Kleurcode Titan velg?

Gestart door Sem, 12-04-2004 18:23:44

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Hallo.

Misschien kunnen jullie mij helpen aan een kleurcode voor een "Titan" velg.
Ik heb 16"inch Columba's en die wil ik graag in exact dezelfde kleur spuiten als een "titan" T-5R velg.
Ik weet dat je een "columba"(turbo velg) ook  origineel in een donkere kleur kon bestellen af fabriek, maar volgens mij is hij dan toch lichter van kleur dan een originele "titian" velg.
Ik kan wel gaan lopen klooien met een kleurenwaaier en dan de kleur er bij proberen te zoeken, maar dan zal je toch weer zien dat het niet goed komt.
Daar bij komt het nog dat ik nog geen lak heb gezien die zo dof is als de kleur van een "titan" velg.
Zonder blanke lak lijkt het me dat de gewone lak er binnen twee weken er zo weer af is.

Wie weet hoe de fork in de steel zit? Want soep eet je toch met een... ;D

vr,gr. Sem.

855-Champagne

Hi Sem,

Het klnr is 923 van Volvo enhet is een 2 lagen lak.
Bij een verf zaak kunnen ze de 923 Volvo kleur maken

Tom5R

OEPS!!

Ik schrok al een beetje, zie mijn verhaaltje bij LM velgen spuiten, wat bij mijn wielen te licht is uitgevallen, maar kleurnummer 923 bestaat niet! Althans, het is geen Volvo-kleur. De goeie kleur is 932, zoals jij (855-champagne ) mij laatst WEL hebt opgegeven. Die heb ik afgelopen vrijdag bij een mij bekende autospuiter op de waaier zien staan, en dan is ie standaard al in mat uitgevoerd. Kan dus bijna niet meer misgaan!

Succes ermee en de afloop van het geschilletje over mijn te licht uitgevallen T5R wielen hoor je nog!

Groeten,

Tom

Sem

Mmm.. dus als ik het goed begrijp bestaat kleurnummer 923 NIET en is 932 het juiste nummer?
Twee laklagen betekend dat ze tweemaal met de zelfde lak dienen gespoten te worden om ze goed te laten dekken?

Alvast bedankt. Vr,gr. Sem

ed

De kleur is universeel, en is motip kleurnummer 51085. Elke spuiter kan deze kleur reproduceren. Ik heb zelf een gedeelte van een velg gespoten ,en de kleur is exact.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Sem

Motip 51085?

Da's fijn om te weten.
Wat is zo'n forum toch fijn!! :D

Ik ga eens even informeren.
Ik werk zelf bij een Ford :-X Dealer en daar hebben ze een schade afdeleling, dus ik zal eens even samen met de spuiter om tafel gaan zitten en eens even kijken welke kleur er tegen aan gegooid gaat worden.

Jongens.. Bedankt!

Oja.. kan iemand mij nog even in het kort uitleggen wat een 2 lagenlak is?

Sem

Oja.. nog even hoor!

Als je die motip lak 52085 er op waait dan moet er daarna toch een balnke lak overheen?
Ander bladert het er toch binnen "no time"weer af?
Alleen gaat ie dan ook volgens mij glanzen en dat wil ik niet!

Vr,gr. Sem

Peth©oni

poedercoaten een optie?

is een stuk sterker !!  ;)

ed

Je hebt ook satijn blanke lak.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Sem

Ik heb net de spuiter gesproken en hij vertelde me dat er inderdaad een speciale blankelak is die dof is. Super!
Alsnog bedankt. Gr.Sem

p.s. Sorry voor m'n beroerde typ stijl. ik hoop dat jullie het soms kunnen ontcijferen.

joostv70

Hoi ben je er nog aan uitgekomen wat nu de juiste kleur is , moet namelijk mijn titan velgen ook eens opnieuw laten spuiten , vandaar ?

heb je voor mij het juiste kleurnummer mischien ?

mvg joost

ed

Zie boven, daar staat het antwoord. Wel lezen hoor!

joostv70

Hoi ed,

Is niet helemaal waar heb het goed gelezen.

Is het nu de kleur 932 of motip 51085 ?

En moet er daarna nog een blanke lak overheen, zo ja is dit satijn  dan de blanke lak.

Kortom wat is in het kort nu de procedure om de peperdure titan velg te laten spuiten zodat hij er weer als nieuw uitziet dat was mijn vraag.

mvg Joost

ed

Motip is een verfmerk die alle kleuren v/d fabrikant heeft omgezet in een nummer. Dit nummer is weer terug te vertalen naar de originele kleur van de fabrikant. Dat andere nummer zegt mij niets. Je moet dan wel weten over welk verfsysteem we het hier hebben.

De afwerking is het mooist met hoogglans blanke lak. Is ook het mooist schoon te maken.

PS. heb zelf eens een velg gespoten met die Motip, en het resultaat is echt heel netjes. In elk geval heel veel beter dan wat ik zie van diverse poedercoat of spuitbedrijve. Ik heb het dan niet over de spuitkwaliteit, maar over de kleur correctheid.

Rijns_t5r

8)ik heb ook nog een kleur nr voor je,ma 534.50 cps2, en het merk van de verf is glasurit. ;D
succes ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS