Automaat incontinent

Gestart door n_oldenburger, 20-11-2010 19:12:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

n_oldenburger

De automaat van mijn 850 (2.5L 10 klepper) is incontinent geworden. Onderstaand de linkjes naar het foto en film materiaal:

http://www.youtube.com/watch?v=XNniuA7ZYGc

http://picasaweb.google.com/N.Oldenburger/850#5541683105882804914

Ik neem aan dat de leiding inbeeld naar de oliekoeler gaat. Bij de aansluiting lijkt wat rottigheid te zitten waardoor het behoorlijk aan het lekken is. Hoe is dit te fixen? Ik hoor graag van 850 Nederland.

Groeten Niels





tackle


n_oldenburger

Tena is symtoombestrijding, ik ben vooral geinteresseerd in een echte oplossing.

mehn

Daar zit een o-ring die ooit nummer 968757 had, misschien dat die versleten is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

n_oldenburger

Kan je de oliepijp dus uit het huis trekken?

MVeldhuis

Ja, boutje los dan trek je hem er zo uit.

n_oldenburger

Moet je de radiator verwijderen om er bij te kunnen?

dennis850estate

Citaat van: n_oldenburger op 21-11-2010 17:47:29
Moet je de radiator verwijderen om er bij te kunnen?



  • Bakolie aftappen, komt litertje of 4 met kracht aan zijkant uit, let op plaatsing opvangbak!
  • Met dop 12 boutje verwijderen waar leiding mee aan de bak vastzit. Dit boutje zit aan de voorzijde van de bak ongeveer in het midden. Kun je van boven bij als je de aanzuigbuis van het luchtfilter weghaalt.

  • Boutje verwijderen van het steuntje waar de leiding de bak ingaat.
  • leiding uit bak verwijderen door voorzichtig schroevendraaier ertussen

  • O-ring verwijderen en bekijken op schade, als het niet de O-ring is dan leiding vernieuwen

  • Leiding terug in bak: O-ring op leiding plaatsen, leiding in bak duwen, met schroevendraaier op rand van steuntje voorzichtig duwen totdat hij goed zit
  • Om leiding uit radiateur te halen als hij kapot is hoeft de radiateur er niet uit


Olie terug in bak met trechter via peilstokhouder. Eerst 2 liter terug, starten, alle versnellingen 3 sec inschakelen en daarna rest terug erin[/list][/list]

n_oldenburger

Tnx, ik ga d'r mee aan de gang.

n_oldenburger

Nog 1 korte vraag: Is de leiding in beeld de pers of retour leiding?

n_oldenburger


dennis850estate

Veel lekvrij roffelplezier maar weer  :eusa_clap: