Auteur Topic: Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5  (gelezen 39275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 796
  • Geslacht: Man
  • MG TF 2002 Trophy Blue Ford Focus Cabrio 2.0 2009
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #210 Gepost op: 10-11-2017 22:17:40 »
Is zeker leuk voor zo erbij.

Het is een SJ413 , dus een japanse uitvoering. Is ook aan het chassisnummer te bepalen.

Vandaag de achterremmen van de R gedaan, moest nog gebeuren. Ben benieuwd naar het abs/tracs probleem of het opgelost is of dat het in de controller zit.

De SJ heeft vandaag dr nieuwe stoelen gekregen.
Onlangs een paar mooie stoelen gekocht, vandaag willen monteren, frame gescheurd. Ook weer gelast en voor elkaar.
De binnenzijde links in de anti steenslag gezet.

Binnenkort de traanplaten er weer in.
Dan remmen vervangen, motortje doen en maar voor de apk.
De kinderen willen ermee rondgereden worden :)




classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2708
  • Geslacht: Man
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #211 Gepost op: 10-11-2017 22:48:19 »
Ga je ook off roaden met de SJ? Zijn ze erg goed in, komen verder dan veel andere / grotere off roads.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2017 22:52:53 door classicT5 »

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 796
  • Geslacht: Man
  • MG TF 2002 Trophy Blue Ford Focus Cabrio 2.0 2009
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #212 Gepost op: 10-11-2017 22:52:14 »
Ga je ook off riaden met de SJ? Zijn ze erg goed in, komen verder dan veel andere / grotere off roads.

Ja, daar zijn ze goed geschikt voor. 23 jaar geleden ook een gehad, ding ging overal doorheen ;)

Maar eens kijken als deze apk heeft, dat is een eerste vereiste.

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 796
  • Geslacht: Man
  • MG TF 2002 Trophy Blue Ford Focus Cabrio 2.0 2009
Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #213 Gepost op: 09-01-2018 22:37:18 »
Ook hier maar even een update.

KM 374.860

De ABS controller was toch het probleem.
Ik heb deze naar Henk opgestuurd en hij heeft deze keurig gerepareerd. :eusa_clap:
Gerepareerde controller gemonteerd en geen problemen meer.  :eusa_dance:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79868.msg1750729.html#msg1750729

KM 376.287
De winterbanden weer gemonteerd.
Vorig jaar al een paar keer rechts achter telkens iets luchtverlies, nu bij het uit de schuur halen de band weer zacht.
Meteen maar even laten repareren, oorzaak was een schroef en een spijker (die nog niet door was)
Precies voor de sneeuwval gemonteerd  ;D

KM 376.689

Tijdens de terugweg  van het werk naar huis opeens een hoop gesputter onder de kap en meteen de eerste de beste afslag van de snelweg maar genomen.
Laatste stukje binnendoor, wat gesputter af en toe, leek wel op 4 poten te lopen, maar toch thuis gekomen.
Na het eten de even gekeken of ik wat kon vinden, helaas weinig te zien.
Stukje rijden en deed het gewoon goed.

Volgende ochtend weer naar het werk en na 10 minuten weer gesputter.
Op het werk er eens over nagedacht wat het kon zijn, bougies, rotor en verdelerkao zaten er net 20.000 km op.

Lijkt toch op een probleem met de ontsteking. Ook hing er een olielucht.
Nieuwe verdelerkap, rotor, bougies en keerringen voor de nokkenas besteld.
Tijdens het vervangen van de rotor had ik er iets olie onder gezien van de nokkenaskkeerring, dus misschien is dat het probleem.

'S avonds meteen de garage in, verdelerkap eraf en ja vettig en olie erachter.
Bij het verwijderen van de plaat waar de rotor op gemonteerd zat kwam meteen de keerring eruit. Gevonden.
Met de hand de nieuwe keerring erin geplaatst, ging zonder problemen.
Meteen de nokkenaskeerring bij de nokkenassensor maar vervangen, deze lekte ook behoorlijk.
Gaatje in de huidige boren, schroef erin en eruit trekken.
Nieuwe teruggeplaatst en alles weer gemonteerd en de olieresten op de versnellingsbak en blok schoon gemaakt,
Proefrijden, daarna stuk karton eronder en geen lekkage. Mooi.

KM 376.790
Olie ververst inclusief oliefilter
Daarna toch wat lekkage, in ieder geval olie op de grond.

Een paar dagen later toch maar eens gekeken of er nog olie achter de kappen zat. Bij de verdeler netjes droog en bij de nokkenassensor toch iets lekkage.
Nieuwe keerringen besteld (als reserve) en nu met de nokkenaskeerringtool de huidige nieuwe keerring aangedrukt.
Lekkage op de grond opgelost.

Geen lekkage meer op het zeil toch nog maar eens kijken of alles dicht zit.
Helaas waarschijnlijk toch de keerring bij het opzetten bij de uitlaatnokkenas wat beschadigd.
Dan met de tool maar een nieuwe plaatsen.


Deze zit er ondertussen een aantal dagen in, binnenkort maar eens kijken of alles nog droog is achter de sensor.
Er lag een drupje olie op het zeil, maar dat kan ook nog vanaf het blok komen, dat heb ik nog niet schoon gemaakt.

Voordeel van de tool is dat de keerring pas contact maakt met de nokkenas als je de keerring gemonteerd hebt en je de tool er weer afneemt.

Aankomend weekend de boel maar eens schoon maken op het blok en daarna nog eens een kijkje nemen of het nu dicht is.



Edit: Link ABS Controller toegevoegd


« Laatst bewerkt op: 09-01-2018 22:42:24 door TonV70R »

arjen850

  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9769
  • Geslacht: Man
  • volvo bloed blijft stromen
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #214 Gepost op: 09-01-2018 22:49:15 »
Lijkt voor nu dus goed. Vida geeft aan dat je ze eventueel iets verder mag tikken he. (De keeringen)

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 796
  • Geslacht: Man
  • MG TF 2002 Trophy Blue Ford Focus Cabrio 2.0 2009
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #215 Gepost op: 09-01-2018 22:52:15 »
Ja, ben toch wel benieuwd.
Nu 2 dagen woon- werk gereden (totaal 104km)
morgenochtend eens kijken op het zeil in de garage of er nog een oliedruppeltje ligt.


TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 796
  • Geslacht: Man
  • MG TF 2002 Trophy Blue Ford Focus Cabrio 2.0 2009
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #216 Gepost op: 09-01-2018 23:01:10 »
De Suuz staat ondertussen lekker buiten onder zeil

De hardtop heb ik ondertussen verkocht, is niet handig in de zomer en een keer goed tegen aan gestoten (net boven ooghoogte).
Laswerk is gereed zover, van het voorjaar de rechterkokerbalk vervangen door koker 100x100x3 en de bevestiging rechtsvoor vervangen.
Is nu APK waardig voorzover ik het weet wat carroserie betreft.

Er zitten nu kuipstoeltjes in en de Suuz is ondertussen blauw van buiten en zwart van binnen.
Alleen de deuren moeten aan de binnenzijde nog, echter heb ik een net setje deuren gekocht zonder roest aan de onderzijde.
Deze komen er van het voorjaar in, Voorlopig eerst de originele deuren er in.

Meeste onderdelen zijn nu binnen, beugels voor de softtop gescoord, nieuwe softtop gekocht.

Als de "problemen" met de R opgelost zijn dan de Suuz weer de garage in en weer verder.
Het wordt nu meer afbouwen, deuren er weer in, stangen rolbar erin, achterbankje monteren en de softtop erop.

Dan blijven de remmen nog over, motortje nakijken en de achterbumper monteren.
Dan maar eens na de apk.

