Nieuwe Remmen nodig!

Gestart door Boom, 18-05-2004 17:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Boom

Heb alle posts van de categorie REMMEN doorgelezen, maar ik heb toch nog een vraagje over andere remmen op de vooras van een V70R AWD uit 1998. De standaard remmen zijn nu op en er moeten dus nieuwe schijven op. De standaard remmen zijn niet echt je-van-het, maar ik ben ook niet van plan véél meer uit te geven aan (iets) betere remmen.
Mijn vraag is daarom of iemand ervaring heeft met een AWD met andere remmen. Welke remmen zijn dit en hoe duur waren ze?

Moeten er dan ook nieuwe en dus ook andere remblokken op (red-stuff)?  Ben op dit gebied redelijk een leek, ondanks de posts die ik heb doorgelezen. Ik zou jullie hulp daarom ook zeer weten te waarderen!

Thnx!
Boom
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ed

De blokken doen volgens mij het meeste kwa remkracht. Door een setje andere blokken te monteren kom je dus al een heel eind, en zal de auto wat aggressiever remmen, en ook wat minder snel gaan faden.
Dus aggressievere blokken (Red-stuf, Ferodo D2500) en goede schijven is al een enorme vooruitgang, en niets duurder dan origineel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

is een '98 er nog met 280 ??
zo ja is upgraden naar 302 ook goed te doen
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Boom

#3
Citaat van: ed op 18-05-2004 17:13:43
Dus aggressievere blokken (Red-stuf, Ferodo D2500) en goede schijven is al een enorme vooruitgang, en niets duurder dan origineel.

Wat bedoel je met goede schijven? Origineel Volvo, of toch iets anders? En die andere blokken, waar koop je die?


Citaat van: Entuscan op 18-05-2004 20:42:45
is een '98 er nog met 280 ??
zo ja is upgraden naar 302 ook goed te doen

ik geloof dat 302 mm er al op zaten in 1998... maar misschien heb ik het fout
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ed

Volgens mij zijn inderdaad de V70's met 302 mm uitgerust. Is makkelijk te zien. Als de schijven voor optisch kleiner zijn dan achter heb je 280. Bij 302 lijken ze voor en achter even groot.

Wat ik met goede schijven bedoel zijn schijven die een hittebehandeling hebben gehad. Of de originele dat hebben weet ik niet.
Ik heb op mijn 850 ooit eens Brembo schijven achter gemonteerd. Deze kosten bijna niks (geloof 50 euro voor twee), maar waren na 2 maanden al weer krom. Er zijn wel meer hitte behandelde schijven, maar de meeste zijn geboord en/of gegroefd. Dat geeft lawaai met remmen, en dat zou ik niet willen.
De originele blokken stoppen teveel warmte in de schijven (blokken te hard), en dat zorgt er weer voor dat de schijven te warm worden. Dus goede blokken en hitte behandelde schijven geven al een veel beter remresultaat.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Boom

Citaat van: ed op 19-05-2004 11:35:11
Dus goede blokken en hitte behandelde schijven geven al een veel beter remresultaat.

Ik zal eens informeren bij de Volvodealer, bedankt in ieder geval!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ed

Dealer levert alleen maar origineel. Ik denk zelf wel dat de schijven goed zijn, maar de blokken zijn slecht. Een goed alternatief is originele schijven met Ferodo of Red-stuf blokken. Of ze dat er voor je op willen zetten is nog maar de vraag.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Boom

Citaat van: ed op 19-05-2004 11:35:11
Er zijn wel meer hitte behandelde schijven, maar de meeste zijn geboord en/of gegroefd. Dat geeft lawaai met remmen, en dat zou ik niet willen.


Is dat per definitie zo dan dat gegroefde remmen meer lawaai maken? hmm.. dat zou jammer zijn!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Johann

Citaat van: ed op 19-05-2004 12:21:33
Dealer levert alleen maar origineel. Ik denk zelf wel dat de schijven goed zijn, maar de blokken zijn slecht. Een goed alternatief is originele schijven met Ferodo of Red-stuf blokken. Of ze dat er voor je op willen zetten is nog maar de vraag.

