Auteur Topic: Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!  (gelezen 98811 keer)

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!
« Gepost op: 08-07-2012 02:07:01 »
*DOOR HET WEGVALLEN VAN DE FOTO'S VAN IMAGESHACK MISSEN ER EEN AANTAL FOTO'S UIT DIT BLOG, HET IS ME TEVEEL WERK OM ZE ALLEMAAL OP TE ZOEKEN EN OPNIEUW TE PLAATSEN. MAAR UITERAARD HEB IK WEL ALLE FOTO'S NOG VOOR DEGENEN DIE ER IN GEÏNTERESSEERD IS. STUUR ME DAN VOORAL EVEN EEN PB'TJE*

Hallo Forummers!

Sinds gisteren dan eindelijk een V70 op mijn naam laten zetten! En dan ook meteen een hele mooie denk ik zelf..  ;D

De keuze voor Volvo stond al langer vast, dit omdat ik op LPG (LPI) wil gaan rijden en de V70 classic daarvoor uitermate geschikt is... Tel daar de heerlijke 5 cilinder, de Zweedse kwaliteit en de Volvo 850 en V70 rijdende zwagers bij op en je snapt dat ik simpelweg geen andere keuze had!

Ik had me al flink in gelezen hier op het forum om wat tips op te doen en ervaringen te lezen.. En toen puntje bij paaltje kwam heb ik zowat alle adviezen in de wind geslagen omdat ik zo verliefd op de auto ben geworden.. Herkenbaar voor sommigen? ;)

Eerst maar eens beginnen bij het begin;

Hoi ik ben Maarten, alweer bijna 34 jaar jong en samenwonend met vriendin Margo in een dorp onder de rook van Arnhem.
Aangezien mijn vader verstokt Citrofiel is (hoewel er barstjes in dat fundament beginnen te komen) was het niet vreemd dat mijn eerste autootje ook een Citroën werd:

Een AX 14 TRS (5-deurs) uit 1990
Dit brikkie heb ik helemaal kapot gereden, niet dat er veel voor nodig was natuurlijk, maar bij 260.000km was de koek op en is de ding op de sloop beland. Toch was het (tot nu toe) de snelste auto die ik in mijn bezit heb gehad met 75 pk op zo'n 650 kg. Alleen met een wegligging die een lelijke eend niet veel ontstijgt was het ook meteen de gevaarlijkste auto om in te sturen  :-X

De vervanger van de AX werd wat jonger en vooral wat betrouwbaarder:

Een Saxo 1.4 VTS van 2001, destijds nieuw gekocht en er ruim 100.000 km vrijwel probleemloos mee gereden.
Het zelfde motorblok als in de AX met 75pk, maar een zwaardere auto dus wat minder vlot. De wegligging was wel ongeëvenaard (voor zo'n autootje dan), zeker toen de auto wat verlaagd was.

Maar dan wordt je wat ouder en verstandiger en moet er vooral wat veiligers komen waar je ook wat comfortabeler mee op vakantie kunt.. Dus was daar mijn 3e auto:

Een C4 coupé 1.6 16V VTR+, deze auto heb ik in 2006 nieuw gekocht en hier heb ik lpg g3 in laten bouwen.
Met deze auto begon ook de elektronische ellende welke ik nog niet eerder had meegemaakt.. In het begin is er onder garantie nog een keer een nieuwe kop gemonteerd met klepzittingen die beter tegen lpg zouden kunnen. Ik moet ook zeggen dat ik daarna ook nooit meer last heb gehad met de lpg installatie (behalve dan dat de auto start op gas en niet meer zoals in het begin de eerste paar km op benzine reed). Maar qua elektrische storingen heb ik echt wel het nodige ondervonden met deze auto.. Van een weigerend raam wat niet meer omhoog wil, tot een cruisecontrol die spontaan stopt maar meteen daarna weer werkt tot weigerende koplampen en als hoogtepunt een elektrische storing waarvoor de auto meer dan een maand onafgebroken bij de dealer heeft gestaan waarbij ze echt vanalles hebben vervangen maar de storing zelf nooit hebben kunnen lokaliseren..  Maar uiteindelijk was de storing wel weg en gelukkig alles nog wel binnen de garantie gebeurd, de problemen daarna waren gelukkig van minder kostbare aard.
Op een gegeven moment wen je ook aan het feit dat je een keer flink tegen de deur moet slaan als het raam weer eens niet omhoog wil..  :evil:

Over het algemeen wel een fijne auto om te rijden, maar dus wel veel (kleine) irritaties.. En toen brak de tijd aan dat er rondgekeken moet worden naar een grotere auto, want een coupé is mooi, maar alles behalve praktisch. Een station moest het worden, maar wel op lpg.

Zoals hierboven uitgelegd moet het een Volvo V70 zijn; een 5 cilinder, het liefst een 2,5T met hydraulische klepstoters omdat ik er gas in wil laten bouwen.. Maar dan zie je op Gaspedaal ineens een prachtige staan uit juni 1999.. Net de tijd rond het type wisseling van 2.5 naar de 2.4 blokken.. Van hydraulische stoters naar vaste.. Maar omschreven als een 2.5T, dus helemaal goed..Toch??

Naar Amersfoort waar de auto te koop staat en daar staat een werkelijk prachtige zilverkleurige auto voor mijn neus.. Ik ben echt wel zuinig op mijn auto´s maar deze V70 ziet er na 13 jaar en 239,000km nog frisser uit dan mijn C4 met 150,000km die net zijn 6e verjaardag heeft gevierd..
En dan het interieur.. Vol leder en de bestuurders stoel niet eens doorgesleten op de wang.. Zit en rijd perfect!
Maar je gaat van 110pk naar 200pk in een auto die nog geen 200kg meer weegt.. En dan dat geluid! Maar vooral het hele plaatje, ESP, tractiecontrole, boordcomputer, ECC, cruisecontrol, het enige wat nog ontbreekt zijn de juiste velgen en een open dak.. Maar echt een plaatje van een auto..

Maar achterop prijkt 2.4T en onder de motorkap de 2-delige bougiedeksel en geen verdelerkap meer.. Dan dus toch vaste stoters? Ik ben er bang voor.. Maar kan door de algehele staat van de auto eigenlijk al niet meer logisch denken..

Jullie begrijpen, ik word verliefd..  :eusa_boohoo:
Gelukkig wel zo verstandig om in elk geval een aankoopkeuring te laten uitvoeren, want je weet het nooit..
Deze vond gisteren (voor de pietjes precies, eergisteren want op vrijdag) plaats bij de volvo dealer in Bilthoven.

Aardige monteurs die me wel wat wijzer hebben gemaakt en de auto zowat binnenste buiten hebben gekeerd..
Ook de stelschroefjes gezien onder het bougiedeksel, wat het wel heel aannemelijk maakt dat het toch echt een vaste kleppen-uitvoering is...

Er kwamen verder wel wat puntjes uit de keuring maar volgens de monteur geen hele spannende dingen..

Het belangrijkste is wel dat de Climate Control het niet doet, tenminste als de motor koud is werkt hij wel, maar na een poosje blaast hij warme lucht.
De garage zelf weet het zo snel niet maar geeft aan dat dat eventueel verder onderzocht zou moeten worden omdat het wel eens de verdamper zou kunnen zijn..

Maargoed lang verhaal ietsje inkorten, want het moet niet al te oninteressant worden natuurlijk;
Monteur die de aankoopkeuring deed vond de auto er erg netjes uitzien en zag niet in waarom ik het niet zou doen.. Met het risico op een dure reparatie aan de airco op de koop toe.