Binnenkort eens wat foto's plaatsen.

elianmars

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33998
  • Geslacht: Man
  • Slopel Astra Twintop + MG ZS EV
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #217 Gepost op: 10-01-2018 08:01:01 »
Dat vraagt inderdaad om foto's :)

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10334
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #218 Gepost op: 10-01-2018 08:12:57 »
JEP!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 796
  • Geslacht: Man
  • MG TF 2002 Trophy Blue Ford Focus Cabrio 2.0 2009
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #219 Gepost op: 10-03-2018 21:20:09 »
km 380.000

Vandaag de R op de 380.000 km gezet.
Toch nog licht olielekkage bij de nokkenassensor, dus keerring er iets verder in.
Bij korte ritten (woon werk 26km ) telkens een paar drupjes. Vorige week met de kou wat meer op het zeil in de garage.
Morgen even naar kijken.

De R heeft als dank een setje Antraciete Comets met nagenoeg nieuwe Vredestein winterbanden gekregen.
De perfo's zijn er vandaag onderuit gegaan en de Comets met winterbanden er weer onder.

En de SJ. Die staat er zo bij op dit moment





Binnenkort er mee verder en de remmen doen, nieuwe softtop erop en voor de apk ermee.


elianmars

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33998
  • Geslacht: Man
  • Slopel Astra Twintop + MG ZS EV
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #220 Gepost op: 10-03-2018 21:22:32 »
Echt een gaaf ding, die SJ! 8)

Benny850

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 551
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #221 Gepost op: 10-03-2018 22:45:25 »
Leuk een Samurai, beleving ten top!

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10629
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #222 Gepost op: 11-03-2018 00:37:29 »
Het wordt bewust SJ genoemd; deze komen uit Japan.
De latere Samurai komt uit Spanje en is op sommige punten van mindere kwaliteit.

Leuke auto’s die serieuze 4x4’s het nakijken geven.

Benny850

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 551
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #223 Gepost op: 11-03-2018 07:31:31 »
Komt doordat ze licht zijn en een smal spoor hebben. Met verhogen en wat grotere banden echt heel leuk!

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 796
  • Geslacht: Man
  • MG TF 2002 Trophy Blue Ford Focus Cabrio 2.0 2009
Re: Ton's Saffron Pearl V70R
« Reactie #224 Gepost op: 16-03-2018 23:38:14 »
Afgelopen weekend de keerring van de nokkenassensor iets verder naar binnen getikt met een Kiwa Tool (bedankt Yits voor de tip)
Eerst gemeten en ik had maar een paar mm afstand van de rand tot de keerring. Volvo tool gemeten en dat zou meer moeten zijn.
Met een Kiwa verbindingsmof (mooie passende maat) deze er iets verder ingetikt en is nu nog droog.
Misschien dat deze er met de Volvo tool iets uit getrokken is of er uiteindelijk zelf iets uitgekomen?
We gaan het zien.

En wat betreft de SJ.... ik heb er nog 1 bijgekocht ;)

Carroserie van de huidige is ondertussen redelijk wat aan gelast en moet eigenlijk nog aan gelast worden. Chassis is van 1988, dus niet de overgangsrgelikng.

Kwam ik afgellopen week een harde carroserie tegen , ook op de bekende plekken en met een compleet net chassis van 1986 (overgangsregeling).
Verder veel onderdelen erbi (nette softtop, extra set alu velgen etc)j, dus maar besloten om deze er bij te kopen.

Daar gaat dus de body van af, chassis gereed maken, remmen etc vervangen en dan de carroserie erop welke hard is. (eerst onderkant behandelen (Tectyl of Por 15), dan de binnenkant met POR 15 behandelen.
Carroserie er weer op, spullen overbouwen van de huidige SJ en daarna gereed maken voor de APK.
Evt tijdelijk de huidige blauwe carroserie plaatsen en de ander dan netjes gereed maken.
Weer wat te doen dus.