Probleem met automaat

Gestart door Tedje, 07-06-2004 23:10:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedje

Heren, ik zit met het volgende probleem. Mijn 850 2.5 GLT ´92 heeft een tijd niet gereden. Nu is het probleem dat het lijkt of de auto in een noodprogramma staat. Radiatorfan draait continu, auto rijdt rustig weg en komt niet op toeren ( sport of eco maakt geen verschil )  en op het dashboard knippert het pijltje. Ik heb de transmissie olie bekenen, deze heb ik begrepen moet rood zijn. Deze is donker maar ruikt niet verbrand! code uitgelezen, 134. Iemand suggesties?

Edwin

Hen3

#1
Het knipperende pijltje geeft in ieder geval een probleem met de transmissie aan.

De code 1-3-4 betekent: "Incorrect load signal".
Is dit de enige code die je krijgt? Als alle codes uitgelezen zijn komt de code 1-1-1 langs.

Wat dat precies betekent weet ik niet... ja, ik kan het wel vertalen, maar waar de je oorzaak moet zoeken?  :-\

Hen3


Hen3

Aanvulling:

heb je ook nog andere systemen uitgelezen dan alleen de transmissie?

hen3

ed

Waarschijnlijk bakschakelaar stuk. kijk eens bij zoekopties.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

@hen3: als je alle codes hebt uitgelezen komt 111 niet langs. 1-1-1 wil alleen zeggen dat er geen codes opgeslagen zijn.

2.0keijzer

waarschijnlijk loopt de bak op een noodprogramma, wellicht door een geoxideerde schakelstandensensor. Even de minpool van de accu een minuutje eraf en de bak doet het weer, totdat de oorzaak zich weer manifesteert.

tiesto18

hmmm ik heb bijna hetzelfde probleem alleen knippert het lampje wel maar de automaat functioneerd net zo als normaal - ik erger me groen en geel aan knipperende lampjes en al helemaal als ik niet weet wat het is .. ik heb een volvo 850 2.5 20 kl - automaat uit 1992, ik ben pas een maand in het bezit van mijn volvo en ben nog niet op de hoogte - verder ben ik op zoek naar een onderhoudsboekje van de 850 ...die heb ik niet .. oh ja als laatste ..waar kun je de vloeistof voor de transmissie vervangen - vr gr Ronald?

Hen3

Citaat van: tiesto18 op 11-06-2004 14:21:34
hmmm ik heb bijna hetzelfde probleem alleen knippert het lampje wel maar de automaat functioneerd net zo als normaal - ik erger me groen en geel aan knipperende lampjes en al helemaal als ik niet weet wat het is .. ik heb een volvo 850 2.5 20 kl - automaat uit 1992, ik ben pas een maand in het bezit van mijn volvo en ben nog niet op de hoogte - verder ben ik op zoek naar een onderhoudsboekje van de 850 ...die heb ik niet .. oh ja als laatste ..waar kun je de vloeistof voor de transmissie vervangen - vr gr Ronald?

voor het testen en demonstreren met een machinebesturin g van m'n werk gebruik ik het tacho-signaal van m'n auto. Af en toe (volgens mij als het draadje eens metaal raakt  :-[ ) krijg ik ook een knipperend lampje, blijkbaar omdat het tacho signaal niet helemaal naar verwachting is. Resume: er zijn veel mogelijke oorzaken voor een knipperend lampje. Het advies dat je van iedereen zult krijgen is: foutcodes uitlezen! Als je wilt weten hoe dit moet... gebruik de zoekfunctie.

Hen3

tiesto18

ok , dan bedankt alvast maar nu ben ik net naar mijn volvo gelopen maar hoe kan ik foutcodes uitlezen heb ik daar speciale apparatuur voor nodig - heb geprobeerd te zoeken met de zoekfuncties maar de verhalen die er staat is veelal in taal voor mensen die hier wat vanaf weten ik ben niet 1 van die mensen - ???? zou u mij willen helpen ? en kunnen vertellen waar ik moet beginnen ? vr gr Ronald

Hen3

Citaat van: tiesto18 op 11-06-2004 14:45:46
ok , dan bedankt alvast maar nu ben ik net naar mijn volvo gelopen maar hoe kan ik foutcodes uitlezen heb ik daar speciale apparatuur voor nodig - heb geprobeerd te zoeken met de zoekfuncties maar de verhalen die er staat is veelal in taal voor mensen die hier wat vanaf weten ik ben niet 1 van die mensen - ???? zou u mij willen helpen ? en kunnen vertellen waar ik moet beginnen ? vr gr Ronald

Bij een 850 kun je de foutcodes uitlezen zonder apparatuur (wat een auto he  ;D ). Bij je rechter voorlamp zit een zwart doosje. Als je deze opent zie je allemaal gaatjes en een draadje. Ieder gaatje staat voor een systeem. Door het draadje in bepaald gaatje te stoppen kun je via een knipperend lampje de eventuele foutcodes te voorschijn toveren. Aangezien ik hiervoor nog  steeds m'n Haynes manual nodig heb ('k heb te weinig storingen om dit uit m'n hoofd te kunnen :D) kan ik je echter niet exact vertellen welk gaatje je moet hebben. Misschien is er een ander die dit wel kan (vast wel  ;)) anders moet je even wachten tot vanavond. Dan zal ik proberen wat meer informatie te geven.

Hendri


Tedje

Heren vast bedankt voor de tips, ik ben nu dus op zoek naar zo´n bakschakelaar.  Volvospeed uitgeprint hoe de boel te demonteren. Wordt vervolgd!

steen1965

Hallo Tedje, ik ben net m'n automatische bak aan het vervangen (don't do this at home! wat een kle... klus! ) en op de óude bak zit vast nog wel een schakelaar. Laat maar even weten of je hem nog nodig hebt.

Tedje

Bedankt voor het aanbod, helaas is hiermee het probleem niet opgelost. Ik heb de schakelaar reeds vervangen maar het probleem bestaat nog steeds. Er schijnt geen signaal van de snelheidsmeter te komen en een Incorrect load signal???

konniekip

kijk eens of je bij je werkzaamheden niet per ongeluk de bedrading van de snelheidssensor op de bak hebt gesloopt ;) Is een simpele maar logische verklaring.