Ondertussen heb ik in de werkplaats aldaar al een bezoekje gebracht aan dit forum (i love my smartphone) en gezien de klachten zou het wel eens de magneetpoelie kunnen zijn waar teveel speling opzit..

Teruggekomen bij de verkoper van de auto heeft hij kennelijk ook verstand van zaken want bij het horen van het lijstje van gebreken geeft hij bij de airco meteen aan dat het wel eens de aircopomp zou kunnen zijn waarvan de poelie niet meedraait.. Dat blijkt ook zodra we de auto starten de kap opentrekken en de airo aanzetten. Mijn bevindingen die ik op het forum heb gelezen kloppen dus wel redelijk met wat ik zie aan de auto! Hoeft dus niet heel duur te zijn (zou het wellicht zelf nog kunnen, mits ik het zou durven heet dat)..

Verkoper wil de aircopomp eventueel vervangen voor een 2e hands pomp.. Maargoed er waren nog wat puntjes die ook gedaan moeten worden uiteindelijk dus samen eens om tafel gaan zitten en besloten dat ik de auto neem zoals ie is en zo wat geld in mijn zak houd voor eventuele reparaties..

Dus toch nog een lang verhaal, maar de zilver grijze V70 2.4T van juni 1999 is dus vanaf gisteren mijn nieuwe auto!!
Foto's, foto's foto's hoor ik jullie roepen..  8)

Helaas heeft een vorige eigenaar bedacht dat het wel handig zou zijn als hij z'n EIfoon-houder monteert op de middenconsole, daar waren dan ook 4 mooie gaatjes in geboord en nog 2 voor een oude carkit oid en een kabel voor de ipod aansluiting. Inmiddels heb ik de 4 gaatjes gebruikt om daar mijn tomtom houder op te schroeven, geen perfecte plek, maar de gaatjes zijn iig gevuld..
Nu ben ik toch niet kapot van het hout wat erin zit, dus wellicht een mooi excuus om nog eens een keer op zoek te gaan naar mooi Aluminium of Carbon of juist een donkere kleur hout.. We zien wel wat we tegenkomen..

Vanmiddag meteen maar eens mijn eigen radio ingebouwd waarbij ik nog een originele Nokia Carkit tegenkwam die wel mooi weggewerkt zat overigens.. Alleen is de telefoonhouder verdwenen en heb ik zelf het stekkertje van de speaker kapotgemaakt bij de demontage.. Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een nostalgische Nokia Carkit zonder houder maar verder compleet, je mag hem zo hebben..

Bij de passagier werkte het raambedieningsknopje niet zo heel lekker, maar ook dat heb ik weer terug kunnen vinden hier op het forum.. Alleen bij het verwijderen van de deurbekleding ging er iets niet helemaal goed geloof ik:

Een gevalletje slecht gelijmd denk ik? In elk geval bij het monteren van de bekleding wat lijm om strategische punten gesmeerd in de hoop dat dat houdt.. En anders maar eens echt werk van maken.. De bekleding moet er sowieso toch nog een keer vanaf om andere speakers in te bouwen..

Ik hoop niet dat ik jullie al begin te vervelen, maar het verhaal is bijna af..

Dit in tegenstelling tot de auto, want wat mankeert er nog aan en wil ik op korte of langere termijn aanpassen:

- Aircopomp, magneet poelie afstellen
 - Ruitenwissenmotor van rechterkoplamp werkt niet -> oplgelost!
 - multiriem is redelijk uitgedroogd (laten combineren met aircopomp ETM gasklephuis dacht ik zelf)
 - Sproeier achteruitenwisser werkt niet.. Kan ook nooit veel zijn neem ik aan..
- Nivomat linksachter zweet iets maar hoeft volgens de monteur niet veel te betekenen, daar rijden we dus nog even mee door
 Inmiddels vervangen voor nieuwe nivomats met verencombi en voorzijde zijn de schokdempers ook vervangen incl. 40mm verlaging.

Daarnaast is een flinke kostenpost natuurlijk de installatie van LPI, maar dat verdient zichzelf weer terug.
Alleen wil ik eigenlijk de klepspeling laten controleren zodat ik weet of ik niet voor de inbouw van gas éérst de kleppen moet laten stellen.. Voorkomen is beter dan genezen, toch?

Maar dat klepspeling controleren heb ik hier wel het e.e.a. over gelezen, maar ondanks de boutjes die in de kop zitten denk ik niet dat ik dit zelf kan, of hebben jullie hier de ervaring mee dat dit wel zelf te doen is?

Naast deze motorische dingen die gewoon nodig zijn zijn er ook optisch wel wat zaken die ik nog aan wil pakken..:

- heldere koplampen en USA knippers
 - USA fittingen reeds besteld, alvast gemonteerd in de oude knippers
 - xenon verlichting, dit had ik in de C4 en mis ik wel.. 6000K, niet te blauw net mooi  :)
 - Verlichting vervangen door LED exemplaren.. Hier ben ik reeds mee begonnen, maar er zitten her en der nog wel wat gloeipitjes in bijvoorbeeld de makeupspiegelverlichting (wordfeud ;D )

- Uiteraard een XC grille Gekocht en gemonteerd
 - Andere velgen, 17 of 18 inch, t.z.t. maar eens uitzoeken wat het beste staat. Voorlopig rijden we deze banden eerst maar eens kaal.
Inmiddels zomers 18" Pegs en in de winter 17" Canisto's
- dubbele uitlaat, en dus ook een xc bumper nodig neem ik aan? Komt ook vanzelf wanneer deze uitlaat een keer aan vervanging toe is.. R-bumper en XC achterbumper zijn gemonteerd en de auto is voorzien van een handgemaakte RVS uitlaat inclusief 3" Downpipe met 200CPI racekat.
 - Sharkfin antenne..
   Waarom? Omdat er nu een heel klein pielletje op het dak staat (van de carkit? Radio zit toch in het achter-zijraam?) en rondom het kleine antennetje op het dak begint de lak iets te verweren en vormen er belletjes..
Mijn idee is dus om de antenne te verwijderen en dan met iets van hamerite met een penseeltje de roestplekken te behandelen om er vervolgens een sharkfin antenne overheen te plaatsen.
 - Andere speakers inbouwen ipv het papieren spul wat er nu inzit, hoewel dat niet eens zo heel gek klinkt moet ik toegeven.
 - Audio upgraden met Focal speakers en mijn oude versterker met subwoofer

Tja dat is al wel een aardige lijst dacht ik zo.. Maar ik wil de auto toch zeker wel een jaar of 6 houden of (veel) langer dus we hebben de tijd.. De aanpassingen komen allemaal op z'n tijd... Alleen het motorische gedeelte moet wel z.s.m. gebeuren net als de inbouw van het gas..

Sorry voor de lange openingspost, maar alleen maar foto's is ook zo saai.. ;D ;D

Groet,

Maarten

BIG EDIT JUNI 2013 JULI 2016:

Omdat ik het wel makkelijk vind voor mezelf om overzichtelijk te houden wat ik tot nu toe aan de auto heb versleuteld (laten versleutelen) hieronder even een uiteenzetting van alle werkzaamheden na aanschaf  ;)

Optisch:
 - achterruitenwisser arm vervangen voor nieuw model
 - De nodige stickers geplakt  ;)
 - heldere koplampen en knipperlichten met USA fitting + Xenon ingebouwd
 - alle lampjes in de auto vervangen voor LED (evenals kentekenplaat en mistlampen)
 - audio ingebouwd, inclusief nieuwe speakers en subwoofer inmiddels een nieuwe radio (Pioneer Appradio 4)
 - sharkfin antenne gemonteerd
 - XC grille
 - namaak carbon ipv het plastic hout gemonteerd in het interieur
 - 18" (imi) Pegasus velgen
 - R voorbumper
 - XC achterbumper
 - verlaagd ca. 40mm
 - dikke dakrails vervangen voor gladde daklijsten
 - hondenrek aangeschaft beige en zwart gespoten zodat het beter bij de rest van het interieur past
 - Privacy Shades aangeschaft zodat onze zoon lekker in de schaduw kan zitten

Mechanisch/motorisch:
 - Natuurlijk de LPI installatie laten inbouwen
 - ETM vervangen incl software update
 - aircopomp afstellen
 - nieuwe multiriem
 - thermostaat vervangen
 - ruitenwisservloeistofpomp achter vervangen
 - nieuwe bougies (buitenom grote beurt nogmaals vervangen voor origineel Volvo)
 - wiellager rechtsvoor vervangen (bleek later niet de oorzaak van bijgeluid te zijn)
 - interieurfilter vervangen voor type met koolstof
 - vacuumleidingen vervangen
 - voorruit vervangen
 - zuigerveren achterklep vervangen
 - turbo vervangen
 - aandrijfassen, wiellagers (ook rechtsvoor opnieuw) compleet met homokineet vervangen
 - nivomats met veren vervangen
 - ontvanger en afstandbediening vervangen voor nieuw wegens slecht bereik, later nog klapsleutel aangepast en in gebruik genomen
 - veerpoten voorzijde inclusief lagers, rubbers en de hele rattaplan vervangen voor nieuwe dempers met veren (Koni STR-T + Apex -40mm)
 - stuurstangen vervangen
 - reactiestangen (stabistangen) vervangen
 - draagarmen vervangen
 - remmerij rondom vervangen inclusief klauwen, leidingen schijven en blokken (voorzijde direct naar 302).
 - MOTORBLOK VERVANGEN! Blok uit V70n T5 (B5234T3) inclusief nieuwe carteventilatie, distributie, koppelingsplaten, druklagers, motorsteunen: alles direct vervangen voor nieuw origineel Volvo.
 - auto laten chippen en software laten herschrijven bij Fasttech dus nu een fraaie 286PK bij 431NM
 - RVS uitlaat op maat met dubbele pijp O-------O laten monteren
 - verschillende velgen/bandensets gehad en vervangen en nu in de winter Canisto 17" en zomers Pegasus 18"
 - veerpootbrug gemonteerd
 - motorkap vervangen voor gebruikt exemplaar nadat de oude kap niet meer los te krijgen was door een losse ontgrendelingskabel
 - alarmunit met sirene en accu's vervangen voor nieuw

Al met al binnen 4 jaar na aanschaf een aardige lijst waarvan de kosten veel meer waren dan de auto mij in aanschaf ooit kostte.. Maargoed, ik wil stage 0 voor elkaar hebben en nog lang van de auto genieten.. Dus dan kost het nu eenmaal geld..

Ach, afschrijving hebben we in elk geval niet meer!  ;D

Uiteraard heb ik de auto na alle werkzaamheden laten taxeren en de auto voor taxatiewaarde laten verzekeren.

In de loop der tijd is er het e.e.a. aan de auto veranderd, waaronder een nieuw motorblok en een bult meer vermogen..  Maar ook gewone slijtagedelen die zijn veranderd en ook het uiterlijk heb ik helemaal naar mijn smaak aangepast. Voor mij is de auto nu zo goed als "af" en ben ik verder van plan hem uiteraard wel goed te onderhouden, maar verder zal er niet veel meer aan gebeuren denk ik. Dus een paar foto's van hoe de auto er anno 2016 erbij staat:

Winter setup (nog met dakrails die inmiddels zijn vervangen door dakstrips):

Zomer setup:

En in vakantietrim (velgen passen inmiddels niet meer icm grotere remmen en de dakkoffer kan er niet meer op door het ontbreken van dakrails):

