Auteur Topic: Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!  (gelezen 98917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #15 Gepost op: 09-07-2012 08:01:27 »
Hmm.. Echt iets voor een specialist dus.. ;)

Kan ik ook doen voor je, maar vraag eerst maar eens wat prijzen op, zal ik je aansluitend die van mij geven ;D ;D

GeertM2

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #16 Gepost op: 09-07-2012 09:00:25 »
Ga voor ETM bij dealer langs. Ze zijn echt niet meer zo duur en dan weet je wel gelijk dat het goed is met software etc
mee eens

Julian

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1557
  • Geslacht: Man
  • 85011795
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #17 Gepost op: 09-07-2012 09:08:06 »
Zo maarten, je bent er dus toch uitgekomen en wat een mooie V70! Bijna zonde om er gas in te bouwen ;D
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Marty__Mouse

  • If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #18 Gepost op: 09-07-2012 12:28:34 »
Zo maarten, je bent er dus toch uitgekomen en wat een mooie V70! Bijna zonde om er gas in te bouwen ;D

Dank u, dank u.. Ik beloof dat ik de LPI installatie er heel mooi in zal laten zetten.. ;D

@Dirk342, ik zal de prijzen eens opvragen, dan laat ik het je wel even weten..

Daarnaast denk ik erover om de Airco nog heel even te laten voor wat ie is, eigenlijk wil ik zelf proberen om de poelie bij te stellen zoals hier staat omschreven:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50469.0.html

Dan zou ik ook meteen de multiriem kunnen vervangen, maar ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan en aangezien het een dailydriver is ben ik toch een beetje huiverig..
Aan de andere kant wil ik het wel graag leren zodat ik het simpele onderhoud zelf een beetje kan doen..

Multiriem is toch een kwestie van spanner lossen en riem eraf pakken? Of is dat te makkelijk gedacht?

Ook maar eens op zoek naar een goede Haynes, hoewel ik met de nieuwe motor natuurlijk net weer een andere versie moet hebben? :-\
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 19079
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #19 Gepost op: 09-07-2012 12:37:22 »
Riem wisselen is prima te doen. Kijk op voorhand goed hoe deze loopt. Speling koppeling airco compressor is ook prima te doen, zorg wel voor een ring rateltje, scheelt je een hele hoop tijd

grijzev70tdi

  • Aj ginne kop hebt kuj nich oet t raam kiekn
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9066
  • Geslacht: Man
  • V70 classic Bi-Fuel 475k
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #20 Gepost op: 09-07-2012 22:00:28 »
Multiriem stelt niet veel voor, opleggen is soms beetje vervelend.

Maak van te voren even een tekening van hoe hij loopt, scheelt een hoop tijd
Grolsch, het klinkt al lekkerder

mbouwheer

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #21 Gepost op: 09-07-2012 22:18:13 »
He, mooie volvo! Grijs met. met donkere achterramen.... Dat komt mij bekend voor. Veel plezier ermee maar dat komt vast goed.

Marty__Mouse

  • If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #22 Gepost op: 09-07-2012 22:37:23 »
Haha... Ja Martijn, goed voorbeeld doet goed volgen hè?! ;)
Heldere koplampen en knippers en uiteraard een XC grille staan op de verlanglijst..

Maar eerst technisch het e.e.a. in orde maken zodat de lpi installatie erin kan.

@Sbv & grijzev70tdi;
Als ik het zelf ga doen ga ik zeker een tekening/foto maken van de originele situatie.. Maar is het echt een kwestie van spanner lossen en riem eraf en om hem te monteren werkwijze andersom? Of komt er meer bij kijken? Noob vraag ik weet het, maar ben wel benieuwd om het een keer zelf te doen.. Heb er niet heel veel haast mee, eerst het gasklephuis.. Prijzen opgevraagd nu even wachten op antwoord ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

grijzev70tdi

  • Aj ginne kop hebt kuj nich oet t raam kiekn
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9066
  • Geslacht: Man
  • V70 classic Bi-Fuel 475k
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #23 Gepost op: 09-07-2012 22:40:57 »
Tekening bevalt me het beste ;)

Je moet je spanner even borgen dmv een boortje in dat gaatje te doen. Is wel ergens een plaatje van denk ik
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Marty__Mouse

  • If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #24 Gepost op: 10-07-2012 09:25:03 »
Zodra het aan de orde gaat komen zal ik eens opzoek gaan naar dat plaatje!

Zoals gezegd eerst het elektrische gasklephuis.. Geen ETM storingen gehad overigens, dus tot nu toe is het bij 1 keer gebleven.. Toen ging de auto ook in de noodloopmodus..
Maar het stotteren blijft aanwezig, in elke versnelling.. Wel irritant dus gisteren wat prijsopgave's opgevraagd en als ik ze allemaal binnen heb zal ik eens zien wat ik doe.

