Boardcomputer vraag

Gestart door mars66, 23-06-2011 19:59:52

Vorige topic - Volgende topic

mars66

Okay voor de techneuten onder ons.  850 turbo

is het mogelijk een boardcomputer type 1 1995 in een alter dash te zetten 1996-97 de eerste heeft stekker aan de display en de alter heeft de stekker aan de dach.

als de stekker van type 1 eraf geknipt wordt en de stekker van de dash is dan de kabelboom 1 op 1 aan elkaar te solderen en hebben we dan een werkende boardcomputer ????????????

gr mars

haasje

In eerste instantie zeg ik ja, maar dit is zonder dat ik verder in de (spreekwoordelijke) papieren gezocht heb of alles over te zetten is.

Maar tellers uit 95 zullen al alter 2 zijn, niet alter 1.

thuur

Yep, je kunt een verloopje bestellen: 9148836. Kost wat, maar dan heb je ook wat ;D

Gr ;)

mars66

thanks dat wordt dus ff de soldeerbout nemen, eindelijk van de gallons en miles af  ;D ;D

@®-

Ik heb gisteren ook zitten stoeien hiermee, maar de een heeft 10 draden en de ander 9.

Hoe los je dat op

Ewout Schalkwijk

Van die ene met 10 een kabeltje afknippen ;D. Sorry kon het niet laten :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

@®-

;D ;D ;D Als je dan ook kan garanderen dat het werkt en welke draad dit is.

Heeft iemand voor mij een overzicht van de stekker bezetting of een electrisch schema van de oude board computer (dus die zonder de groene stekker)?

@®-

Ik ben er na het zoeken van diverse schema's uit.

Ik ga van de week de stekkers door solderen en zal dan de hier neer zetten hoe en wat.

Het is dus mogelijk om een oude boordcomputer te gebruiken met een nieuwe tellerset.

Ewout Schalkwijk

Suc6 ermee. Als ik over een dag of tien weer thuis ben zal ik het lezen. Nu eerst vakantie in NL. :eusa_dance:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

@®-

Het is dus mogelijk om een oude boordcomputer op een nieuwe tellerklok te maken.

Het is best wel wat werk maar het is te doen als je de aansluitingen weet:

Links is de achterkant van de stekker van de oude boordcomputer, rechts is de achterkant van de nieuwe stekker.
Nieuw.   Oud
1              11
2              10
3               9
4               8
5              Niet aansluiten
6               6
7               5
8               4
9               2
10             1

De oude klok

De oude en nieuwe stekker

De nieuwe stekker eraf geknipt, waarvan onthouden dat de wit zwarte draad positie 1 op de nieuwe stekker is, van de oude Stekker is dit positie 11

Alle draden doorverbinden, waarvan positie 5 een loze draad is die je niet aansluit en dus wegklapt.

Alles draden gesoldeerd en beschermd met krimpkous

Alles aangesloten en het werkt

rifwachter

Citaat van: thuur op 28-06-2011 00:30:48
Yep, je kunt een verloopje bestellen: 9148836. Kost wat, maar dan heb je ook wat ;D

Gr ;)

Als ik dit nummer in geef dan ben ik bang dat deze er niet meer is.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

@®-

Dat had ik ook al geprobeerd. En als ie nog zou bestaan ga ik geen € 40,- uitgeven voor een kabeltje wat ik nooit meer los ga maken.

thuur

Citaat van: @®- op 09-07-2011 16:03:03
Dat had ik ook al geprobeerd. En als ie nog zou bestaan ga ik geen € 40,- uitgeven voor een kabeltje wat ik nooit meer los ga maken.

Ik zeg: tandwieltje!

Gr 8)

@®-

Citaat van: thuur op 09-07-2011 20:52:46
Citaat van: @®- op 09-07-2011 16:03:03

Ik zeg: tandwieltje!

Gr 8)
Waarom zou ik de stekker perse los willen maken voor het tandwieltje?

Dan moet toch alles los en dan maakt dan ene component wat er even bij hangt ook niet zoveel uit.

mars66

Thanks medeformers, dit gaat is dus van de vakantie ook maar lekker doorsolderen , eindelijk van de miles en gallons af  ;D ;D ;D