« Laatst bewerkt op: 28-02-2017 14:27:36 door Marty__Mouse »
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

• Lid 1000+
  • Offline Offline
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T
« Reactie #1 Gepost op: 08-07-2012 07:35:43 »
Welkom en veel plezier hier en met je auto natuurlijk.  Die paar kleine dingetjes komen allemaal wel goed.

rogerV701998

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Zwarte V70 2.5 10V AT Zilvergrijze 240 2.3 GL AT
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T
« Reactie #2 Gepost op: 08-07-2012 08:29:50 »
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Leuk geschreven!

rifwachter

• Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • volvo S70
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #3 Gepost op: 08-07-2012 09:50:12 »
Veel plezier gewenst met je mooie nieuwe aanwinst.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 XC D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, '00 V70R
« Reactie #4 Gepost op: 08-07-2012 10:09:50 »
Deurpaneel wat uiteen valt is normaal. Het lijkt wel hoe nieuwer de V70 hoe minder lijm er in de fabriek opgezet is.
Ik heb zelf montage kit gebruikt, dan blijft het zitten

Miel850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • NBP V70N 2.4T - BSE V70N D5
« Reactie #5 Gepost op: 08-07-2012 13:47:46 »
Dat interieur ziet er nog erg fraai uit.
Mooi!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Marc O.

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Hyundai Ioniq Electric, 744 GLE, Saab 9-3 Cabrio
« Reactie #6 Gepost op: 08-07-2012 13:48:58 »
Mooi verhaal :D Veel plezier met de aanwinst.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Galactica

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 08-07-2012 13:54:58 »
Welkom op dit super leuke forum
Gefeliciteerd met je aanwinst, ziet er goed uit.

henry classic v70

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 08-07-2012 14:25:13 »
Hahaha, tja die deurpanelen... ik heb destijds de R-panelen eerst losgemaakt om ze vervolgens preventief te kitten met Sikaflex (super montagekit overigens), bekend euvel dus ;)
Ziet er netjes uit! Veel rijplezier :eusa_dance:

GeertG

• "Boevenvanger" en "Hoogwerkerbestuurder"
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5T (2008) VSI + DOP 855 2.0 T-5
« Reactie #9 Gepost op: 08-07-2012 14:43:02 »
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen  :D
Gauw LPi erin en je zult er zeker veel plezier van hebben!
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 08-07-2012 19:16:17 »
Dank jullie allen  ;D

Ik heb de bekleding nog even bekeken, maar het lijmen is vooralsnog wel redelijk goed gelukt..

Wèl heb ik een nieuw probleemje ontdekt tijdens het rijden met de auto..

Al eerder merkte ik dat bij constant gasgeven de auto wel eens schokte, alsof je een tikje gasgeeft tussendoor zegmaar, dan schiet de auto een klein stukje vooruit.. Vandaag kwam daar een ETM-lampje bij.. Na het stilzetten van de auto en opnieuw starten was het ook weg en is het niet meer teruggekomen..

Uiteraard even ingelezen hier op het forum en ik heb een elektronische gasklephuis (met witte sticker, nog niet de gele dus nog het oude oud model).
Deze schijnt dus dat stotteren te veroorzaken en is van slechte kwaliteit (Italiaanse makelij ;) )

Hier moet dus wat aan gedaan worden.. Garantie heb ik helaas niet, leek me niet nodig n.a.v. de aankoop keuring en gezien het feit dat de auto 240.000 gereden heeft vind ik het ook niet echt een verborgen gebrek maar gewoon domme pech..

Nu vraag ik me alleen af in hoeverre ik dit gasklephuis kan (laten) schoonmaken en of dit enig soelaas biedt?

Ook heb ik gelezen over het updaten van de software om een reparatie uit te stellen, maar omdat de auto niet afsloeg toen het lampje ging branden maar in het noodloopprogramma ging, ga ik er vanuit dat die update reeds is uitgevoerd?

