Michelin of Michelin

Gestart door Gewoon Roffel, 11-03-2012 16:08:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gewoon Roffel

Ben aan het zoeken naar zomerbanden ik ben in mijn zoektocht aangekomen in de "heimat", mijn keuze heb ik inmiddels verkleint tot:

Michelin Primacy 205/50 R16 91 V voor 121.50 incl montage
Michelin Energy Saver 205/55 R16 voor 99.00 incl montage

Prijzen zijn niet in DM maar in euro ;)

Wat zijn nu de voors en tegens van 55 en 50 hoog banden en weegt dat op tegen die 2 tientjes per band verschil?


The Demon

55 is hogere wang dus een grotere omtrek van de band.
Geeft meer comfort en de afwijking op de teller is kleiner.
In de bochten wil een hogere band wel iets meer over de wang gaan rollen waardoor je een minder strak stuurgevoel/gedrag hebt.
Verder is het een stukje persoonlijke ervaring van wat je prettiger vindt rijden.

Groet,
The Demon.

hendrik32

Gewoon de 55 doen scheelt 85 euro
Heb ze er zelf ook onder

Gewoon Roffel

Lopen ze dan niet aan?
Ik heb een 2.5D automaat= zwaar aan de voorkant.

Broabander

Moah, met de bijbehorende veren zal dat zo'n vaart niet lopen, pas als je 245/65 erop gaat leggen kun je problemen verwachten
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Sem

Altijd 50 serie...  Dat heeft Volvo ook opgegeven. 55 is een alternatief.. ziet er alleen niet uit.

Een 55 serie band laat een 16" velg eruit zien alsof het een 14" velg is.. voor die €23,- per band wist ik het wel.. Lekker 205-50-16 zoals het hoort...

mehn

Citaat van: Gewoon Roffel op 11-03-2012 19:03:23
Lopen ze dan niet aan?
Ik heb een 2.5D automaat= zwaar aan de voorkant.

De wang van een 55 band is 55% van 205 = 112,75mm hoog
De wang van een 50 band is 50% van 205 = 102,50mm hoog.

Dit betekent dat de wang van een 55 band 10,25mm hoger is (5% van 205 ;)).
Aangezien je de meeste 850's gemakkelijk 5cm kunt verlagen voordat de standaard banden gaan aanlopen (x70's zelfs iets meer) moet dit met standaard veren geen probleem zijn.
Volgens mij rijdt )()()sT zelfs met 4 cm verlaging en 55 banden in de winter.


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gewoon Roffel

Citaat van: mehn op 12-03-2012 12:58:32
Citaat van: Gewoon Roffel op 11-03-2012 19:03:23
Lopen ze dan niet aan?
Ik heb een 2.5D automaat= zwaar aan de voorkant.

De wang van een 55 band is 55% van 205 = 112,75mm hoog
De wang van een 50 band is 50% van 205 = 102,50mm hoog.
Dit betekent dat de wang van een 55 band 10,25mm hoger is (5% van 205 ;)).
Aangezien je de meeste 850's gemakkelijk 5cm kunt verlagen voordat de standaard banden gaan aanlopen (x70's zelfs iets meer) moet dit met standaard veren geen probleem zijn.
Volgens mij rijdt )()()sT zelfs met 4 cm verlaging en 55 banden in de winter.

Joh, das nieuw ik dacht dat het voor mm stond.

Ik denk dat ik voor de 50 ga en het zal dus de Primacy worden.

Dank je voor de reacties!

Sem

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Citaat van: Gewoon Roffel op 12-03-2012 17:33:59
Citaat van: mehn op 12-03-2012 12:58:32
Citaat van: Gewoon Roffel op 11-03-2012 19:03:23
Lopen ze dan niet aan?
Ik heb een 2.5D automaat= zwaar aan de voorkant.

De wang van een 55 band is 55% van 205 = 112,75mm hoog
De wang van een 50 band is 50% van 205 = 102,50mm hoog.
Dit betekent dat de wang van een 55 band 10,25mm hoger is (5% van 205 ;)).
Aangezien je de meeste 850's gemakkelijk 5cm kunt verlagen voordat de standaard banden gaan aanlopen (x70's zelfs iets meer) moet dit met standaard veren geen probleem zijn.
Volgens mij rijdt )()()sT zelfs met 4 cm verlaging en 55 banden in de winter.

Joh, das nieuw ik dacht dat het voor mm stond.

Ik denk dat ik voor de 50 ga en het zal dus de Primacy worden.

Dank je voor de reacties!
:eusa_clap: Goed bezig...  Een man naar m'n hart..  :eusa_dance: