Auteur Topic: Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!  (gelezen 98916 keer)

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Standaard V70? Al lang niet meer.... ;-)
Re: Marty's Volvo V70 Classic 2.4T *welke kleur zilver is zilver eigenlijk?*
« Reactie #45 Gepost op: 21-07-2012 10:02:07 »
Hmm.. Daar heb ik nu natuurlijk weinig aan.. ;)
De motip spuitbus heb ik reeds gekocht.. Zal er na het weekend eens een mailtje uitdoen..

Of lees ik toch mijn kleurcode verkeerd? Het is toch 426?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, '00 V70R
« Reactie #46 Gepost op: 21-07-2012 10:24:02 »
426-46 is je kleur code

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 21-07-2012 10:41:55 »
Volgens mij klopt dat niet hoor.. Die 46 erachter hoort er niet specifiek bij toch? Hem daar nl hier al wat discussies.over gelezen..

Daarbij kent de colourzoeker op de Motip site die kleur ook niet.. Vreemd hoor.. ???

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, '00 V70R
« Reactie #48 Gepost op: 21-07-2012 10:45:54 »
De eerste 3 getallen zijn de kleurcode. Het 4e en 5e

Exmple: 850 has the paint code 189-21. The first three digits (189 in this case) is for Volvo's colour code 189 Polar White

The fourth digit stands for:
1 = BASF (Glasurit)
2 = Herberts (STANDOX)
3 = Beckers
4 = IDAC/Dupont
5 = Sikkens
6, 7, and 9 = not used
8 = IVI

The fifth digit stands for:
1 = solvent based
2 = water based Metallic/Pearl + Varnish
3 = water based Solid + Varnish
4 = solvent based Solid + Varnish
5 = solvent based Pearl shine + Varnish*
6 = water based Solid/Metallic/Pearl + 2 component Varnish
7 = water based Solid/Metallic/Pearl + powder Varnish
8, 9 = not used

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 21-07-2012 10:50:40 »
Haha.. Ik wilde exact dezelfde bron neerzetten.. ;)

http://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.shtml

Maar dat geeft dus aan dat dd 4 die na de kleurcode komt de fabrikant is en de 6 geeft aan dat er een bepaalde blankelak gebruikt is.

Maar ik heb speciale Motip blanke lak gebruikt.. De kleur wordt daar echter niets anders van...

Volgens mij klopt de omnummering van Motip gewoon niet..

mehn

• Inspector Columba
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855R 609 MT + V70 D5 AWD 452 AT6
    • Maikel's Volvo
« Reactie #50 Gepost op: 21-07-2012 11:11:49 »
Volgens mij klopt de omnummering van Motip gewoon niet..

Dat lijkt me de beste verklaring.

R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
V70 D5 AWD:

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, '00 V70R
« Reactie #51 Gepost op: 21-07-2012 11:13:15 »
Ik kwam dit tegen
http://www.motip.nl/?page=26&mid=0

Geef ik dan 426 in, dan komt netjes de codes die je op de bus hebt staan
426    SILVER MET. 2C (V)   1996-2010   55217 *   955217 *

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 21-07-2012 11:16:29 »
Op de foto op de vorige pagina zie je de spuitbus van Motip staan.. Mèt nr. 55217....

Daar heb ik uiteraard wel naar gekeken.. ;)

Maar dat bedoel je volgens mij ook Sbv.. Toch?

Ik ga met Mehn mee in deze en geef de schuld aan Motip.. ;D

Ben overigens al lang blij dat ik niet besloten had om eens de bumper te gaan spuiten!  :laugh:
« Laatst bewerkt op: 21-07-2012 11:19:33 door Marty__Mouse »

innocenti

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Na 22 jr Volvo loos
« Reactie #53 Gepost op: 21-07-2012 18:52:29 »
LED lampen.

Je hebt nu de +kabel los gelaten waar continu 12V op staat. Komt deze ergens tegen het metaal heb je kortsluiting. Zou ik zeker niet los laten hangen maar netjes met een krimpkous isoleren.

Maar €5 per lampje is toch niet zoveel zoals ik in een ander topic heb gepost?

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 21-07-2012 19:09:39 »
LED lampen.

Je hebt nu de +kabel los gelaten waar continu 12V op staat. Komt deze ergens tegen het metaal heb je kortsluiting. Zou ik zeker niet los laten hangen maar netjes met een krimpkous isoleren.

Maar €5 per lampje is toch niet zoveel zoals ik in een ander topic heb gepost?

