[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NinaPaul

Ziet er zeker beter uit!

gebruik je ze wel eens? En gaat het schakelen veel sneller dan op een gewone volvo?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Heerlijk om te zien hoe je zo bezig bent met de S60  :D  8)

daanium

#3047
Citaat van: NinaPaul op 05-08-2021 20:54:48
Ziet er zeker beter uit!

gebruik je ze wel eens? En gaat het schakelen veel sneller dan op een gewone volvo?
Het flipperen (en de sportstand) gebruik ik vooral als ik alleen in de Polestar zit ;D
Als m'n vriendin er bij zit laat ik 'm gewoon in D staan, dan is het ook een vlotte wagen maar niet hufterig-snel zeg maar ;)

Ik heb jullie advies en kennis nodig, want ik wil een upgrade laten uitvoeren waar ik zelf geen verstand van heb.
Voor zo ver als mogelijk heb ik me er wel in proberen te verdiepen, maar dat lukt nog niet zo best.
Het gaat namelijk om de versnellingsbak.

Vroeg of laat wil ik de Polestar opnieuw laten tunen door een bedrijf met veel ervaring en goede reviews.
De Polestar is al erg snel, maar met alle toeters en bellen die ik ga aanpassen, wil ik dat het nog eens opnieuw gemeten en geschreven wordt.
De aanpassingen zijn/worden;
DO88 grote intercooler
DO88 intercooler buizen
DO88 inlaat buizen
K&N Luchtfilter (in de behuizing van de originele)
Elevate inlaat spruitstuk
Feritta 3,5" Downpipe
GFB DV+

Ik wil de automaatbak graag heel houden.
Er is een bedrijf in de Verenigde Staten die deze 6-traps automaat bakken kan versterken.
Level 10 Bulletproof Transmission
Een gast op Youtube die nogal fanatiek sleutelt aan zijn S60 heeft daar goed resultaat geboekt.
Omgerekend kost deze grap ongeveer 1100 euro, dat lijkt veel geld, maar een kapotte bak kost nog (veel) meer!
Vooral de Polestar bak, want alles waar Polestar op staat kost een drievoud van de 'normale' versie :eusa_shifty:

Anyway, ik vraag me dus af wat ze dan precies versterken of beter maken in die 'valvebody'?
Het bedrijf wil om begrijpelijke redenen het achterste van hun tong niet laten zien, en dat hoeft ook niet van mij.
Maar ik wil wat meer inzicht hebben in de upgrade, wat gaan ze doen voor dat bedrag en wat kan ik er van verwachten.



Vanmorgen ben ik naar een versnellingsbakkenrevisiebedrijf geweest om te vragen of zij ook zo iets konden doen.
Helaas had die man geen idee wat 'Level10' probeerde te versterken en wat het nut was om dat te doen.

Hopelijk kunnen jullie me meer duidelijkheid/uitleg geven :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

konniekip

#3048
hmmm, een valvebody is toch niets anders dan electrisch aangestuurde kleppen die oliekanaaltjes open en dichtzetten?
Anders dan snellere reactietijd op betere motoren op de kleppen kan ik me niet voorstellen wat daaraan nu te 'versterken' valt. volgens mij versterk je dan niets aan de bak zelf en gaat er eerder iets stuk.
Ik vind het een vreemd verhaal dat een bedrijf voor $1200 niet meer toelichting wil geven op hun product.

V70geRwin

Allereerst moet je eerst een probleem hebben schrijven ze, je bak moet juist hard of zacht schakelen. Het gaat om een kleppen blok met daarin een aanpassing die een standaard probleem ? gaat oplossen.

Je bak kan nooit sterker worden als je alleen het kleppen blok wisselt. Wellicht kan hij door sneller te schakelen iets meer pk/nm aan maar je loopt toch tegen de beperking van de platen en tandwielen aan.

Is dit wel echt een versterking of meer een leuk verkoop praatje voor standaard problemen met het kleppen blok?

Maestro12

Ik zie niks staan over 'versterken', ik zie alleen dat ze er een 'fout' uithalen

CiteerNo need to spend 5000.00 for a transmission with the same engineering fault.
We have 100% fix for hard, soft and flair shifts.
En dan hebben ze het alleen over de 'valvebodys', dus zoals reeds gezegd, misschien hebben de standaard kleppen problemen met vervuiling o.i.d. en worden die vervangen, maar er staat niets over andere internals.
Als je weet wat een vaak voorkomend probleem is bij deze bakken, weet je ook wat ze vervangen/veranderen, het vermogen van de auto heeft geen invloed op het kleppenblok.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Jeroentjuh

Citaat van: konniekip op 14-09-2021 11:03:28
Ik vind het een vreemd verhaal dat een bedrijf voor $1200 niet meer toelichting wil geven op hun product.

Waarschijnlijk iets simpels wat weinig kost, maar omdat niemand anders dit weet of doet kunnen ze er veel geld voor vragen 😉

Peultje

Een baard van hier tot Jeruzalem maar ik blijf het leuk vinden:

De motor van een grote zeetanker ging kapot. De eigenaars van het schip lieten de ene expert na de andere komen, maar geen van hen kreeg de motor weer aan de praat.

