'Chirps' Clifford alarm uitzetten

Gestart door Loet, 06-11-2011 21:01:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loet

Beste mensen,

Op mijn 850 T5r zit een Clifford Concept 600 alarminstallatie. Wie in de buurt van de auto komt, wordt opgeschrikt door een 'chirp'. Een oud persoon kan er een hartverzakking van krijgen; jonge mensen laten meestal een vloek horen. Een overbuurman klaagt (nog) vriendelijk.

Dat is een vervelend geluid. Omdat ik het allemaal overbodig vind, wil ik de chirps uitschakelen. Dat lukt echter niet via de handleiding, die ik ook niet echt eenduidig vind trouwens. Op bladzijde 22 moet ik de *knop drie seconden indrukken; op bladzijde 24 moet de *knop net zolang ingedrukt worden tot je een chirp hoort (of tot ik een ons weeg).

Mijn vraag is of er anderen manieren zijn om de chirps het zwijgen op te leggen. Ik durf geen draad door te knippen. Is het iemand gelukt om de chirps uit te schakelen.

Hartelijk dank!  :)

Groet,
Loet

T5turbo

Ik heb hetzelfde alarm en raad je aan naar een lokale dealer te rijden van Clifford.
Die kunnen dat zo voor je uitzetten.  ;)

Overigens geeft die van mij pas chrips als je de auto lang aanraakt en "beweegt".
Stop je hierna niet dan gaat het alarm af.

Die van jou staat dus wel erg gevoelig afgesteld.  :eusa_think:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Loet

Bedankt voor je reactie. Wat ik doe heeft vast te maken met een andere functie. Ik was eerder bij een dealer en die zal ik eens bellen.

Er is nog een manier trouwens, dat ontdekte ik proefondervindelijk. Wanneer ik het portier afsluit met de sleutel, schakelt het alarm niet in. Tweemaal drukken om de deur te openen. Eenmaal voor het activeren van het alarm en eenmaal om het weer uit te zetten en de deuren te openen.

Voor deze toepassing heb ik wel eerst het deurslot gesmeerd, want dat is al tijden niet gebruikt. Werkt goed. Als ik langs de dealer ben geweest laat ik weten wat het resultaat is.

Grtz, Loet