brandstofpomp lekt diesel

Gestart door swoo, 25-02-2011 23:42:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

swoo

hoi mijn brandstopomp v70 tdi 1998 lekt wat aan de voorkant diesel! kan ik dat zelf vervangen of moet een dieselservice dat doen?

Sven850

Alles kan zelf, ligt een beetje aan je sleutelvaardigheden :)
XC40 T4 Recharge

elianmars

#2
Ik heb ook een lekkende pomp gehad. Ik kwam er achter een dag voordat ik op vakantie zou gaan. De dealer kon er niks aan doen, behalve een nieuwe monteren.

Dus toch maar met lekkende pomp op vakantie gegaan.
Na de vakantie ben ik naar dieselspecialist Terlouw in Mijnsheerenland gegaan. Daar is de bovenkant van de pomp gedemonteerd en zijn er twee nieuwe rubber ringen gemonteerd.

Daarna is de pomp goed afgesteld. De motor had nog niet zo mooi gelopen. Ze zijn er anderhalf uur mee bezig geweest en ik was 150 euro kwijt.
Ik zou niet snel zelf aan de brandstofpomp gaan rommelen, trouwens.









Het wil natuurlijk niet zeggen dat de oorzaak van de lekkage aan jouw pomp hetzelfde is, maar mijn advies zou zijn om sowieso naar een specialist te gaan.

UserID6342

En ik heb weer een nette en goede brandstofpomp liggen voor een diesel met ingang van volgende week....  Dus als je omhoog zit....

swoo

mijn vraag is eigenlijk kan ik zo die kapjes er af halen zonder wat te verstellen of dat hij na die tijd niet meer loopt

want 2 van die rubbers er nieuw tussen zetten moet normaal geen probleem zijn toch alleen ales er wat versteld wordt wel!!

elianmars

Kijk eerst maar eens naar de boutjes die er in zitten. Heb je een bitje dat daar op past?  ;)

swoo

ja gereedschap heb ik wel een ook daar wel voor maar ik hoor 2 verhalen dat het werk is voor de dieselservice en ander zegt je kunt het zo vervangen! kijk los draaien is het probleem niet maar als ik daar mee de pomp verstel of wat dan ook dan heb ik een probleem



elianmars

Tja, als je er niet voor naar een specialist wilt en het zelf wil gaan proberen, hou ik je niet tegen. Toen mijn pomp uit elkaar was geweest, kostte het de specialist flink wat moeite om de wagen weer te kunnen laten starten. Pas na veel afstellen (hing aan de laptop) sloeg de motor eindelijk aan.
Toen is hij nog een paar minuten bezig geweest met de pomp zo af te stellen dat de motor perfect liep.

scorpion

mijn 850 lekt sinds gisteren ook aan de pomp,
meer bepaalt aan de uitgang naar een injector,
iemand ervaring mee??
alles staat vast, dat heb ik nagekeken.

NinaPaul

bedoel je verstuiver?

of is het een benzine?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

scorpion

is een diesel,
inderdaad verstuiver in nederland,
dezelfde auto, andere termen in belgie,
zou de dichting moeten zijn, die verduurt is, staat nu bij een dieselman, morgen weten we meer,

FGG

Als de pomp van tijd af komt het je idd een probleem. Pomp afstellen gebeurt fysiek met een klok die ze in de pomp steken, daarna komt nog de fijnafstellig. Gaat je niet lukken zonder het juiste gereedschap.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

scorpion

ondertussen een weekje terug,
rijd terug perfect, verbruik is minder, echter nu brand het lampje foutcode moter, nog eens laten nakijken dus.