850R koppelingset in een 2.5 20V?

Gestart door LQDI, 06-05-2011 10:52:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LQDI

Mensen,

Na een lange tijd er tegenaan gehikt te hebben kwamen vanochtend mijn vermoedens naar boven: De koppeling begon te slippen tijdens het invoegen op de snelweg. Al een lange tijd had ik het idee dat de koppeling gaar was ivm hoog aangrijppunt van koppelingspedaal en het schudden van auto tijdens wegrijden vanaf stilstand. Nou is mijn vraag ( jaja u raadt het al): Is het mogelijk om een 850R koppeling in een 2.5 20V te plaatsen en levert dit nog voordelen op omtrent levensduur oid? Gaat het pedaal trouwens ook zwaarder met een R koppeling?

Gr. LQDI

thuur

Is mogelijk, pedaal gaat iets zwaarder maar levert geen voordeel voor je op.


Gr 8)

UserID6342

Precies en zo'n setje is beduidend duurder als de normale set.  En voordeel heb je er niet van, niet doen dus in mijn ogen.

dennis850estate

Citaat van: Dirk342 op 09-05-2011 07:28:59
Precies en zo'n setje is beduidend duurder als de normale set.  En voordeel heb je er niet van, niet doen dus in mijn ogen.

mee eens

LQDI

Oke! dankjulliewel. Zijn er nog tips qua druklagers oid? Denk alles gewoon origineel Volvo houden?

UserID6342

Zou zien dat je een setje van Sachs te pakken krijgt, die gebruikt Volvo zelf ook, maar het verschil van Sachs doosje en Volvo doosje is behoorlijk te noemen.  Een Sachs set kun je vaak nog wel vinden voor relatief weinig geld.

Ook gewoon goed en beduidend goedkoper is het merk Lux.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.