Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Bouke op 13-02-2013 19:43:19
en al helemaal geen geuren :eusa_whistle: ;D

Dan was m'n laptop al gecrashed denk ik  :eusa_sick: :eusa_silenced: :-X

Bouke


elianmars

Citaat van: Taranis op 13-02-2013 19:54:47
Citaat van: Bouke op 13-02-2013 19:43:19
en al helemaal geen geuren :eusa_whistle: ;D

Dan was m'n laptop al gecrashed denk ik  :eusa_sick: :eusa_silenced: :-X

Lekker bezig geweest, dus  ;D


Ewout Schalkwijk

Geuren? Die snap ik niet.  :eusa_whistle:











:-[

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ah, nu snap ik onderstaande foto. Hier floepte er eentje uit  :eusa_sick:  ;D


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de geneRaal

Lijkt meer van " oh oh beetje teveel druk ". Blik   ;D
Blackstone under construction

Ewout Schalkwijk

#3112
Project Nixie klok:

Voor wie de zeventiger en tachtiger jaren nog actief meegemaakt hebben, die zullen zich vast nog wel 'Nixietubes' kunnen herinneren. Zij die in de negentiger jaren zijn geboren kunnen hier kijken: Nixie_tube

De Nixieklok houdt mij al jaren bezig en nu heb ik er dan eindelijk een gekocht. Ronald en Bouke hebben er een 'stripsearch' voor moeten doorstaan, maar hij is in goede orde hier aangekomen.


Fase 1: Kale print met de weerstandjes al op hun plek.


Fase 2: IC's, transistortjes en diodes op hun plek.


Lekker solderen. Hierna op zoek naar andere leuke, niet al te moeilijke, projectjes.


Afregelen van de spanning voor de Nixietubes. Na 15 minuten proefdraaien even de temperatuur van de meest kritische componenten checken.


De tubes gemonteerd op hun eigen board.


En de hele handel in elkaar gezet en proefdraaien.



Zo ziet een nixietube er 'live' uit.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ik heb de tachtiger jaren dan nog deels actief meegemaakt, maar voor mij is 't ook ouderwets :P

Ziet er eigenlijk best tof uit! :eusa_clap: Zo te zien nog een redelijk simpel soldeerprojectje?

Hoe lang houdt ie 't uit op een batterij?

beunmaat

Echt heel gaaf Ewout! Kan je er ook niet 1 voor mij bouwen ;D

Ewout Schalkwijk

#3115
Citaat van: beunmaat op 14-02-2013 13:50:19
Echt heel gaaf Ewout! Kan je er ook niet 1 voor mij bouwen ;D

Graag zelfs! Ik vond dat het allemaal veel te snel ging. Dus: wie er een door mij gebouwd wil hebben: Bestellen en bij Ronald laten afleveren. Ik haal de meuk op in maart en bouw het in de tijd tot de zomermeet. Marije komt ook nog naar Nederland in april/mei, dus kan eventueel ook wat meenemen. Bouwkosten: 3liter pak wijn. :P

Citaat van: Taranis op 14-02-2013 13:39:17
Ik heb de tachtiger jaren dan nog deels actief meegemaakt, maar voor mij is 't ook ouderwets :P

Ziet er eigenlijk best tof uit! :eusa_clap: Zo te zien nog een redelijk simpel soldeerprojectje?

Hoe lang houdt ie 't uit op een batterij?

Klok loopt op een voeding van 12 volt. Batterij uitsluitend voor backup. Klok houdt rekening met zomertijd, refreshment van de tube's, instelbare fading, spaarstand etc. Echt heel gaaf. :eusa_dance:

Oh ja, ondersteunt zelfs GPS.

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Gaaf ding zeg :D Maareeh...zijn die IC's niet een beetje 'avant la lettre'?
...The Nile isn't just a river in Africa...

beunmaat

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-02-2013 13:57:35
Citaat van: beunmaat op 14-02-2013 13:50:19
Echt heel gaaf Ewout! Kan je er ook niet 1 voor mij bouwen ;D

Graag zelfs! Ik vond dat het allemaal veel te snel ging. Dus: wie er een door mij gebouwd wil hebben: Bestellen en bij Ronald laten afleveren. Ik haal de meuk op in maart en bouw het in de tijd tot de zomermeet. Marije komt ook nog naar Nederland in april/mei, dus kan eventueel ook wat meenemen. Bouwkosten: 3liter pak wijn. :P

Citaat van: Taranis op 14-02-2013 13:39:17
Ik heb de tachtiger jaren dan nog deels actief meegemaakt, maar voor mij is 't ook ouderwets :P

Ziet er eigenlijk best tof uit! :eusa_clap: Zo te zien nog een redelijk simpel soldeerprojectje?

Hoe lang houdt ie 't uit op een batterij?

Klok loopt op een voeding van 12 volt. Batterij uitsluitend voor backup. Klok houdt rekening met zomertijd, refreshment van de tube's, instelbare fading, spaarstand etc. Echt heel gaaf. :eusa_dance:

Oh ja, ondersteunt zelfs GPS.

Ewøut



Waar had jij of Ronald dat spul besteld? Leuk voor in de woonkamer :D

de geneRaal

Wat een gaaf ding!  Lijkt mij ook wel leukvoor in de woonkamer.
Kost maar 3 liter wijn ?    Ophalen of forum-transport?

Groet maus
Blackstone under construction

Sbv

Citaat van: de geneRaal op 14-02-2013 15:07:53
Wat een gaaf ding!  Lijkt mij ook wel leukvoor in de woonkamer.
Kost maar 3 liter wijn ?    Ophalen of forum-transport?

Groet maus
Meer wijn mag altijd incl bezorgen tot net na de douane in Noorwegen dan