Auteur Topic: DOP T-5R Estate  (gelezen 32136 keer)

Stefan

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: DOP T-5R Estate
« Reactie #315 Gepost op: 07-06-2020 17:21:47 »
Dat ziet er erg goed uit! Die Motip removable coating, is dat een soort plastidip?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

de Boeing

• Lid 1000+
  • Online Online
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #316 Gepost op: 07-06-2020 18:55:32 »
Het blijft idd ff knoeien met die lijnolie maar toch, werkt het wel goed en langdurig!

Ben beetje bang dat die motip coating redelijk snel eraf gaat liggen (steenslag?).

Ziet er overigens wel heel strak uit nu!!

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #317 Gepost op: 08-06-2020 12:22:41 »
Verwerkt dat een beetje gemakkelijk?

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R / Nissan Micra / DAF XF106
« Reactie #318 Gepost op: 08-06-2020 17:54:12 »
Dat ziet er erg goed uit! Die Motip removable coating, is dat een soort plastidip?
Inderdaad.

Het blijft idd ff knoeien met die lijnolie maar toch, werkt het wel goed en langdurig!

Ben beetje bang dat die motip coating redelijk snel eraf gaat liggen (steenslag?).

Geen idee nog wat het doet door steenslag. Je kunt er wel met een hogedrukspuit op, dus misschien valt het mee. Als er toch beschadigingen inkomen, zou je er (als het goed is) gewoon een nieuwe laag overheen kunnen zetten, zonder dat je dat gaat zien.

Verwerkt dat een beetje gemakkelijk?
Super makkelijk! 5 Lagen (advies) over elkaar, met tussenpozen van 5 minuten. Paar keer gehad dat met aanzetten, het op een plek wat dikker opzat. Maar dat gaf geen druipers. En na droging was het toch mooi egaal. Het is stofdroog na zo'n 5 minuten en helemaal droog na 2 uur.

ron paul

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #319 Gepost op: 03-07-2020 00:08:18 »
Welke kleur is de door jou toegepaste Motip removable coating? Mat zwart?

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #320 Gepost op: 03-07-2020 17:20:56 »
Welke kleur is de door jou toegepaste Motip removable coating? Mat zwart?

Inderdaad mat zwart.

Het zit er nu een maandje op en ik zie nergens beschadigingen, of puntjes waar het los komt.

Wouter1973

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T5-AT-1994-G3
« Reactie #321 Gepost op: 03-07-2020 22:02:50 »

Nog een afweging: gekookte lijnolie is ook veel minder schadelijk voor het milieu en ook niet schadelijk bij verwerking. Ik heb een jaar of 6 geleden eens een flesje gekookte lijnolie gehaald (bij de Gamma ofzo) voor een paar euro en dat flesje is nu half leeg (ook gebruikt voor houten meubelen, kozijnen en flesje is ook een keer omgevallen). Je doet er echt verschrikkelijk lang mee.

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #322 Gepost op: 26-07-2020 12:47:27 »
Inmiddels weer wat updates aan de 850:

Ik had al langer last van een trilling in het stuur bij het remmen. Mijn vermoeden was een kromme remschijf.
En als ik dan toch moet vervangen, dan liefst iets grotere remmen. Van mede-forummer Ozzzz kon ik een set brackets, remklauwen, (geperforeerde) schijven (302 mm), en z.g.a.n. remblokken overnemen.
Inmiddels alles gemonteerd en geen trilling in het stuur meer: voor mij dus een perfecte update!

Omdat we begin augustus een vakantie in Zuid Frankrijk hebben gepland, heb ik het complete airco systeem laten checken en vervangen wat vervangen moest worden. Eindelijk (na ruim 8 jaar...) kan ik nu ook zeggen: 'Ik heb een auto met airco'. Heb nu alleen nog een foutcode op de temperatuur instellingsknop aan de bestuurderszijde, maar aan die kant komt er gewoon koude/warme lucht uit. Voor nu doe ik daar even niks aan.

Verder heb me zelf maar eens getrakteerd op een yatour met BT, aangesloten op de originele SC801. Wat een genot: handsfree bellen en mijn eigen muziek van de Iphone afspelen. En bediening gaat eenvoudig via de knoppen op de radio. Prima investering wat mij betreft.

Voor aankomende week staat nog in de planning het restylen van diverse deukjes (stuk of 15). En in principe heb ik via een mede-forummer ook een nette motorkap gescoord, welke ik nog voor onze vakantie zou kunnen monteren.

En zo hobbyen we maar verder...