De Black Stone S70R - Eindelijk is het lambda lampje weer uit!

Gestart door Auk, 03-07-2011 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Auk

Citaat van: maruska op 13-05-2013 10:55:38
aansturing benzinetraject lijkt mij.. gezien de leeftijd en de slechte kwaliteit kabels die volvo ooit gebruikt heeft, zou ik eens beginnen met doormeten als je dat zelf kunt. meten is weten komt steeds vaker om de hoek zetten, en zeker met die dunne draadjes die aan het vergaan zijn..

Yes, heb het benzinetraject al doorgemeten maar daar is alles goed in. De pomp loopt, brandstof komt bij de injectoren, de injectoren injecteren maar de bougievonk stopt nadien waardoor het blok af slaat.
Auke
Volvo. for life

maruska

heb je al een meting gedaan qua druk op je injector rail ? vuiligheid erin ? en is het niet zo dat als er geen druk, of weinig druk is, je auto in veilige modus gaat ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: Auk op 13-05-2013 11:29:46
Citaat van: Taranis op 13-05-2013 10:53:53
Citaat van: Auk op 13-05-2013 10:45:15
Uiteraard ga ik geen vingertjes wijzen, maar balen doe ik zeker.

Maar ondertussen doe je het toch:

Citaat van: Auk op 13-05-2013 10:45:15
Kan een lange lijst met dingen noemen die zéér korte tijd na aanschaf al problemen of de geest gaven en zoals ik in mijn beginpost al aangaf, had de auto oorspronkelijk gekocht om er een flink aantal kilometers mee te gaan rijden en dat kon ook omdat ie betrouwbaar zou zijn.

Ik snap dat je baalt, maar je hebt een tweedehands auto van 10+ jaar oud gekocht. Koop de volgende keer een nieuwe met jaren garantie, of investeer in een glazen bol. Dan hoef je je ook niet te verlagen tot 'tussen de regels door'-insinuaties zoals bovenstaand.

Mocht je er helemaal klaar mee zijn dan hoor ik het wel, ik neem 'm graag over.

Minpunt van fora is altijd dat alles wat er geschreven wordt op tal van manieren opgevat kan worden. Zoals gezegd wil ik geen vingertjes wijzen, het is gewoon pech dat sinds ik de auto heb de problemen om m'n oren blijven vliegen en het min of meer een bodemloze put blijkt. Natuurlijk is het een auto van 1998 en valt er geen pijl op te trekken. Ik was negen toen hij verkocht werd in Nederland, toen had ik nog maar een paar Gulden spaargeld haha.

Nogmaals, het is een prachtige auto en ben vol lof over de rijeigenschappen. Investeren doe ik er graag in maar het moet uiteraard wel rijden. Dit soort auto's moeten door de liefhebbers gekocht en vertroeteld worden, geld gaat het uiteraard altijd kosten maar dat maakt als liefhebber zijnde niks uit.
Blijft jammer dat je keer op keer toch mij min of meer zaken gaat verwijten tussen de regels door.


Broabander

Pompdruk was inderdaad ook iets waar ik aan dacht. Brandstoffilter al mee vervangen?


Wat zijn de symptomen bij het niet starten precies? Niet aanslaan? Of gaat de startmotor uberhaupt niet/te langzaam rond?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

The Volvoboy

Met starthulp/booster o.i.d. al eens geprobeerd als ie niet startte? S60 die hier staat heb ik het ook mee gehad. Accu slingerde de startmotor netjes rond, motor sloeg aan, maar direct weer af. Na het opladen van de accu niks aan de hand meer.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

dielie850

Citaat van: Auk op 13-05-2013 10:23:32
Citaat van: dielie850 op 13-05-2013 06:52:01
...
Heb je de ECU al es vervangen?
Ik heb dit probleem ook al es gehad andere ECU erin gezet en het was opgelost.
Citaat van: Broabander op 13-05-2013 08:56:23
Lekke injectoren oid?

ECU heb ik overgezet vanuit de T5 en dat mag ook niet baten. Heb alles qua randapparatuur al eens gewisseld met de T5 en niks helpt. Ook ontsteking en dergelijke zijn prima maar die stopt er meestal direct mee, idem aan de inspuiting... vandaar dat ik zo neig naar het immobilizer verhaal of een draadbreuk.
En de massa van de ECU of van het blok?
Hebben ze mij ook allemaal verteld toen ik het probleem had

)()()sT

Misschien is het een idee om onze electro-goeroe er eens naar te laten kijken?
De auto daar krijgen moet ook wel lukken ;)

UserID6342

Vooraan beginnen Auke en dingen 1 voor 1 gaan uitsluiten. Imobilizer en sleutel er even opplakken met een plakbandje van je huidige T-5 (zet de ecu ook meteen even over) en dan eens proberen.  Antennering heb je al vervangen neem ik aan ?  Kabelboom kan, maar zou eerst de rest uitsluiten voordat je daar aan begint.

eric vermeer

Als ik het goed begrijp start je hem en slaat vrijwel meteen aan met als gevolg dat hij daarna meteen weer uitvalt?
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

de geneRaal

Ik heb bij mijn 850R ook een keer een startprobleem gehad, na stilzetten starrte hij echt niet meer.
Beetje vreemd was dat,bleek na veel zoekwerk en ecu uitwisseling toch maar naar een garage gebracht.
Bleek een draad-breuk en slechte massa onder de rechterkoplamp de oorzaak.
Is het ook een euvel bij dit model?
Kan het fout hebben maar ik denk even mee.  ;)
Blackstone under construction

irian paul

#266
Stationair regelklep al eens aan een nader onderzoek onderworpen? Volgens mij neemt hij het na het starten over

Auk

In principe is al de randapparatuur al vervangen, dus sensoren etc. Heb alles overgezet vanaf de T5.

Waarom ik een kabelbreuk verdenk is dat vaak duwen op de zekeringenkast de motor wel weer liet starten. Ik heb alles proberen aan te duwen maar sinds de laatste rit vanuit Leusden naar huis startte hij niet meer en staat ie al op de oprit.
Auke
Volvo. for life

)()()sT


Ries van de Zilverschuit

Die heeft al vaker auto's van de vermaler gered.  :)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue