Trillen motor TDI tussen 1500-1750 tmin.

Gestart door wk, 15-02-2012 21:09:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wk

Dag Allemaal,

Mijn fiscaal vriendelijke 850 TDI loopt prima. Alleen zit er een behoorlijke trilling/resonatie in de motor tussen de 1500 en 1750 toeren. Ik rij nu veel op 80km wegen en in de bebouwde kom. Dan is het toch behoorlijk irritant. Hij heeft 4 ton gelopen.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

grijzev70tdi

Hoe is de staat van je motorsteunen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

wk

Hij heeft de afgelopen zes maanden tijd twee keer een onderhoudsbeurt gehad. Volgens de garage waren de motorsteunen in orde.

fredtref

Ik zal toch eens de motorsteun rechtsonder goed laten controleren

grijzev70tdi

Lijkt mij toch een steun probleem, misschien andere nog ideeén?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

darius

Ja hoeveel km heb je al in dat apparaat gereden ? Altijd dat trillen gehad ?

No show, only go.

wk

Ik heb hem sinds juni 2011. Nu 25K mee gereden. Die trilling zat er vanaf het begin in. Ik reed vooral op de snelweg en dan heb je er geen last van.
Nu rij ik tussen Vught en Tilburg op en neer. Op dat traject wordt heel netjes gereden en doordat je langzaam optrekt bij de vele stoplichten  zit je veel in dat toerengebied.
Mijn andere Volvo V70 2.5D uit 2001 loopt zonder enige resonatie. Daar rij ik geen zakelijke km's mee.

darius

Is dat ook een vag motor ? In die N ?

Ik wil je niet ontmoedigen maar is een tractormotor.  Heb je wel eens in een transporter gereden ?
No show, only go.

grijzev70tdi

2.5D is idd vag motor. 2.4D is de ''D5''
Grolsch, het klinkt al lekkerder

wk

Ja, in die N zit ook ene VAG diesel in. De specs zijn hetzelfde alleen schijnt de brandstofpomp en electronica anders te zijn. Die uit 2001 heb ik al 9 jaar dus ik heb al heel wat tractor ervaring. En bevalt goed.

darius

Als je ook nog met een voorhistorische "handhark" rijdt... op de kermis kost het veel geld dat soort sensaties
No show, only go.

darius

Maar ff zonder gekheid, als je het perfect wil hebben moet je de hele setup van nokkenas en pomp nalopen. ( of naar een specialist  :eusa_sick:)..

No show, only go.

Vulk


wietseschuiling


Steun/rubber op de rechteraandrijfdas ,  wiellager ,draagarm,
enz kan allemaal speling hebben en dus resoneren door de wagen.

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Broabander

Citaat van: wk op 15-02-2012 21:25:21

Nu rij ik tussen Vught en Tilburg op en neer. Op dat traject wordt heel netjes gereden en doordat je langzaam optrekt bij de vele stoplichten  zit je veel in dat toerengebied.

Rotstuk... Ik heb met mijn benzine elke keer hetzelfde als jij maar dan meer op het 70-stuk vanaf de A2. Met 70 in de 5 trilt hij, ga ik 80 rijden is het weg. Nu is mijn bovenste motorsteun ook finaal door, dus nieuwe is onderweg, ik zal opletten of het na de wissel weg is!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.