De EBC's maken geluid, lawaai wil ik 't niet noemen, en de oudere AP setjes ook. De laatste klonk net als een decoupeer zaag..

Op mijn 850 heb ik de Porsche schijven met gaatjes en daar hoor je niets van.

ed

Ze zeggen dat je eraan went, maarja alles went, zelfs hangen.
Inderdaad heb ik ook vaak gehoord dat de gesleufde schijven veel geluid maken bij het remmen. De geboorde minder of niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Boom

Citaat van: Johann op 19-05-2004 13:22:13

Op mijn 850 heb ik de Porsche schijven met gaatjes en daar hoor je niets van.

tja, maar dat is weer onbetaalbaar.... toch? :-\
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

V70R

#11
Kijk eens onder brakes op de volvo-tuning link:

www.volvotuninguk.com/volvotun...ning/frames.asp

Ik heb deze schijven aangeschaft (alleen voor), met gevlochten remleidingen en ferodo DS2500 blokken. Achter zit gewoon standaard Volvo spul.

Het remt echt een stuk beter, maar vorige week had ik toch licht trillende remmen na 30 km samen met een 996 Carrera in Duitsland te zijn opgereden en we moesten redelijk vaak afremmen van 220+ naar <140.

Het is geen big brake conversie, maar zeker VEEL beter dan wat er standaard opzit.

Ik zou ook voor Brembo achterschijven gaan met Ferodo (EBC is nix), zeker omdat jouw awd nog een stukje zwaarder is!

Ik heb het gewoon door Rica laten bestellen en monteren.

Suc6 met je keuze


V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

mario

Citaat van: V70R op 19-05-2004 14:42:45
Kijk eens onder brakes op de volvo-tuning link:

www.volvotuninguk.com/volvotun...ning/frames.asp

Ik heb deze schijven aangeschaft (alleen voor), met gevlochten remleidingen en ferodo DS2500 blokken. Achter zit gewoon standaard Volvo spul.

Het remt echt een stuk beter, maar vorige week had ik toch licht trillende remmen na 30 km samen met een 996 Carrera in Duitsland te zijn opgereden en we moesten redelijk vaak afremmen van 220+ naar <140.

Het is geen big brake conversie, maar zeker VEEL beter dan wat er standaard opzit.

Ik zou ook voor Brembo achterschijven gaan met Ferodo (EBC is nix), zeker omdat jouw awd nog een stukje zwaarder is!

Ik heb het gewoon door Rica laten bestellen en monteren.

Suc6 met je keuze




Misschien handig om ff de prijs van zo'n setje te vermelden  8)
:) ;) :(

ed

Precies, ben erg benieuwd wat voornamelijk de schijven kosten. Deze zijn dus niet geperforeerd of gegroefd? Ik neem aan dat dit wel hitte behandelde schijven zijn, en andere Brembo schijven die je voor 50 euro bij de onderdelenhandel haalt?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

V70R

De schijven zijn volgens mij hittebestendig behandeld (anders zelf nog even checken!) en dit waren de prijzen in GBP / excl. BTW en shipping!

Front Pads - Choice of :
Ferodo DS Peformance (Fast Road)                  £102.27
Ferodo DS 2500 (Very Fast Road / Track Day)  £121.55

Rear Pads - Choice of :
Ferodo Premier (Road)                                      £11.98
Ferodo DS2500 (Very Fast Road / Track Day)    £51.42

Discs-
Front - Brembo 302 mm                                    £43.93
Rear -  Brembo 295 mm                                    £46.62

Goodridge Steel Braided Brake Lines -
Stainless Steel -                                                £53.00
Mild Steel (Plated) -                                           £47.00

All prices exclude VAT @ 17.5% and shipping

Hoop dat je hier wat aan hebt!
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken