Helaas helaas, onze trouwe kliko heeft het strijdtoneel verlaten.
Na een dikke 470.000 km heeft hij z'n eigen lijf gegeven om het lijf van mijn vrouw te redden. Kortom, de boom won het gevecht.
Het verhaal:
Mijn vrouw komt na haar werk en de inkopen voor sinterklaas terug richting huis en rijdt vanwege alle gladheid en ellende op de weg extra voorzichtig. Blijkbaar net niet voorzichtig genoeg want ondanks de net nieuwe Uniroyals all-weathers breekt de achterkant in een slappe bocht op de aangereden sneeuw uit, na een moedige correctie poging weet ze de macht over het stuur te herwinnen maar het is al te laat, de bocht die hierna komt heeft een tegengestelde verkanting (weg ligt verkeerd) en is spekglad. Kortom, de boom die aan de kant van de weg stond en die ze net niet meer heeft weten te ontwijken, heeft de strijd gewonnen. De auto is een duidelijke TL. De gehele rechterkant van de voorkant ligt in puin, de bovenste steunbalk is geknakt, de airbags zijn geploft, relais 103 heeft z'n werk gedaan. Mijn vrouw heeft behalve een pijnlijke duim, een pijnlijke knie en een gemis in geloof in de medemens eigenlijk niets. Terwijl ze met een zeer pijnlijke knie uit de auto kroop, kwamen er meerdere auto's voorbij die om de 850 heen moesten sturen, ze zijn gewoon doorgereden. Dat is hetgeen waar mijn vrouw zich het meest druk over maakt. Wat voor mentaliteit hebben mensen tegenwoordig? Ben ik werkelijk de enige die nog stopt voor een ander met pech/pijn??
Morgen eerst weer naar het ziekenhuis voor foto's, breuken/scheurtjes zien ze beter na 8 uur. Nu hard opzoek naar een nette V70, bij voorkeur een V70n. Diesel of G3. Kilometerstand is niet belangrijk, onderhoud wel.