Nieuwe banden

Gestart door Luc, 15-06-2004 02:09:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luc

:'(
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

denkweb

Toyo sux (is echter mijn persoonlijke mening).

Zelfs de Toyo-dames hebben teveel air in hun rubber: LINK

dennis850

ik heb nu uniroyals (rain tyre) onder mijn 850...
Voor je pa, lage snelheden, is het misschien goed....

ik vind het troep :(
Ze slijten extreem snel en dweilen over de weg als een gek
De auto is reeds uitgelijnd.
Volgende keer gewoon weer michelins, 2x zo duur , maar 10x beter.

Boom

hier ook Uniroyal Rainsport 550 euro inclusief monteren+uitlijnen. Maatje 215/45/17 4 stuks.
Rijdt beter dan Pirelli. Hoge snelheid nog niet geprobeerd.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

thecrew

Ik heb er net nieuwe michelin onder laten zetten. Er is net een nieuw model uit. Gaaf profiel en rijdt erg lekker. Als je wilt kan ik het typenr even opschrijven.

ed

#5
Waarschijnlijk de Pilot Exalto 2. Ik zie die een beetje als de opvolger van de Pilot Sport1. De PS2 is nog sportiever geworden, waardoor er een gat ontstond met de Primacy bijvoorbeeld.
In mijn ogen een interessante band. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, temeer daar de Pilot Exalto 1 niet zo'n goede band was.

PS: welke maat heb je?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Als het de "pilot" energy is heb ik die volgens mij ook. En ze bevallen al bijna 40dkm heel erg prima :D

Reitse

Niets. Bij aankoop waren de oude bijna slicks, heb toen nieuwe gekregen ;D

thecrew

Citaat van: ed op 27-06-2004 13:54:21
Waarschijnlijk de Pilot Exalto 2. Ik zie die een beetje als de opvolger van de Pilot Sport1. De PS2 is nog sportiever geworden, waardoor er een gat ontstond met de Primacy bijvoorbeeld.
In mijn ogen een interessante band. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen, temeer daar de Pilot Exalto 1 niet zo'n goede band was.
PS: welke maat heb je?
Inderdaad die zijn het. De maat is 205-55-16
Lekker veel grip, en stil. Nu nog even een goede plensbui proberen ;D Ze voelen alleen een beetje harder aan, maar dat is niet echt veel hoor. Kan ook psychisch zijn ;D

Bevallen me qua rijgedrag een stuk beter dan de vorige serie.

ed

Ze voelen harder aan in vergelijking met welke?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thecrew

sorry, met de Pilot Sport1. Kan ook door het profiel komen dat ik dat denk. Drie dikke groeven ipv de 1 groef met zijgroeven.

ed

Maar bedoel je dat ze harder aanvoelen in de auto (bijvoorbeeld kleine oneffenheden), of als je met je hand op de band voelt (het rubber dus)?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thecrew

Nee, ik heb het uitsluitend over de rij eigenschappen. Ze voelen wat stugger op een klinkerweg. Maar ook fijner in de bochten. Al met al, dik tevreden

ed

Dit zou wel eens de volgende bandenkeuze kunnen worden voor mij. Ik twijfel nog tussen de Pilot Exalto2 en de pilot Primacy. Dat het Michelin wordt is al zeker.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Ik zou voor de Premacy gaan... (na de Exalto1 goed uitkijken of ze wel een Exalto2 monteren trouwens)...