Aarbeving, trillende remmen

Gestart door rené97v70, 22-01-2011 13:56:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rené97v70

Ik heb al een hele poos last van "aardbeving" in mijn roffel als ik rem. Maakt niet uit met de krachtigheid van remmen of de (matigheid) van de snelheid van afremmen.
Motorsteunen zijn vervangen, remschijven zijn afgedraaid etc.  maar dat heeft het  niet verholpen.
Bij bestudering van alle topics over trillende remmen las ik dat het waarschijnlijk ook een aanlopende remklauw zou kunnen zijn en dan waarschijnlijk achter.
Bij het vervangen van de hydraulische schokdempers van dit voorjaar samen met Volvobug, vroeg hij of ik geen last had van aanlopende achterremmen omdat hij dacht dat dit het geval was bij het bekijken van met name rechtsachter. Toen nog, had ik nergens last van. Inmiddels is dit dus anders. Maar het voelt alsof het om de voorremmen gaat.
Mijn (Duitse) garagist heeft als optie om er een andere vooras op te zetten, maar ik weet niet of dit de oplossing is aanfgezien ik hierover niet de kennis bezit. Voordat ik naar de garage stap wil ik me goed informeren.
Derhalve is elk goed advies welkom.

Groet, René  :eusa_think:

O ja, achter zitten remschijven op die nog goed zijn. Het zijn echter geen originele schijven van Volvo. heb ze een paar jaar gelden op de kop getikt via ebay in Duitsland.
Mijn V70 heeft er 350 d km opzitten en mag wel wat ouderdomsverschijnselen vertonen. Maar niet in de mate waarin  dat nu het geval is en dat doet ie normaliter dus ook niet.

elianmars

Hoe is de staat van de draagarmen? Als de rubbers versleten zijn, kan dat ook trillingen veroorzaken tijdens het remmen.

rené97v70

Die waren nog goed. een paar jaar geleden is ook één vervangen.

eric vermeer

kromme wielnaaf en dan zou je het complete wiellager voor moeten vervangen dit hebben wij al wel eens meegemaakt
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

v40pokemon

Een versleten remklauw is toch zeer waarschijnlijk. Als je het forum doorleest dan zie je dat dit 80% van de klachten veroorzaakt.
Pak ze eens los. Je moet de zuiger zonder al te veel kracht én hulpmiddelen terug in de klauw kunnen duwen...

UserID6342

Vraag me toch even af naar wat voor garage je bent geweest........ eentje die een andere andere 'vooras' wilt monteren moet je snel bij weg wezen want die weet niet waar over hij/zij lult en kent onze auto's dus totaal niet....

Remschijven die een 'aantal jaren' geleden op de kop zijn getikt, kunnen ook versleten zijn...

Maar zoals Pepijn al zegt is meest waarschijnlijk toch een hangende remklauw en misschien door dit je remschijven ook versleten...

rené97v70

die garage is op zich wel een betrouwbaar bedrijf waar ik wel vetrtrouwen in heb omdat ze in het verleden al wel meerdere reparaties hebben uitgevored die goed waren.. Maar het is inderdaad zo dat ze niet zoveel verstand hebben van volvo omdat ze alle merken in onderhoud hebben en ze volvo ook niet zoveel  in onderhoud hebben.
Dank voor de adviezen, ik ga ermee naar mijn eigenlijke garage in NL (Uden) en hoop dat ie tijd heeft.

rode 850

Hoe staat het met je aardbeving ???
Ik woon in Enschede en kan je misschien helpen als je langs zou willen komen met genoeg tijd.
PB maar als ja.

rené97v70

Thxs, maar inmiddels rijdt ie weer als vanouds. Met dank aan de degenen die gereageerd hebben. De remklauw linksachter en ééntje voor waren versleten en achter zitten er ook nieuwe (volvo) remschijven op.

:eusa_dance:  Gr. René