Estate gezocht / andere 850

Gestart door peter67, 15-01-2011 20:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rpakuypers

#15
Citaat van: joebar op 15-01-2011 21:16:15
is je 945 dan zo slecht, als je het vermogen niet nodig hebt, zou ik absoluut niet overstappen op een 850...
duurder in onderhoud, minder confortabel rijden, minder relaxed....
Als ze een 700 of 900 hier brengen met 230 pk, kunnen ze mijn 850 t5 er zo voor krijgen, en die is echt in heel goede staat hoor

Als mensen het over een 850 hebben zie ik vaak meteen de kreten T5 en R voorbij komen. Dat je daarin wellicht minder relaxed rijdt spreekt voor zich als je constant je hele horde paarden aanspreekt en dat het dan minder comfortabel rijdt en zeker duurder in onderhoud is spreekt ook voor zich.

Ik heb na jaren 700 en 900 Volvo's gereden te hebben ook de overstap naar een V70-TDI en een 850 gemaakt en heb daar geen seconde spijt van. De V70 is vele malen zuiniger dan de 6-in-lijn diesel en qua genot doet deze absoluut niet onder voor een 940 diesel. De kosten ervaar ik als vergelijkbaar, maar nou die ik wel een hoop zelf en betaal ik niet de volle mep voor nieuwe onderdelen.

De 850 is een 2.5 10V automaat en die kocht ik in een onberispelijke staat voor 1400 euro met aantoonbaar 168.000 km achter de kiezen. Nee, het is geen snelheidsmonster maar ik kom heerlijk met het verkeer mee en qua verbruik is het vergelijkbaar met een 740 met B230K (carburateur) met automaat. Het comfort is vele malen hoger (niets rammelt en het is lekker stil in de wagen) en op een nieuwe set riemen en waterpomp na heb ik geen grote kosten.

Als je niet van plan bent om elk jaar met een dikke caravan de Vogezen in te trekken en veelal op Nederlandse bodem rijdt, dan kun je al uit de voeten met een 850 estate 10V of 20V GLT met respectievelijk 140 en 170 pk. Wellicht is een "simpele" 2.0 nog een optie en die zijn zeker betaalbaar.

Groet,
Roger

KIM

Ik snap ook niet dat men altijd die 700 / 900's beter noemt.

Ik heb met mijn B230K 300.000 op LPG gereden, toen was de kop aan revisie toe.
De 850 GLT 20V heb ik op 610.000 km gezet, toen íe begon te backfiren (= waarschijnlijk kop versleten)

Wel zijn de interieurdelen van de 700 en 900 serie meer solide. Wanneer je een 850 koopt waaraan veel gesleuteld is, zal de auto eerder rammeltjes vertonen. Achterkleppen van Volvo estates rammelen allemaal; of het nu een 700 of een 800 is.
De stoelen van een 850 vind ik persoonlijk beter dan die van de 700 / 900.

Oh, ja; een 850 is een minder prettige auto om aan te sleutelen. Bij een 700/900 kun je tenminste overal nog bij...

joebar

Mijn laatste 740 GLT op LPG kwam te kort om met 130 de peage af te rijden, en dan niet te hoeven schakelenals het bergop ging, met een aanhanger erachter. En omdat ik nogal eens met motoren achter de auto naar le Castelet, Monza , San marino/Misano Magny Course e.d.rijdt zocht ik een iets sterkere.
De 850 20v bracht het ook net niet, dus over naar de T5 2300, die voldoet qua vermogen, en dat is dan ook alles...
De 740 "ga" je veel meer in, daar stap je in, en hoe ver je ook moet, je komt relaxed en uitgerust aan, ook met 180/190 op de autobahn...
Koppeling bij zo'n ding vervangen 2 uurtjes, zat verder niks aan wat kapot kon, 550k probleemloos gereden, olie ging er in, en na 25k kwam de olie er blank uit,,,
Mijn persoonlijke ervaring dus  

peter67

Ik zoek geen t5 (gek dan moet ikaan een vw transporter denken],tuurlijk lijk me dat leuk
Ben op zoek naar een 2.5 estate, geen 2.0 zonder turbo,want dan trap ik het gas plat voor vermogen

Lekker rustig cruisen op de cruise control. dan kom ik wel van a naar b

groetjes Peter

EdenAli

Turbo modellen wat jij zoekt heten hier t-5
2.5 is een ongeblazen volvo zeg maar
Turbo's hebben 2,3 motor.
Ikzelf heb een 2.5 GLT niks mis mee hoor qua vermogen

rpakuypers

Citaat van: KIM op 15-01-2011 22:23:49
Oh, ja; een 850 is een minder prettige auto om aan te sleutelen. Bij een 700/900 kun je tenminste overal nog bij...

Klopt helemaal, maar omdat ik meer uren in mijn Volvo rij dan dat ik sleutel was dit voor mij een geen punt om af te zien van een overstap.

Groet,
Roger

Geert-Jan

Met een 2.0 kan je ook wel meekomen met het verkeer hoor alleen het is geen snelheidswonder. :eusa_whistle:
Lekker rustig cruisen op de cruise control gaat wel prima met een 2.0  ;)

Maar met mijn 2.0R mag ik niet klagen. ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

capri

#22
Zelf rijden wij een 850 T-5R automaat en een 740 turbo automaat en de 850 is gewoon de betere auto. Het verschil is behoorlijk groot en voor de lange afstanden pak in de 850.
Neemt niet weg dat een 740 een hele goede auto is maar niet de rij kwaliteiten heeft van een 850.

 :)

francois

welkom op het forum en veel sucses met het zoeken

musty

ik vind de site van auto paashuis wel leuk , volvo specialist of toncar in berkel en roderijs is wel een goed adresje.zo heb je er wel meer gewoon ff googlen

tom480

Welkom hier :)
Kom je toevallig uit Dronten?
- R1200GS -

snix

Welkom hier,

Kijk op marktplaats of de site die mij wel aanstaat: www.gaspedaal.nl die zoekt op veel site's tegelijk. Dat in combinatie met het topic aankooptips moet je een eind komen.
Ik heb de mijne erg goedkoop gekocht, maar wel met daarbij in mijn achterhoofd dat er gewoon dingen aan moesten gebeuren (krukas keering koppeling distri-alles multiriem-alles en nog meer). Maar elke keer reken ik die bedragen weer met een lach af (soms niet als ik weer een berg onderdelen heb gekocht die samen meer kosten al ik voor de auto heb betaald  :eusa_think: )

basm

Succes met je zoektocht, heb net via domeinen een hele goedkope gevonden. Moet echter wel wat aan gebeuren.

peter67

Sinds gisteren is mijn oude 850 estate 10v de deur uit
Voor de deur staat nu een 850 estate 20v met automaat (dit laatste wilde ik graag)
Er moet nog wel wat aangebeuren, en daar zullen vast wel vragen over verschijnen

groetjes Peter67