Ik zal me eens even voorstellen

Gestart door Wilvo, 11-12-2010 13:12:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petrolhead

Welkom Wilvo,

Mooie auto en wat heb je een mooie oprit en dito huis  ;D

groet charles

albert-jan850

1 tip nooit weer naar de kwik fit
collega van mij had een nieuwe uitlaat onder zijn auto gezet en nog keuren ze hem af omdat hij verrot was hahaha
hoe kan dit?

grijzev70tdi

als je maar hard genoeg slaat op een uitlaat komt er van zelf een gat in ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

albert-jan850

ja inderdaad
ik ga hier in friesland omstreken heerenveen altijd naar auto expert is dik voor elkaar en word met zorg met je auto om gegaan

daytonawim

Bougies gewoon een standaard setje bij de Volvo halen voor een niet turbo kost dat geen drol.


Thys

Citaat van: albert-jan850 op 01-11-2011 21:28:56
1 tip nooit weer naar de kwik fit
collega van mij had een nieuwe uitlaat onder zijn auto gezet en nog keuren ze hem af omdat hij verrot was hahaha
hoe kan dit?

Omdat hij wellicht niet gasdicht gemonteerd was?

albert-jan850

tevens is mijn collega monteur van vrachtwagens bij ons op het werk dus ik denk dat hij wel zal weten hoe zo iets er onder moet hahah
dat had ik er niet bij gezet sorry

UserID6342

Citaat van: albert-jan850 op 01-11-2011 21:28:56
1 tip nooit weer naar de kwik fit
collega van mij had een nieuwe uitlaat onder zijn auto gezet en nog keuren ze hem af omdat hij verrot was hahaha
hoe kan dit?
Snap niet wat het probleem is.... Kwikfit geeft op haar uitlaten 2 volledige jaren no-nonsense garantie, dus als je collega was teruggegaan had hij gewoon een spiksplinternieuwe gekregen van ze.

Broabander

@Dirk: ik denk dat hij bedoelt dat zijn collega (die vrachtwagenmonteur is) zélf de uitlaat eronder had gezet, ermee naar de K'fit toe was gegaan voor keuring en hij daar afgekeurd werd omdat de uitlaat (die er net onder zat) rot zou zijn ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Wilvo

Citaat van: albert-jan850 op 01-11-2011 21:28:56
1 tip nooit weer naar de kwik fit
collega van mij had een nieuwe uitlaat onder zijn auto gezet en nog keuren ze hem af omdat hij verrot was hahaha
hoe kan dit?

Ze hebben in de computer gekeken naar de geschikte dempers en kwamen op deze uit. Hierna stond de auto ineens met z'n kont naar beneden. (zelfs met 1 lekke schokdemper stond hij beter)
Nou dat was dan al zo voordat de nieuwe schokdempers er op zaten was de conclusie....
Had toevallig nog een foto van de auto van voor de operatie en het bleek dat ie inderdaad gewoon goed stond voordat ik bij hun kwam.
Echt het rijdt waanzinnig beroerd als de voorkant hoger is dan de achterkant. Ik denk dat ik nu een setje verlagingsveren + schokdempers van iemand overneem en het zelf maar doe. Volgens de KwikFit is de enige optie om nieuwe nivomats te monteren.

mehn

Citaat van: Wilvo op 02-11-2011 10:32:26
Volgens de KwikFit is de enige optie om nieuwe nivomats te monteren.

Had je nivomats dan voordat je naar KwikFit ging? Nu zitten er andere dempers onder dan nivomats? Hebben ze ook andere veren gemonteerd?

Als de antwoorden Ja, Nee en Nee zijn dan is het logisch dat de auto aan de achterkant doorhangt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

#26
Die nivomat schokbrekers zijn te herkennen aan hele dikke cylinders met aan de onderzijde een rubberbalg ( die meestal half vergaan is)

De dikte van een nivomat veer is circa 11 mm  en van een normale veer circa 13 mm.


UserID6342

Citaat van: Wilvo op 02-11-2011 10:32:26
Citaat van: albert-jan850 op 01-11-2011 21:28:56
1 tip nooit weer naar de kwik fit
collega van mij had een nieuwe uitlaat onder zijn auto gezet en nog keuren ze hem af omdat hij verrot was hahaha
hoe kan dit?

Ze hebben in de computer gekeken naar de geschikte dempers en kwamen op deze uit. Hierna stond de auto ineens met z'n kont naar beneden. (zelfs met 1 lekke schokdemper stond hij beter)
Nou dat was dan al zo voordat de nieuwe schokdempers er op zaten was de conclusie....
Had toevallig nog een foto van de auto van voor de operatie en het bleek dat ie inderdaad gewoon goed stond voordat ik bij hun kwam.
Echt het rijdt waanzinnig beroerd als de voorkant hoger is dan de achterkant. Ik denk dat ik nu een setje verlagingsveren + schokdempers van iemand overneem en het zelf maar doe. Volgens de KwikFit is de enige optie om nieuwe nivomats te monteren.
De laatste zin is natuurlijk ook weer onzin....  Ik heb nog wel een set goede normale veren liggen en een setje gewone schokkers.  Zet je die er onder en ben je gelijk van die dweilerige nivomats af.  Is de goedkoopste en snelste oplossing.  Heb je nivomats eronder en gaat er een defect dan zit je eingelijk automatisch aan andere nivomats, of je moet de boel (zoals ik al zei) compleet ombouwen.  Maar dat is gelukkig niet erg veel werk.

nkasper

Citaat van: francois op 13-12-2010 20:31:04


direct al aan het kijken voor een grooter huis  ;D


Het lijkt me Overveen...

Wilvo

Het is Overveen... goed gezien