Piep kraak, piep kraak......... Het is de achterklep!?

Gestart door beezz, 10-03-2011 16:39:33

Vorige topic - Volgende topic

beezz

Omdat mijn achterwisser kapot ging en de hele klepbekleding R af moest, dacht ik dat ik de kraakjes van de klep maar eens moest laten verdwijnen.
Na het inbouwen van de andere wisser en het vastzetten/ kitten van verschillende kabels op de klep had ik verwacht dat het weg zou zijn.
Maar zonder bekleding nog steeds heel veel gekraak en gerammel van achter uit.
Niuewe klemmetjes gehaald bij de dealert om de kunststof panelen van de D-stijl ( luidspreker) opnieuw vast te zetten maar nog steeds rammels.
Het wordt allemaal wel iets minder maar gekraak blijft fors aanwezig.

Nu denk ik erover om de linker en rechter kunststof panelen R helemaal uit te halen en opnieuw te plaatsen met nieuwe klemmen en eventueel reepjes ruitenkit van 3M.

Of ik ga voor panelen vanuit een V70 omdat ik begreep dat deze van een zachtere en betere kunststof zouden zijn gemaakt. Maar gaat dit passen?

Zo niet, ervaringen en/of tips?

T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

@®-

Kijk eens in de achterklep of dat daar misschien nog stukken popnagel liggen van de kentekenplaat.

beezz

Klopt! R lag wel iets in, maar dat is klein spul. Dat geeft hooguit wat licht gerammel, maar de ramels die ik heb zijn echt "zwaar". Alsof de hele binnenkant los kan bewegen tov de rest van de auto.

Het is om gek van te worden :eusa_wall:

thuur

Sloten van de achterbank zijn goed ingevet?

Gr ???

jeroen74

Ik heb stoffen tape over alle 'piefjes' van alle geklikte interieur panelen (ook de speakerroosters, rondom de radio, ECC, tunnelconsole, dakconsole etc) geplakt, zodat er geen direct plastic-op-plastic contact meer is. Werkt goed, maar redelijk veel werk  ;D Drupje olie op de gordelhouders van de voorstoelen en heeeel veel vet op de sloten van de achterbank. Eigenlijk piept en kraakt er bijna niets meer...

Alleen dat dashboard... dat moet ik er toch eens helemaal uithalen om op zoek te gaan naar plastic-op-plastic contact.

blauweroffel

Het slot van de achterklep heb ik ooit wat "teruggeschoven" en opnieuw vastgezet, dat hielp!
Het dashboard: ik heb ooit wat vilt tussen de achterkant van hetdash en de onderkant van de voorruit gedaan: piepen en kraken was weg

BR

Vulk

IK heb gewoon alles losgetrokken en overal tochtstrip achter geduwd. Scheelt een hele hoop.
Bij mij was/is dit ding ook kapot, scheelt een hoop als je dat herstelt.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,48081.0.html

Vanger naar achter stellen, achterbanksloten goed invetten, alle kabeltjes in de achterklep vastzetten, zorgen dat de 'vloer' van de kofferbak niet omhoog kan wippen, ...

Mijn blog staat er vol van. ;D

cas

Citaat van: jeroen74 op 10-03-2011 20:36:28
Ik heb stoffen tape over alle 'piefjes' van alle geklikte interieur panelen (ook de speakerroosters, rondom de radio, ECC, tunnelconsole, dakconsole etc) geplakt, zodat er geen direct plastic-op-plastic contact meer is. Werkt goed, maar redelijk veel werk  ;D Drupje olie op de gordelhouders van de voorstoelen en heeeel veel vet op de sloten van de achterbank. Eigenlijk piept en kraakt er bijna niets meer...

Alleen dat dashboard... dat moet ik er toch eens helemaal uithalen om op zoek te gaan naar plastic-op-plastic contact.

hier het zelfde, en interieur delen van een *70 maakt geen verschil. die piepen net zo hard. had het geluid ook in mn v70. en nu enkele v70 delen in de 850, die piepten ook. Met de stoffen tape overal waar de randjes contact maken met lak, of andere kunstof delen. kan je het geluid bijna uitroeien. ik ben er blij mee! het is wel een flinke klus, alles moet los. Teddy zal ook wel weinig geluid over hebben. Die heeft alles gestoffeerd met alacantara  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Citaat van: cas op 11-03-2011 11:32:40
Citaat van: jeroen74 op 10-03-2011 20:36:28

hier het zelfde, en interieur delen van een *70 maakt geen verschil. die piepen net zo hard. had het geluid ook in mn v70. en nu enkele v70 delen in de 850, die piepten ook. Met de stoffen tape overal waar de randjes contact maken met lak, of andere kunstof delen. kan je het geluid bijna uitroeien. ik ben er blij mee! het is wel een flinke klus, alles moet los. Teddy zal ook wel weinig geluid over hebben. Die heeft alles gestoffeerd met alacantara  :)

Uhum, dat valt erg tegen. Nog steeds een grote rammelbak achterin. Hopeloos.
Ben al wat bezig geweest met stoffen tape, maar nog geen bevredigend resultaat kunnen behalen. ;D

beezz

Hmmm
Ben iig blij dat ik niet de enige en.
Maar ik heb een aantal panelen achterin los gehad en het valt me op dat er veel klemmetjes ontbreken of ha;lf afgebroken zijn.
Heb R een aantal vervangen ( o.a die het luidsprekerrooster ingeklemd hebben) en het scheelt allemaal wel iets maar het blijft een rammelbak.
Binnenkort maar eens heel setje klemmetjes bestellen en alles helemaal loshalen.
Stoffen tape? Haal je dat gewoon bij de fietsenpik of bedoelen jullie iets anders?

Dank voor de tips

Grtz beezz

jeroen74

Ik heb een rolletje bij de Brezan gehaald; het merk was HPX of zo. De Hema had het ook, op een brede rol, dat was eigelijk bedoeld om boeken te binden; maar dat is uit het assortiment gehaald.

UserID6342

Kunt beter een potje strijkkit halen, rammelt het geheid niet meer en vangt trillingen vele malen beter op.  En kost meestal beduidend minder.

beezz

Ik heb een oorzaak gevonden.
Het is een plastic onderdeel in de achterklep. Het zit tussen de handgreep buiten en handgreep binnen en je kan het voelen als je je hand tussen het plaatwerk en het frame steekt.
Ik heb geen idee wat het is, maar het zit behoorlijk los.
Lijkt op een afdekkap, maar waarvoor?

Grtz beezz

beezz

Nou, net even de proef op de som genomen...
Achterin gelegen terwijl mn liefje me rondreed.
En wat blijkt?
Het is de hele achterklep!!
Als ik m heel naar buiten druk of heel hard naar binnen trek is het weg.

Schiet mij maar lek. Hij sluit de laatste tijd ook slecht. Moet m heel hard dicht gooien.
Nou zou ik denken dat ik m losser moet stellen omdat-ie zop lastig sluit, maar dan wordt de rammel waarschijnlijk nog erger?
Iemand een idee?

Grtz beezz

antraciet

Je kunt bij de dealer een reparatiesetje halen/bestellen  ;)