nokkenas sensor

Gestart door md09, 10-01-2011 19:14:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

md09

Hallo beste forummers, hier een eerste berichtje vanuit denbosch.

Ik heb een 850 T5 uit 94, en denk dat mijn nokkenas sensor defect is. zijn deze allemaal hetzelfde bij de 850 cq v70?

Auto is donderdag stilgezet en helaas deze morgen sloeg hij niet meer aan. Heb ook al een tijdje last van af en toe spontaan uitvallen tijdens het rijden.

vacuumslangen reeds vervangen, ook relais 103 doorverbonden met een draadje.

UserID6342

Nokkenassensors zijn allemaal dezelfde, wel hebben ze 3 of 4 verschillende Boschnummers maar deze zijn allemaal vervangers van elkaar.

francois

lees eerst eens je fout codes uit voor dat je van alles gaat vervangen


grfr

md09

hallo mede forummers, heb net geprobeerd uit te lezen en te resetten maar gaat niet lukken, weet niet hoe het komt maar lukt niet? het ledje licht zachtjes op als contact op II staat!! ook een andere nokkenassensor geplaatst maar motor slaat niet aan! iemand een idee? gr martin

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

md09

ok is een idee, maar weet je misschien ook waarom ik niet kan uitlezen cq resetten. is het normaal dat het ledje al een beetje oplicht

Snellebaksteen

Geen idee, zijn de contacten goed schoon?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

md09

denk het wel, laatste keer een week of 5 geleden toen het gedonder begon ging het wel. de contacten van de obd bedoel je toch neem ik aan? zal morgen in ieder geval eens kijken. hoe weet ik of bdp sensor defect is? kun je die doormeten met een multimeter?

md09

Heeft er iemand een idee behalve krukas sensor, dit ga ik morgen controleren cq vervangen voor een andere!
hoe zit het met de obdI uitlees blokjes, moet het ledje zachtjes oplichten ook als het stekkertje er niet inzit?
alvast bedankt voor jullie suggestie's

Ludo

Citaat van: md09 op 11-01-2011 23:33:08
hoe zit het met de obdI uitlees blokjes, moet het ledje zachtjes oplichten ook als het stekkertje er niet inzit?

Neen, er hoort dan geen ledje te branden of op te lichten.
Probeer eens uit te lezen, met draaiende motor.

md09

dat zou fijn zijn, hij loopt niet dat is het grootste probleem op dit moment! dus ok ledje moet uitzijn! wat zou het kunnen betekenen dat het zachtjes oplicht

Ludo

Oeps, dat gaat dan inderdaad niet lukken.  ;D

Controleer de stekker van de grijze brandstof hoofdrelais, eens op oxidatie of kabelbreuk.
Die zit onder het afdekkapje boven de radiator.

mevita

liep hij vantevoren ook wel eens met onregelmatig toerental, mogelijke oorzaak kan je koelvloeistoftempsensor nog zijn,

gr mevita

md09

thanks ik heb het morgen druk denk ik! zal jullie tips uitvoeren, ja hij liep soms ook een beetje onregelmatig maar dacht dat dat bij storing hoorde van vacuumslangen en relais 103 dus heb daar niet op gelet. dus morgen eerst relais nakijken en temp sensor(is die door te meten?)

mevita

kijk eerst nog even bij relais 103 of je wel de juiste pinnen doorverbonden hebt