Nog een vraagje trouwens, waarmee kan ik het beste een gat in het dak dichten? ;D
Zit nu een klein antennetje (van oude carkit?) en rondom dit antennetje begint de lak iets te bubbelen, dus roest!

Nu had ik bedacht om deze antenne te verwijderen (hoeveel moeite is het om de hemel achter iets los te maken?), de slechte lak te voorzien van een laagje hammerite en dan evt een rubber stopje of een flinke dot kit erin.. En hierop wil ik dan een dummy sharkfin plaatsen, staat wel fraai..

Maar kitten een idee? En welke kit is aan te raden? Ik zit te denken aan zwarte siliconenkit.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

  • If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #25 Gepost op: 11-07-2012 16:42:24 »
Gisteren naar Tiel op en neer gereden wat vanaf hier zo'n 45 minuten (enkele reis) is, daarbij eigenlijk gemerkt dat de auto niet heel erg stottert en op de CruiseControl eigenlijk helemaal niet..
Stationair merk ik ook nog maar weinig van oscilleren en blijft de auto volgens mij lekker op één en het zelfde level qua toeren. Maar wanneer ik rustig binnen de bebouwde kom 50-60 rijd merk ik wel dat ie stottert, en zoveel dat ik het wel als redelijk hinderlijk ervaar.. Maar het beruchte ETS lampje is dus pas één keer aangeweest.



Vandaag toch maar eens een foto gemaakt van de ETM (wel de witte sticker, dus lijkt mij de originele?)



Het gekke vind ik alleen het nummer: 9186793, hier en op het volvo-forum kom ik eigenlijk alleen maar nummers tegen die beginnen met een 8 ???

Dus maar eens contact gezocht met de dealer voor een eventuele softwareupdate (geen idee of ie die al gehad heeft), die gaf aan dat het best nog wel de moeite waard is om de ETM te reinigen en dan daarna de software te updaten. Uiteraard wil ik dat eerst even proberen alvorens voor een nieuwe ETM te gaan, zeker als ik dan de onvermijdelijke vervanging een jaartje op kan schuiven ;D

MAARRR... Nu wil ik dus de ETM schoonmaken en ik begreep al dat het bij een Turbo niet zo heel makkelijk is.. Wie heeft er tips voor deze Noob?? (of zelfs een handleiding?)

Geen carburateurreiniger, maar remreiniger (WD40 ook goed?) maar wat is een makkelijke werkwijze?

PS een nieuwe ETM kost volgens de dealer zo'n € 400,- tot  € 500,- incl montage + software.. Losse ETM is € 250,- tegenwoordig.. (dus Dirk342  ;) )
« Laatst bewerkt op: 11-07-2012 16:44:36 door Marty__Mouse »
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #26 Gepost op: 11-07-2012 18:06:04 »
Stuur me je chassisnummer maar even per PB, dan zal ik je een prijs geven incl. nieuwe software, nieuwe ETM en montage.

Marty__Mouse

  • If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #27 Gepost op: 11-07-2012 22:52:32 »
Zal je morgen meteen even pm-en Dirk, gegevens liggen in de auto.. Alvast bedankt!

Vandaag ook even fotootje gemaakt van de USA fittingen.. Ziet er al iets beter uit! Xenon volgt.. :)

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7890
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #28 Gepost op: 12-07-2012 11:03:54 »
Mooi hoor! Heb ze er bij ons laatst ook ingezet, alleen met witte lampjes, en de stadslichtichtjes heb ik eruit gehaald, ziet er dus zo uit:



Verder een mooie V70!! ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 661.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Persus - 371.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 17" Titans - 370.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 355.000km

Marty__Mouse

  • If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: Marty's eerste Volvo - Zilveren V70 Classic 2.4T (leesvoer!)
« Reactie #29 Gepost op: 12-07-2012 11:43:59 »
Mooi hoor! Heb ze er bij ons laatst ook ingezet, alleen met witte lampjes, en de stadslichtichtjes heb ik eruit gehaald, ziet er dus zo uit:

http://i976.photobucket.com/albums/ae249/Volvofreak-10V/IMG_6666.jpg

Verder een mooie V70!! ;)

Thanx!! Ik had het bij jou ook gezien! Ook het filmpje wat je ervan gemaakt had.. Daarom ben ik ook over gegaan tot installatie..



Overigens betreffende het ETM:

Dirk, zoals gezegd PM komt eraan.. Maar ik vond ook dit:

http://www.ebay.com/itm/VOLVO-S60-V70-S70-C70-S80-THROTTLE-POSITION-SENSOR-TPS-99-00-01-02-contactless-/370629977475?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item564b44a583

Zou dat iets kunnen zijn? Niet heel duur, maar als het niet werkt natuurlijk wel tè duur! ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..