nieuwe bougies, kabels rotor en rotorkapje.  is ongeveer 180 euro alles ex,  bij Estate Service. werk met origineel volvo spul, zeker met een turbo motor, of spul waar een goede naam aanhangt, bewezen door bijv andere turbo rijders hier. anders ga je gegarandeerd de mist in.

tank wat BP 98 :-)  en gooi er een injectorreiniger in.  vergeet het uitlezen en reseten niet!! OBD1 en dus zelf te doen. dealer kan het ook, maar rekend hier minimaal 10 euries voor. en je moet na reseten en rijden WEER uitlezen mocht er iets terug zijn.... dus leer het jezelf aan ;-)



heb even wat verder gespit, en gezien dat je al het uitlezen onder de knie hebt, je MM lampje brand. dus er is wel iets aan de hand dat je vermogen kan onderdrukken en jij het idee hebt dat je turbo helemaal op is. vacuum lekken zoeken is een punt. en niet alleen hier en daar wat voelen, maar koop enkele meters sileconenslang, en vervang de boel meteen. biesheuvel auto sport. koop een zakje 4 en een zakje 5 mm.  totaal iets van 2 tientjes. en daarmee kan je zon beetje alles mee doen. ook de dikke slangen checken. die van mij was laatste gescheurd op een naad, en totaal niet te zien met het oog. 

daarnaast kan je ook de lambda schoonmaken. ( heb ik nog niet gedaan, dus even spitten)  de LMM ook. maar doe alles stapsgewijs. want anders ben je straks de draad kwijt. begin met de vacuumslangetjes aangezien bij zware belasting je vind dat hij terugvalt... ( 185 pk SAAB vergelijking)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mehn

Citaat van: cas op 24-10-2010 13:50:39
origineel doet de turbo meter ongeveer 2/3 van het witte veld.

Bij een T-5 niet hoor, dan haalt ie net halverwege het witte vlak ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

patjuh

Citaat van: cas op 24-10-2010 13:50:39
origineel doet de turbo meter ongeveer 2/3 van het witte veld. of de turbo op is, kan je een beetje zien met wat je zegt, dat bij stationair staan voor enkele minuten je dan weer gas geeft en er dan een goeie rookpluim vanachter komt. is niet iets waardoor je vandaag nog een nieuwe moet plaatsen hoor.

lees eerst eens de auto uit. kijk of er iemand is met wat meer verstand dan dat van de dealer met dollartekens achterin zn hoofd, die je auto even goed bekijkt en doet..... 

misschien dat je ergens binnenkort op een meeting langs kan komen, dan zijn er zat mensen die je een eerlijke mening kunnen geven, en altijd wel een paar die ook voldoende technische kennis hebben om iets verder te kijken.

niet meteen de handdoek in de ring gooien! deze volvo club is veel te leuk om zo snel te verlaten  ;)



heb je iets van een onderhoudshistory van de auto? verse onsteking is het eerste wat ik zou doen, nieuwe bougies, kabels rotor en rotorkapje.  is ongeveer 180 euro alles ex,  bij Estate Service. werk met origineel volvo spul, zeker met een turbo motor, of spul waar een goede naam aanhangt, bewezen door bijv andere turbo rijders hier. anders ga je gegarandeerd de mist in.

tank wat BP 98 :-)  en gooi er een injectorreiniger in.  vergeet het uitlezen en reseten niet!! OBD1 en dus zelf te doen. dealer kan het ook, maar rekend hier minimaal 10 euries voor. en je moet na reseten en rijden WEER uitlezen mocht er iets terug zijn.... dus leer het jezelf aan ;-)



heb even wat verder gespit, en gezien dat je al het uitlezen onder de knie hebt, je MM lampje brand. dus er is wel iets aan de hand dat je vermogen kan onderdrukken en jij het idee hebt dat je turbo helemaal op is. vacuum lekken zoeken is een punt. en niet alleen hier en daar wat voelen, maar koop enkele meters sileconenslang, en vervang de boel meteen. biesheuvel auto sport. koop een zakje 4 en een zakje 5 mm.  totaal iets van 2 tientjes. en daarmee kan je zon beetje alles mee doen. ook de dikke slangen checken. die van mij was laatste gescheurd op een naad, en totaal niet te zien met het oog. 

daarnaast kan je ook de lambda schoonmaken. ( heb ik nog niet gedaan, dus even spitten)  de LMM ook. maar doe alles stapsgewijs. want anders ben je straks de draad kwijt. begin met de vacuumslangetjes aangezien bij zware belasting je vind dat hij terugvalt... ( 185 pk SAAB vergelijking)
dank je voor deze ui;leg ga eens vrder op onderzoek uit....
beginne bij alls sangen di ik zie lope heb totaal geen kaas gegete van turbo motoren maar eens moetde 1e ker zijn.
kom ik erno niet ui za ik hm eens laten uitlezen. mijn lambdasonde ziet er nog schoon uit en hoe weet ik of het lmm kapot s hi stotert wel as ik bij een verkeerslicht moet  wachten. sms wat meer dan nomaal

thuur

Citaat van: patjuh op 24-10-2010 20:51:09
dank je voor deze ui;leg ga eens vrder op onderzoek uit....
beginne bij alls sangen di ik zie lope heb totaal geen kaas gegete van turbo motoren maar eens moetde 1e ker zijn.
kom ik erno niet ui za ik hm eens laten uitlezen. mijn lambdasonde ziet er nog schoon uit en hoe weet ik of het lmm kapot s hi stotert wel as ik bij een verkeerslicht moet  wachten. sms wat meer dan nomaal


Als je meteen een nieuw toetsenbord aanschaft kunnen wij je nog beter helpen :D


Gr ???

cas

we zullen je wat meer sms'n dan normaal, maar dan moet je wel je nummer even geven  ;D

turbodruk bij de t5 tot de helft, sorry voor de hogere eerder gemelde stand! ging meteen uit van mijn turbo  :eusa_naughty:

lees eerst je auto uit!!  how to do it  staat op het forum bij techniek ( ook al zei ik begin bij je vacuum slangetje, maar NA het uitlezen )
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

een beetje slangetjes kijken hier en daar heeft geen zin. zijn er ook die je niet zo 1 twee drie vind. je auto is op de leeftijd dat ze gewoon aan vervanging toe zijn. doe dat dan.... 20E materiaal zijn de kosten niet. kijken we later wel naar de LMM. stap voor stap....

Hoe zit het met je basis? hou oud is de onsteking?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....