Auteur Topic: [S60] Daanium v4.0 | Downpipe vervangen  (gelezen 434563 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5113
  • Geslacht: Man
  • +635.000 km and still going strong!
Re: [S60] Daanium v4.0 | Remblokken vervangen voorzijde
« Reactie #3090 Gepost op: 20-11-2021 20:05:53 »
Lekker bezig, maar ik had never nooit niet onder die auto gaan liggen met zo'n krik, zonder assteunen en naast de snelweg.
Idem! Eén vrachtwagen er langs en hij wappert zo van dat krikje af.  :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

Peultje

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
Re: [S60] Daanium v4.0 | GFB T9358 DV+ geplaatst
« Reactie #3091 Gepost op: 20-11-2021 20:30:49 »
Een grote eens! Een telefonerende of anders afgeleide chauffeur die daardoor het gevoel van de juiste rijbaan verliest en naar stuurboord afdwaalt en daar dan in aanraking komt met je achterbumper komt echt voor. Niet fijn. Er is een juiste positie voor personen in zulk een omgeving en dat is achter de vangrail. Daar de wegenwacht bellen of als het kan doorrijden, ook al kost je dat een band of zo, naar een tankstation of iets dergelijks. Ons blikwerk is ons leven niet waard.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Oriëntatie BBK
« Reactie #3092 Gepost op: 30-11-2021 20:48:38 »
Ja het was spannend met die krik langs de autoweg, maar gelukkig is alles goed gegaan en inmiddels zit de slang er weer stevig op.

Ik ben me aan het oriënteren om op de Polestar wat grotere remmen te monteren.
Aan de voorzijde zit al een 6-pot knoepert van Brembo, maar achter zit slechts een 1-pot.
Soms merk je wel dat het gewicht van de Volvo nog wat meer remkracht mag hebben.

De grote vraag is alleen, ik welke kleur :eusa_think:


Bovenstaand plaatje is van de achterremmen, de voorklauwen zijn voorzien van een 6-pot klauw met een 380mm schijf.
De originele Polestar 6-pot-klauw heeft een schijf van 371mm

Ik nijg zelf naar de originele zilveren kleur of naar zwart.
Maar 'yellow' op het plaatje is de kleur die Volvo en Polestar gebruiken bij hun huidige performance modellen.
Ik kan de kit bestellen zonder logo, zodat ik er zelf weer het Polestar logo op kan maken. Dat geeft weer een mooie originele look.





decisions... decisions...
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping]

elianmars

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33998
  • Geslacht: Man
  • Slopel Astra Twintop + MG ZS EV
Re: [S60] Daanium v4.0 | Re: [S60] Daanium v4.0 | Oriëntatie BBK
« Reactie #3093 Gepost op: 09-12-2021 23:59:19 »
Ik vind geel of goud wel érg mooi  8)

Jeroentjuh

  • Expert
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4801
  • Geslacht: Man
  • V70N 2.4 MY08
Re: [S60] Daanium v4.0 | Re: [S60] Daanium v4.0 | Oriëntatie BBK
« Reactie #3094 Gepost op: 10-12-2021 20:59:40 »
Wij hebben een tijd geleden een Rotora set achter gemonteerd op een V60 Polestar, zelfde kleur als de klauwen voor, zag er zeer netjes uit.

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Oriëntatie BBK
« Reactie #3095 Gepost op: 13-12-2021 20:33:42 »
Ik vind geel of goud wel érg mooi  8)
Geel of goud lijkt me ook erg gaaf, vooral omdat de Polestar modellen van nu dat hebben bij hun performance uitvoeringen.
Maar ik ben tóch voor een wat meer OEM-look gegaan, het is zilver geworden.

Wij hebben een tijd geleden een Rotora set achter gemonteerd op een V60 Polestar, zelfde kleur als de klauwen voor, zag er zeer netjes uit.
Gaaf werk! Ik ben er ook van overtuigd dat de kit gaat bevallen.

Voor mij is het een complete set geworden, aan de voorzijde 6-pot met enorme 380mm schijven en 4-pot met 355mm schijven aan de achterkant.
Ik heb gekozen voor klauwen zonder 'Rotora' logo er op, zo kan ik er zelf weer Polestar stikkers op plakken zodat het een originele look krijgt.
Laatst ergens gelezen wat voor stikkers je daar voor moest hebben, die moeten dan tegen hoge temperatuur kunnen, maar ik kan het niet meer vinden :eusa_think:

De set zal over een paar weken binnen komen, mede door thanksgiving en kerst duurt het allemaal iets langer dan normaal.
Op zich geen probleem, ik heb er geen haast mee.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping]

MichielM850

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 62
  • Geslacht: Man
Re: [S60] Daanium v4.0 | Oriëntatie BBK
« Reactie #3096 Gepost op: 14-12-2021 08:27:07 »
Je zou de klauwen ook met het logo kunnen laten laseren.
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Oriëntatie BBK
« Reactie #3097 Gepost op: 18-12-2021 18:00:23 »
Echt? Dat zou helemaal vet zijn ;D
Wie doet zoiets dan?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Downpipe vervangen
« Reactie #3098 Gepost op: 20-12-2021 09:27:23 »
Traditiegetrouw ben ik met een paar dingen tegelijkertijd bezig 8)
 - De BBK is besteld, die zal over een poosje binnen komen, dus dat staat even 'on hold'
 - Dan had ik nog de mooie IPD motorsteun liggen, die zit er inmiddels in, later komen de kiekjes ;)
 - Er lag ook nog een Elevate eCRV te wachten op montage, dat heb ik afgelopen zaterdag gedaan
 - Toen had ik ook nog een Ferrita downpipe liggen voor de Polestar

