Achteruit verlichting valt weg

Gestart door doorn, 26-10-2010 13:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

doorn

Hallo,

Bij mijn handgeschakelde volvo 850 (2,5 20V 1993) zie ik de achteruitverlichting af en toe uitvallen/knipperen als ik hem in zijn achteruit heb staan. Weet iemand waar het mechanisme zit wat dit regelt en of dit makkelijk op te lossen is?

Al vast bedankt,

Ruben

LPGLE

#1
schakelaartje boven op de bak



€  15.90


doorn

Dank voor de snelle reactie, vind ik deze gewoon onder de beschermhoes bij de pook?

thanks

Thijssie!

#3
Is dit niet een PNP-switch die aan het overlijden is? ???

LPGLE

onder de motorkap , het complete luchtfilterhuis demonteren , en dan moet je hem ergens zien  :eusa_think:

LPGLE

Citaat van: Thijssie! op 26-10-2010 13:44:20
Is dit niet een PNP-switch die aan het overleiden is? ???

Citaat van: doorn op 26-10-2010 13:25:46
Hallo,

Bij mijn handgeschakelde volvo 850 (2,5 20V 1993) zie ik de achteruitverlichting af ...............

mehn

Citaat van: Thijssie! op 26-10-2010 13:44:20
Is dit niet een PNP-switch die aan het overleiden is? ???

Die zit niet op een handbak.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Thijssie!

Overheeen gelezen, sorry voor de nutteloze reactie :eusa_silenced:

doorn

Dank, weer lekker klussen in het weekend...  komt hij weer glansrijk door de APK.

LPGLE

#9
is toch geen apk eis meer,  achteruitrijlichten van auto's na 1997 hoeven toch alleen te werken bij ingeschakelde achter uit versnelling ?

doorn

Ah ok, dacht dat zoiets primairs wel naar behoren zou moeten werken. Maar goed, ik vind het voor overig verkeer wel belangrijk dat ze zien wat ik van plan ben ;-) (redelijk veel achteruit inparkeren aan drukke wegen hier in amsterdam)

Maar bedankt voor de info, ik hoop dat het probleem zo opgelost is.




LPGLE

Citaat van: doorn op 26-10-2010 16:25:27
Ah ok, dacht dat zoiets primairs wel naar behoren zou moeten werken. Maar goed, ik vind het voor overig verkeer wel belangrijk dat ze zien wat ik van plan ben ;-) (redelijk veel achteruit inparkeren aan drukke wegen hier in amsterdam)
Maar bedankt voor de info, ik hoop dat het probleem zo opgelost is.
Ontleen aan mijn berichten geen rechten hé ;)

Is al een aantal jaar geleden dat ik auto's keurde . en niets zo veranderlijk als de algemene periodieke keuring  ::)