Toen kwam er een oude man, die al sinds zijn jeugd schepen repareerde. Hij droeg een grote tas met gereedschap en toen hij aankwam, ging hij meteen aan het werk. Hij keek de motor van top tot teen na.

Terwijl de man aan het werk was, keken twee van de scheepseigenaren mee over zijn schouder. Hopende dat de man wist wat hij moest doen. Nadat de man de motor nagekeken had, reikte hij naar zijn gereedschapstas en haalde er een kleine hamer uit. Vervolgens tikte hij voorzichtig ergens op en direct kwam de motor tot leven!
Hij stopte rustig zijn gereedschap terug in de tas. De motor was gerepareerd.

Een week later ontvingen de eigenaars een rekening van de oude man. Kosten €10.000
"Wat ?!" riepen de eigenaars verontwaardigd uit. "Hij heeft bijna niets gedaan!"

Dus schreven ze de oude man een briefje met de tekst: "Stuur ons alstublieft een gespecificeerde rekening."

De man stuurde een rekening met de volgende tekst:

Tikken met een hamer ..................... .. € 2,00

Weten waar te tikken ........................ .. € 9.998,00

Inspanning is belangrijk, maar weten wáár je je in moet spannen maakt het echte verschil.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

daanium

Bedankt voor het meedenken en het mooie verhaal van de boot.
Ergens begon ik ook te twijfelen, het klopt dat de 'koppeling' niet sterker zal worden of meer vermogen aan kan.
Maar de schakel-kast kan sneller schakelen en ik stel me dat voor zoals met een hand bak;
Als je lekker aan het gassen bent en moet schakelen, is het minder slecht voor je koppeling als je snel schakelt.
Doe jij er 2 seconden over om de koppeling in te trappen, dan schakelen en weer twee seconden om het koppel-pedaal om hoog te laten komen, dan is dat meer slijtage voor je koppeling tegenover hetzelfde verhaal in 0.5 seconden per koppelmoment.
Als ik het goed begrepen heb, is dat wat ze doen met het 'valvebody'.

Inmiddels ben heb ik ook een bedrijf in de buurt gevonden (in Landgraaf) wat blijkbaar veel met bakken doet.
Daar ga ik zaterdag eens naartoe, even overleggen wat ik wil en of zij me daar mee kunnen helpen :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

V70geRwin

Wat zou je dan nog willen doen met je automaatbak?

daanium

Versterken, zodat die niet stuk gaat als we de boel gaan upgraden :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

V70geRwin

Ik zou polestar ook zelf even contacten, vlgs mij is de 6 bak de limiterende factor van de motor bak combinatie.

Een automaat bak versterken is niet eenvoudig en goedkoop. Snelste optie is een extra of betere oliekoeler als daar nog niets aan gedaan is.


daanium

#3058
Volvo en Polestar laten helaas maar weinig van dit soort informatie weten.
Spoelen en koelen is inderdaad de makkelijkste manier om de automaatbak heel te houden.
Daar zal ik mee beginnen. De extra koeler voor de automaatbak staat op ook m'n todo-list.
Maar eerst even wat anders van die lijst ;D

Vandaag ben ik begonnen met de audio in de Polestar.
Een poos geleden heb ik speakers besteld voor in de Heico.
Die had namelijk 'slechts' het High Performance Audio Systeem, maar die nieuwe speakers had ik nog niet ingebouwd.
Het Premium Audio Systeem met Harman/Kandon speakers valt me ook tegen (in vergelijking met de DynAudio set uit de C70).
Even in het kort: links de originele (H-K / Premium Audio :eusa_snooty:) +/- 400 gram per stuk





Rechts de nieuwe speakers met een lekker dikke magneet zitten deze op iets meer dan 900 gram per stuk ;)
De achterdeuren krijgen alleen deze nieuwe speaker terwijl de voordeuren een setje krijgen met dezelfde speaker + een tweeter.

Vandaag heb ik me bezig gehouden met het dempen van de deuren en de deurpanelen.
Een tijdrovend, maar leuk klusje!
Eerst heb ik alle vier de deurpanelen gedaan, helaas niet al te veel foto's;





Ook de clipjes en de deurhendel behandeld :eusa_dance:


clipjes van de deur, origineel


isolatietape geplaatst


en de clipjes er weer op, nice!


deurhendel origineel, bij het begin- en eindpunt is een duidelijke plastic 'tik' te horen.


contactpunten van de deurhendel gedempt waardoor het contactgeluid mooi dof is.


achterdeur, origineel


geheim gaatje :eusa_eh: om de deurhendel te demonteren


deurhendel gedemonteerd


achterdeur helemaal kaal


achterdeur voorzien van isolatiemateriaal

Helaas ging de tijd erg snel (of ik ging erg langzaam ;D)
Daardoor heb ik tot nu toe alleen de 4 deurpanelen en 1 achterdeur kunnen doen.
Het was veel werk om de achterdeur kaal te krijgen, maar nu ik weet hoe het zit, zal de rest sneller gaan.
Eind van de week verwacht ik alles klaar te hebben, want zaterdag hebben we de Limburgse tour tocht :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

volvobug

Je kunt nog best druk zijn met een nagenoeg nieuwe auto .....  :D maar het zijn al met al fijne 'improvements'.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.