post/foto's verplaatst naar bij-behoordende post zie deze postZo, de tellers zitten er in, en het ging (bijna) allemaal erg goed!
Hier weer een korte how-to:
Wat hebben we nodig?
een kruis schroevendraaier
een (grote) platte schroevendraaier
een torx 10 bitje/schroevendraaier
en een torx 25 bitje/schroevendraaier
Eerst even de kapjes en ventilatie dingen los halen.
Dit gaat gewoon met een grote platte schroeven draaier.
Beetje er onderin wippen, dan klik je ze zo er uit.
Ook de middelste ventilatie dingen moeten er uit
en bij de bijrijder moet het zijkapje, het speakerkapje en het ventilatie ding er uit.
Ook bij het handschoenen-kastje moet het een en ander los
Daarna ook de torx schroeven loshalen wat onder de kapjes zitten
Let er op dat áls je een center speaker hebt, dan zit die speaker natuurlijk ook met een kabeltje vast, die moet los.
De passagiers-airbag moet ook met drie schroeven en een stekker los gehaald worden.
heb je alles los geschroefd, dan kun je het bovenste deel van het dashbord er zo af schuiven.
Dan kun je de klemmen (in de cirkels) los klikken, en de stekkers van het klokkenspel natuurlijk ook (bij de pijlen)
Daarna het klokkenspel eerst omhoog en dan naar rechts om het er uit te krijgen (zie pijlen).
Bij de cirkel ligt de connector van de center speaker.
Nu is het klokkenspel uit de auto en kunnen we naar binnen om de platen om te zetten.
Eerst moet wel nog even de computer van het alarm (als ik me niet vergis) los halen met een torx 10 schroevendraaier/bitje, zie pijlen.
Daarna kun je rondom de klemmetjes voorzichtig los halen om zo het bovenste deel los te halen
Daarna met een kruisschroevendraaier de zes schroefjes los halen
Op die manier kunnen we de tellers met een grote schroevendraaier gewoon omhoog wrikken.
Bij de rechter pijl komt die gewoon omhoog, maar bij de linker pijl zit de reset-knop nog geklemt. Gewoon even door drukken en dan schiet die ook los.
Dan even de tellers omzetten
en de bovenste kap er weer op zetten
en weer terug in de auto
Op deze manier zit je niet te klooien met de naalden die terug moeten en behoud je je originele km-stand!het in-elkaar zetten gaat natuurlijk in de omgekeerde volgorde