Nee, het was juist de massa die los hing :)
Maar inmiddels veilig weg getaped met isolatie tape.. Deze foto heb ik voor het tapen gemaakt anders zie je niets meer van de kabels.. Dus dat zit wel veilig ;)
Die 5 euri is zeker niet duur maar de ledjes die er nu inzitten van Pilot waren 25 euro.. Daarom wilde ik die wel graag gebruiken..

Wel goede tip hoor die ledjes die jij linkte! Maar deze had ik al vandaar...

Sbv

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 S70R, '00 V70R
« Reactie #55 Gepost op: 21-07-2012 20:12:38 »
Op de foto op de vorige pagina zie je de spuitbus van Motip staan.. Mèt nr. 55217....

Daar heb ik uiteraard wel naar gekeken.. ;)

Maar dat bedoel je volgens mij ook Sbv.. Toch?

Ik ga met Mehn mee in deze en geef de schuld aan Motip.. ;D

Ben overigens al lang blij dat ik niet besloten had om eens de bumper te gaan spuiten!  :laugh:
Klopt dat bedoel ik ook. Het zal dan wel een fout in de omnummering zijn

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 22-07-2012 00:05:19 »
Ik zal er eens induiken... ;)

Henk855

• Lid 1000+
  • Offline Offline
    • volvo850meetings.nl
« Reactie #57 Gepost op: 22-07-2012 09:00:12 »
Er zijn wel meer Motip kleuren die niet kloppen, 427 is veel te zwart en beslist geen Graphite Gray. Volgens de vertegenwoordiger die toevallig de kleuren aan het aanvullen was toen ik terug ging naar de automaterialen zaak bleek de kleur inderdaad veel te zwart en hij heeft ze er allemaal uit gehaald.

Bij de dealer een laksetje gehaald en daar kreeg ik te horen: Niet schrikken als je het aanbrengt want het ziet er blauw uit, inderdaad het leek wel blauw maar na 10 minuten moest ik zeer goed kijken om het bijgewerkte plekje terug te vinden.

Met andere woorden, terug naar de automaterialen zaak met bon en proefstukje en je geld terug vragen. Is over het algemeen geen probleem. Haal je lakset bij de dealer en je hebt de goede kleur of ga naar een speciaal bedrijf en laat je lak inscannen zodat ze een spuitbus op kleur kunnen maken.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Arnie82

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 22-07-2012 18:04:11 »
Hoi Marty... Grappig dat jij een sharkfin op je dak wil zetten... Heb er zelf ook aan gedacht om mijn standaard GSM antenne te vervangen voor zoiets. In eerste instantie wou ik een dubbeldin navi gaan monteren met een werkende dak GPS antenne maar die vaste navi gaat er toch niet komen. Ik kwam op ebay ook al dummy's tegen die in zilvergrijs gespoten en al geleverd kunnen worden. (lijkt me dat die kleur redelijk goed is) wat voor een sharkfin ga jij monteren?

Hoe staat het trouwens met je Focal inbouw... Alles gelukt met de inbouwdiepte? Ga je je sub in de kofferruimte zetten of komt hij onder een van de stoelen?

Fraaie auto trouwens in een nette kleur  ;)

« Laatst bewerkt op: 22-07-2012 18:07:12 door Arnie82 »
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Marty__Mouse

• If not, then toch!!
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
Re: Marty's Volvo V70 Classic 2.4T *begonnen met de audioinbouw*
« Reactie #59 Gepost op: 23-07-2012 14:10:09 »
...
Met andere woorden, terug naar de automaterialen zaak met bon en proefstukje en je geld terug vragen. Is over het algemeen geen probleem. Haal je lakset bij de dealer en je hebt de goede kleur of ga naar een speciaal bedrijf en laat je lak inscannen zodat ze een spuitbus op kleur kunnen maken.

Dat is zeker een oplossing, heb nu het hele verhaal aan Motip gemaild en kreeg direct het antwoord dat ze ermee bezig gaan, dus ik wacht rustig even af.. Het is ook maar een antenne ;)

Hoi Marty... Grappig dat jij een sharkfin op je dak wil zetten... Heb er zelf ook aan gedacht om mijn standaard GSM antenne te vervangen voor zoiets. In eerste instantie wou ik een dubbeldin navi gaan monteren met een werkende dak GPS antenne maar die vaste navi gaat er toch niet komen. Ik kwam op ebay ook al dummy's tegen die in zilvergrijs gespoten en al geleverd kunnen worden. (lijkt me dat die kleur redelijk goed is) wat voor een sharkfin ga jij monteren?

Hoe staat het trouwens met je Focal inbouw... Alles gelukt met de inbouwdiepte? Ga je je sub in de kofferruimte zetten of komt hij onder een van de stoelen?