Afgelopen zaterdag wilde ik die wel eens even gaan plaatsen.
Vanzelfsprekend waren de bouten in het midden van de uitlaat helemaal verroest, dus dat is ook altijd feest :P
Die verroestte van de downpipe naar de rest van de uitlaat had ik wel verwacht, en eigenlijk gingen ze nog niet eens zó super slecht los.
Maar toen...
Daarna waren de 4 bouten aan de turbozijde aan de beurt, sowieso is het maar beperkt qua ruimte, maar met wat wilskracht en het juiste gereedschap had ik me voorgenomen dat ik best ver zou komen.
De eerste ging lekker los, maar de tweede brak af :eusa_wall:
Crap!

Dus nu wil ik de turbo los halen om die afgebroken bout er uit te halen.
Dan kan ik ook direct (makkelijk) de Elevate waste gate plaatsen ;)
Hebben jullie nog tips voor een T6 blok hoe dat een beetje christelijk te doen is?
« Laatst bewerkt op: 30-12-2021 19:52:50 door daanium »
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping]

daanium

  • Volvo S60 Heico #39/100
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
  • Geslacht: Man
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
    • WhitePolestar
Re: [S60] Daanium v4.0 | Downpipe vervangen
« Reactie #3099 Gepost op: 16-01-2022 12:31:18 »
Nou, de downpipe zit er onder :eusa_dance: maar niet zonder stoot of slag!



Ik begon met het los halen van de verroestte bouten
Waarschijnlijk kennen jullie deze ellende wel ;D
En eerlijk gezegd viel het wel mee, sommige kreeg ik los, andere braken af, maar allemaal geen probleem omdat ze toch vervangen worden door een setje verse



Daarna hier en daar wat steunen en hitte schilden verwijderd waardoor ik aan de vier bouten kwam waarmee de downpipe aan de turbo zit.
Met een verlengstuk op een ander verlengstuk en daar dan weer zo een knik-dingetje op, lukt ook dit best redelijk





Maar ik had niets ingespoten met kruipolie (of iets anders) wat achteraf gezien voor behoorlijk wat meerwerk zorgde :eusa_wall:
Want een bout brak af :eusa_doh:



De andere bouten gingen wel redelijk goed los waardoor ik de downpipe er uit kon halen



Maar ik zat nu dus wel met een afgebroken bout in de turbo, super balen.
Helaas was er te weinig draad om er met een griptang of iets anders aan te draaien om 'm los te krijgen.



Dat betekend dus; turbo demonteren :-\ Dat had ik nog nooit gedaan en ik zag er ook best wel tegenop
Maar, zoals altijd; gewoon doen ;D
Dus verder gaan met hitte schilden demonteren, koelvloeistofleiding moest los, natuurlijk de olie en koelvloeistof leidingen op de turbo los.




met een smal stukje tape had ik gemarkeerd welke slang naar de wastegate gaat en met een breed stukje tape gemarkeerd welke naar de turbo gaat



Toen alles los was konden we nog eens proberen om die bout uit de turbo te krijgen





Helaas zonder succes, dan maar met een tap er in om te kijken wat we konden.
Om het avontuur compleet te maken brak ook nog eens die tap af in de turbo :eusa_doh:
De monteur die me altijd helpt had dat nog nooit meegemaakt!
Gelukkig is het gat door-en-door en zat de tap er met het voorste deel in, dat was gelukkig niet massief, net zoals bij deze:



Gelukkig konden we die afgebroken tap er nog uitslaan met een soort van beiteltje.
Thuis had ik nog een eCRV en wastegate van Elevate liggen, dus na dit avontuur nam ik de turbo mee naar huis om die twee te plaatsen.
En geloof het of niet, maar thuis brak me ook weer iets af :eusa_doh:





Ik was lekker op dreef zullen we maar zeggen. Gelukkig konden we dat repareren door een beetje af te draaien en nieuwe draad te snijden.



Nou, nu genoeg geprutst ;D na dit fiasco kon ik alles weer gaan opbouwen en dat ging gelukkig allemaal goed :eusa_dance:







De Polestar klinkt nog net wat voller dan voorheen.
Als het blok nog koud is, maakt die wel wat veel herrie naar mijn smaak, maar zodra die op temperatuur is klinkt het top!
Binnenkort ga ik weer naar de testbank om te kijken wat de mods gedaan hebben zonder tune.
Daarna gaan we 'm oppeppen naar Stage2+
Vanzelfsprekend daarna weer de testbank op, ik ben eens benieuwd ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping]

gero

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • Geslacht: Man
  • Gero&Lara-Volvo 850-V70R
Re: [S60] Daanium v4.0 | Downpipe vervangen
« Reactie #3100 Gepost op: 16-01-2022 14:58:56 »
wat een werk, chapeau :eusa_clap: :eusa_clap: