Probleem! Toch de bak stuk?

Gestart door 850T5R1995, 22-06-2011 18:58:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850T5R1995

Hallo allemaal!
Ik ben even een tijd niet meer online gweest!
Sinds 4 dagen heb ik een probleem.
Ht gaat om een volvo 854 T-5R automaat.

Als ik een bocht maak lijkt het net of mijn wiel loszit, het gaat gepaard met een onwijs harde knak.
Had in gedachten dat het een schokbreker of een draagarm was..
Hij knakt met gasgeven in een bocht, 1 maal.. geen kineet geluid..
Nu gevoeld aan de aandrijfas bstuurders kant.. en heb ik behoorlijk wat speling op.. hij lekt ook ATF langs de keerring.. Kan het zijn dat het mijn baklager is die stuk is dat die dus knakt omdat die over de kineet heenslaat?
En is dat zelf te vervangen? voor de rest geen problemen met ovrschakelen!

Wie kan mij raad geven?
MVG romano

UserID6342

weet niet waar je vandaan moet komen (je profieltje is niet helemaal ingevuld) maar anders kom hier maar een keer langs in Nijmegen en kunnen we even kijken of het idd de bak is of iets anders.  Uit je verhaal te lezen zou het ook nog je homokineet kunnen zijn, dat die uit elkaar geklapt is.

850T5R1995

Ik kom uit Alkmaar, het probleem is dat ik er niet mee wil rijden nu.. het is te gevaarlijk.. alsof links alles loszit..
Het begon een jaar terug met dat als ik hem achteruit of vooruit wilde zetten dat de aandrijfas wel draaide in de bak maar pakte hem pas na 1,5 seconde..  iemand hier ervaring mee?

UserID6342

Citaat van: 850T5R1995 op 22-06-2011 19:22:14
Het begon een jaar terug met dat als ik hem achteruit of vooruit wilde zetten dat de aandrijfas wel draaide in de bak maar pakte hem pas na 1,5 seconde..  iemand hier ervaring mee?
?? ?? Verklaar u nader ?? ??

mehn

Dat is inderdaad vreemd. Als de aandrijfas draait dan wordt de aandrijfas aangedreven. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de aandrijfas niet draait doordat de auto niet uit zichzelf rolt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jack v

is de vertanding in de naaf niet stuk.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

ik zou toch zeggen, koop een tweedehands t5r of t5 aandrijf as, en zet die over. klinkt toch wel als een inmiddels volledig stukgedraaide homokineet.....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

In aanvulling, een as van een diesel past ook.

eddy20v

kleine speling is er steeds op de aandrijfas. al eens de wiel uitslagbegrenzer ingevet?