Fraaie auto trouwens in een nette kleur  ;)

Mooie kleur hè?! Zie je weinig ;D

Ik wil een sharkfin (dummy) omdat er onder de GPS antenne ietwat roestvorming is, dat wil ik bijwerken, het gat dichtkitten en dan de dummy erop.
Had er al een aantal voorbij zien komen op Ebay, maar heb uiteindelijk een simpele gevonden bij Halfords waar ik toevallig kwam voor wat lampjes.

Deze is zwart en moest ik dus nog wel in de goede kleur spuiten (zie relaas hierboven ;) )

Die zilverkleurige hebben ze ook kant en klaar bij de Autostyle (web-)winkels, geen idee of de kleur een beetje overeenkomt, maar voor minder den €10,- kan je er natuurlijk niet echt een buil aan vallen..

Verder druk weekend gehad!

Zaterdagochtend even xenonkit van Pilot ingebouwd, simpel werkje het meeste werk is nog het vinden van een geschikte plek voor de ballast.
Zit er nu strak in en werkt perfect. Tevreden over!

Daarna met goede moed begonnen aan het inbouwen van de speakers..

Maar je borst maar nat Arnie..  ;D

De inbouwdiepte van de Focal's is ongeveer 8cm.. dat is dus te diep! En verder naar achter kun je niet want daar zit plaatwerk, dus je moet naar voren.. Ik had al een setje speakerringen voor voor en achter gekocht dus deze m.b.v. wat getapete ringetjes verder naar voren gezet zodat de speaker een mooi stukje los blijft van het plaatwerk.

De ringetjes heb ik met isolatietape bewerkt zodat deze nooit gaan trillen of resoneren.

Hier zie je de gehele speaker ring een 1,5-2 cm verder naar voren zitten dan standaard.

Toen de ringen goed stonden de deuren nog even op strategische plekken beplakt met bitumen voor het dempen en voorkomen van resonanties e.d.  In mijn vorige auto heb ik Dynamat gebruikt maar dit is aardig aan de prijs, op het showyoursound forum kwam ik erachter dat de bitumen plaatjes die je bij de Conrad kan kopen ook prima werken.. En dat klopt!  ;D

Toen kwam de installatie van de speakers, de scheidingsfilters en de tweeters.
Ik heb het scheidingsfilter schuin onder de speaker geplaatst en de tweeter op het kapje aan de binnenzijde van de spiegel.
Hierdoor hoefde ik dus nu niet een kabel door de deur te voeren om de tweeter in het dashboard te plaatsen.
En Focal heeft er fraaie behuizingen meegeleverd waarmee je de tweeter naar je toe gekanteld kan monteren.

Achterdeuren zelfde verhaal; ook te diepe inbouwdiepte en dus verhogen van de speaker ring.

Alleen toen had ik dus een probleem, want de bekleding past niet meer! Logisch want de speakers komen een eindje verder de auto binnen.
De enige oplossing die ik zo snel kon bedenken was ook meteen vrij drastisch: De zaag in de bekleding!

Originele rooster eruit geboord en omdat de speaker iets gekanteld staat moest het gat iets verder naar beneden uitgezaagd worden.

Maarrrr nu dus wel het probleem dat ondanks de originele roosters die bij de speaker zijn meegeleverd je nog ruimte ziet tussen speakerrooster en de originele deurbekleding.

Dit wil ik proberen op te lossen door een stukje grijs kunststof op maat in een cirkel te zagen en achter de het rooster te plakken wat dan op de bekleding komt te zitten. Dit valt dan over het ontstane gat heen..
Hier moeten we dus nog even mee knutselen.

Net als met de deurbekleding aan de voorzijde, hier ben ik gisteren niet meer aan toegekomen, misschien vanavond nog een paar uurtjes klooien.. Hopelijk kan ik voorin wel de bekleding behouden zonder er meteen een gat in te moeten maken.. Maar geen idee hoeveel ruime ik heb onder de bekleding, dat moet ik nog even bekijken.. En anders doen we het op dezelfde wijze als achterin.

Wel lastig overigens, kan nu geen ramen opendoen, geen spiegels verstellen maar ook niet tanken zonder binnenbekleding + alle knopjes!  ;D
Eventueel tanken moet natuurlijk wel kunnen dmv een draad ergens achter de bekleding dacht ik, achter de achterbank?
Maar met een beetje geluk heb ik de binnenbekleding af voordat ik moet tanken...  :D

« Laatst bewerkt op: 23-07-2012 14:31:59 door Marty__Mouse »