Lampje lpg schakelaar knippert rood/groen

Gestart door 2.0keijzer, 30-06-2004 14:22:26

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Mijn 850 2.0 op lpg heeft een vialle installatie. Sinds kort knippert het ledje in de scakelaar op het dashboard afwisselend rood/groen. Ik denk dat de auto alleen op benzine rijdt...start wel goed!Heeft iemand enig idee?
vast dank voor de reacties!

2.0keijzer

Klopt, er is sprake van een storing ::), maar wat zou er loos kunnen zijn? Ik heb nog geen zekeringen gecontroleerd. Kan het iets met de staat van de verdamper te maken hebben? ???

alfredgeel

een rood/groen knipperende LED wilt zeggen dat er een softwarefout is in de AMS computer. Alleen Vialle dealer kan dit oplossen door via zijn computer. Hij dient een diagnose programma te draaien en dan een reset uit te voeren. Is een werkje van 10 minuten en ik deed het als service naar mijn klanten .
Een storing zoals deze kan zich voordoen als bvb de wagen opgestart wordt met een een startaccu of dergelijke.

2.0keijzer

Wel, vanmorgen de auto naar Mesman gebracht. 20 minuten later en 20 euro 'armer' liep 'ie weer op LPG. Het bleek inderdaad het resetten van de LPG computer te zijn. Heel erg bedankt voor de reacties!!

PS: nog een goed nieuwtje, voor 350.- is de auto G3! ;D

ed

Doen! Je auto wordt er echt aantrekkelijker dor als je hem wilt verkopen. Ik was de mijne binnen een week kwijt. En als je er langer dan een jaar in wilt rijden heb je het al terugverdient.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

laurensvdg

Mijn 850 heeft hetzelfde probleem. kan dit resetten bij elke dealer/garage bedrijf?

haasje

Jur

Is er echt geen andere oplossing? Ik weet dat er mensen zijn die hun LPi computer kunnen uitlezen is er geen oplossing voor de verdamper installaties?
Ik kan niet even naar NL heen en terug. Vialle is hier niet zo lekker vertegenwoordigt in Noorwegen.
De auto loopt slecht op gas en geregeld begint de schakelaar te knipperen als ik de auto af zet. Het is wel weer te stoppen door de schakelaar in te drukken maar er is blijkbaar meer aan de hand.  :(

Ludo

Citaat van: Jur op 05-06-2010 20:07:36
Is er echt geen andere oplossing? Ik weet dat er mensen zijn die hun LPi computer kunnen uitlezen is er geen oplossing voor de verdamper installaties?

In een LPi computer zit heel andere software dan op een AMS computer.
Als je een manier weet, om de computer de opdracht te geven om te resetten, kan je het ter plekken oplossen.  :D
Maar ben toch bang dat je aangewezen bent op een Vialle dealer, die de benodigde apparatuur heeft...

Jur

Ik heb net het relais 103 vervangen en op benzine is dat al een heel verschil: Beter starten en geen gebrom meer bij het contact inschakelen.
Ik vermoed dat dit ook iets met mijn LPG problemen te maken heeft maar dat ga ik vandaag maar eens bekijken.