Remmen, koplampen aan?

Gestart door yann, 13-01-2011 18:33:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yann

Hallo!

Ik heb een hele rare storing.

Sinds 2 dagen gaat soms tijdens t rijden t controle lampje aan van ' lampje defect'.
Ik kan zo snel niks ontdekken, behalve: Als de lichten uit staan, en ik trap op de rem, gaan de koplampen aan!...... (gewoon dimlicht)
T lijkt te gebeuren met en zonder controlelampje aan.

Iemand een suggestie? Ik heb werkelijk geen idee.

Alvast dank!

Yann
V70, 1999, CNG, 10V, B5252S

speedyT5

Heb je een trekhaak?
Dan kan de bedrading in de stekkerdoos (meestal door het zout van de laatste weken) kortsluiting
veroorzaken.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Jack v

maasa probleem wat idd hoogstwaarschijnlijk in je trekhaakkabel zit, als je die hebt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

M a r c

Vocht in je achterlicht?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

LPGLE

staat je schakelaar op  UIT /  0  ???

Vreemde storing , maar ik zou eerst ook eens een andere schakelaar proberen .

Trekhaak, en vocht  kan ik inkomen , kunnen vreemde storingen veroorzaken , maar mijnsinzien NIET als de schakelaar op nul staat

:eusa_think:


blauweroffel

Citaat van: yann op 13-01-2011 18:33:58
Hallo!

Ik heb een hele rare storing.

Sinds 2 dagen gaat soms tijdens t rijden t controle lampje aan van ' lampje defect'.
Ik kan zo snel niks ontdekken, behalve: Als de lichten uit staan, en ik trap op de rem, gaan de koplampen aan!...... (gewoon dimlicht)T lijkt te gebeuren met en zonder controlelampje aan.

Iemand een suggestie? Ik heb werkelijk geen idee.

Alvast dank!

Yann

Toch makelijk met achteruitrijden? :P

lijkt inderdaad op kortsluiting in stekker van trekhaak
BR

LPGLE

een trekhaak aansluiting staat in geen enkel verbandt met de koplampen toch ? , wel je stadsverlichting .

blauweroffel

Citaat van: LPGLE op 13-01-2011 20:07:22
een trekhaak aansluiting staat in geen enkel verbandt met de koplampen toch ? , wel je stadsverlichting .

Ik heb ooit een passat gehad die ook na een winterperiode met veel strooien op de weg en zo, de meest idiote dingen liet zien met de verlichting, dealer kwam er toen niet achter, totdat de platselijke garage er achterkwam dat de stekkerdoos de veroorzaker was van al dat electrische leed
: een en al corrosie, zag er groen en zwart uit....
BR

dopie



Heb het zelfde gehad en heb toen de stekkers van de stekkerdoos los getrokken en het was over! Had ook wel eens dat er een zekering doorsloeg en dat de achterlichten ineens uitvielen. Heb nu een nieuwe stekkerdoos en probleem is over.

francois

heeft hij wel een trekhaak  ??? ???

blauweroffel

Citaat van: francois op 13-01-2011 21:35:19
heeft hij wel een trekhaak  ??? ???

Ik hoop het niet, maar ik vermoed dat de volvo er wel één heeft ;D

BR

yann

Goedemorgen!

Wat een reacties, hartelijk dank! Ik heb idd een trekhaak. Ik heb nu ook t idee dat daar in kan zitten, ik heb wel eens gemerkt dat ie met t huren van een aanhanger niet heel storingsvrij is.
Ik ga zometeen meteen checken en post de resultaten hier.

Ik ben iid ook maar in zn achteruit naar mn werk gereden.  :D

Hartelijk dank! Superforum!

Yann
Utrecht
V70 B5252S CNG 1999
V70, 1999, CNG, 10V, B5252S

yann

EN opgelost :-)

Na een snelle check van de kabel naar de aansluiting toch allereerst es het verloopje eraf van dikke naar dunne pennen. Ik rook t al meteen, verbrand plastic lucht. Alles werkt weer normaal.

Na m met een hamer te hebben geopend (nergens een schroefje te zien) corrosie en vocht. Das niks dus, een verloopje erop laten zitten want dan raak je m nooit kwijt  ;)

Hartelijk dank allemaal voor de suggesties  :eusa_clap:

Groet!

Yann
V70, 1999, CNG, 10V, B5252S