Omdat ik gas wil laten inbouwen moet natuurlijk dat wel tiptop in orde zijn, dus ik ben bang dat ik een nieuwe elektronisch gasklep in moet laten zetten..  (Waar? Moet dit persé bij de dealer of kan een volvo specialist dit ook? Of is er een forummer die me hier wellicht mee kan helpen)

Sowieso heb ik een klein lijstje aan onderhoud waar ik het liefst op korte termijn iets aan wil laten doen, dit ivm de gasinstallatie.

- gasklephuis dus zoals vandaag ontdekt
 - klepspeling (laten) nameten om te zien of ze gesteld moeten worden (ik heb indicatieschroefjes zitten onder het bougiedeksel, dus dit kan zonder de kop te lichten??

- de magneetpoulie van de airco moet worden gesteld, er zit vrij veel ruimte tussen voelermaatje van 1mm ging er makkelijk tussen en dit verklaart ook dat de airco eerst perfect koelt maar na een stukje rijden telkens weer warme lucht gaat blazen.
 - multiriem vervangen daar deze nogal droog is (mooi in combi met de magneetpoulie

Weet er iemand een goede specialist hier in de regio (Duiven-Arnhem) hoorde al goede verhalen over "van der Peijl in Nijmegen", maar iemand goede ervaring met bijvoorbeeld "Slubo in Doetinchem" of een andere specialist?

Of zitten er hier nog hele handige mannen die me een handje willen helpen? Uiteraard tegen betaling..?

Verder nog steeds superblij met de auto.. Rijdt heerlijk en je voelt je echt de koning te rijk.. Alles is build to last zegmaar..
Alleen jammer dat de vorige eigenaar flink in de auto heeft gerookt, best wel wat plakkerige aanslag op de schakelaars.. Ideetjes om schoon te krijgen?

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 08-07-2012 19:26:41 »
Heb je een automaat ?  Dan kun je de ETM niet zo vervangen want hij zal niet meer lopen na het vervangen er van.  Zie mijn Blog met het vervangen van een ETM bij een C70 automaat.  ETM's zijn gelukkig niet meer zo duur.  Gemiddeld, origineel Volvo, als los onderdeel een goede 250 euro en een kleine 5 tientjes voor de nieuwe software die er meteen inkomt.  Komt er alleen het inzetten nog bij, is ook niet zoveel werk.

Schoonmaken heeft precies 0,0 zin.  Gaat 'm dus niet worden want het is geen mechanisch gasklephuis.

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 08-07-2012 20:14:49 »
Heb je een automaat ?  Dan kun je de ETM niet zo vervangen want hij zal niet meer lopen na het vervangen er van.  Zie mijn Blog met het vervangen van een ETM bij een C70 automaat.  ETM's zijn gelukkig niet meer zo duur.  Gemiddeld, origineel Volvo, als los onderdeel een goede 250 euro en een kleine 5 tientjes voor de nieuwe software die er meteen inkomt.  Komt er alleen het inzetten nog bij, is ook niet zoveel werk.

Schoonmaken heeft precies 0,0 zin.  Gaat 'm dus niet worden want het is geen mechanisch gasklephuis.

Ik ben een beetje aan het cross-posten (kreeg in een ander topic over ongeveer het zelfde van jou ook antwoord) sorry daarvoor ;D

Maar betreffende het gasklephuis lijkt het me dus duidelijk dat er een ander in dient te komen.. Hmm.. Echt iets voor een specialist dus.. ;)

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, '00 V70R
« Reactie #13 Gepost op: 08-07-2012 21:41:56 »
Ga voor ETM bij dealer langs. Ze zijn echt niet meer zo duur en dan weet je wel gelijk dat het goed is met software etc

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 08-07-2012 23:34:58 »
Ik ga morgen eens een rondje bellen.. ;-)
Het is overigens een handbak Dirk...