Auteur Topic: Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5  (gelezen 33407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Man
  • Volvo V70NN D5 2008 ,Ford Focus Cabriolet 2.0 2009
Re: Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5
« Reactie #255 Gepost op: 11-10-2020 22:35:37 »
285.000km

Even weer een update.
Ondertussen staat er 285.000 op, dus in 2 jaar tijd 50.000 km er bij opgezet.

Na telkens de melding Roetfilter vol de auto in juni naar een garage gebracht.
Telkens na een lange afstand kwam deze melding in het scherm.
Eerste koelvin werkte niet, motortje defect, andere laten plaatsen.
Probleem kwam telkens terug, wat nu te doen?
285.000 km, moet dus nog even mee kunnen.
Roetfilter verwijderrn? Roetfilter laten reinigen?

Gezien de auto nog even mee moet en de euro 4 wegenbelasting besloten om het roetfilter professioneel te laten reinigen.
Bij Tunex in S Heerenberg een afspraak gemaakt.
Roetfilter wordt dan gedemonteerd en in een machine gereinigd.
Resultaat is dan net zoals fabrieksnieuw, maar dan voor 325 euro incl de en montage.
Moet zeggen de V70 rijdt weer veel beter, trekt beter, turbi gat is er niet meer en is ook veel zuiniger dan de 1:.13 welke ik de laatste tijd reed (als die dat al haalt), nu staat de teller op 1: 15.
We gaan het de komende tijd bijhouden.

Heb je een auto met roetfilter, raad ik het je aan om deze te laten reinigen. Mijn ervaringen zijn op dit moment erg positief.

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17366
  • Geslacht: Man
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5
« Reactie #256 Gepost op: 12-10-2020 21:05:29 »
Ik vind het sowieso mega irritant dat je bij Volvo niet kunt ziend dat ie aan het regenereren slaat. In dat geval rij ik wel een rondje door om de cyclus af te maken.
Waar ik het (per toeval) wel aan zie is het extreem hoge actuele verbruik op dat moment. En, normaliter gaat de BC naar 0.0l / 100km bij gas los, als ie aan het regenereren blijft ie dan hangen. Daarnaast heb ik met mijn ELM en OBD-app op vakantie tijdens een cylcus ook kunnen zien aan de DPF-waarden dat ie dan bezig is.