welk merk klokkenwinkel?

Gestart door mike, 30-08-2004 10:21:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike

wie kan mij vertellen wat voor merk klokkenwinkel ik heb VDO of dat japanse merk i.v.m een boordcomputer aan schaffen.  
ik heb een T-5 van okt. '95

Johann

Citaat van: mike op 30-08-2004 10:21:55
wie kan mij vertellen wat voor merk klokkenwinkel ik heb VDO of dat japanse merk i.v.m een boordcomputer aan schaffen.  
ik heb een T-5 van okt. '95

Was dat niet Yakuza ofzo?  ;D

Bij mijn weten is een T5 altijd VDO. Die japanse types gaan maar tot 240 op de teller dacht ik.

Let wel even op bouwjaar voor je computer want er zit verschil in de stekkers.

denkweb

#2
Ben bang dat je em uit zult moeten bouwen om het echt zeker te weten!

(kleine tip als je een andere computer koopt, rijdt met het dashboard opengehaald (los op zijn plek laten liggen) naar de sloperij, test de boordcomputer en ga dan pas de boel terugmonteren, scheelt een hoop ergernis als er iets ontbreekt/defect is!).

Vervangen wil je de computer toch, dus maakt het niet veel uit of de oude eerst los moet halen lijkt me!

Succes ermee!!

Geert-Jan

#3
Hier het verschil:
http://img.photobucket.com/albums/v349/Geert-Jan/VDO_YAZAKI.jpg

Let op de plaats van de DAGTELLER Km teller en de nulstelknop hiervan.

De onderste is de YAZAKI.
--edit--
maar even linkje van gemaakt
--edit--

Volvo850Club lidnr.0504409

mehn

Citaat van: Ludo op 30-08-2004 17:57:33
[volgens de afbeelding hierboven heb ik een VDO (ook met een teller tot 240)   :P

Ja, maar jij hebt dan ook wel weer iets speciaal  ;)
De Engelse gaan ook niet tot 240  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mark20v

Is dat speciaal dan een VDO die "maar" tot de 240 gaat? ik heb er namelijk ook een 8)
Volvo separates men from the boys  

martijn.

Alleen op de Vdo klokken kan een boardcomputer, ik had yazaki klokken en heb deze vervangen voor vdo klokken.
Dit werkt gewoon zonder probleem, wel moet je een andere vlotter in je brandstoftank monteren.
Ik heb een 1995  volvo 850 .

denkweb

Dat plaatje hierboven klopt niet, ik heb volgens dit lijstje een yazaki-dinges in mijn Tdi, dit klopt echter niet.

Emiel

Met servicelampje is VDO
Zonder servicelampje is Yazaki
Dat staat tenminste op de onderhoudslijsten.

Emiel....:)

Geert-Jan

Citaat van: denkweb op 30-08-2004 20:23:06
Dat plaatje hierboven klopt niet, ik heb volgens dit lijstje een yazaki-dinges in mijn Tdi, dit klopt echter niet.
Dat plaatje komt zo uit V.d.s. bij de T5 versie.
Dus zal er toch wel iets van moeten kloppen. >:(

Volvo850Club lidnr.0504409

mike

Jongens bedankt voor de tips. ik heb hem er uit gehaald het is een VDO maar ik heb nog een vraag waar rima geen antwoordt op wist namelijk; Is alles voorbedraad want ik had een klok/buitentemp. met 1 aansluiting (breed, groen) nu heb ik 2 aansluitingen (breed en smal)
ik heb wel een stekker naast TRACS over met 5 draden.

Geert-Jan

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=28;action=display;threadid=4519;start=msg62041#msg62041

Mogenlijk wordt je hier wat wijzer van.

Het kabeltje van de schakelaar naar de info unit moet je er bij kopen die zit niet standaard achter je dashboard.
De andere kabel moet je zo aan kunnen sluiten. (zie foto in link)

Volvo850Club lidnr.0504409

Johann

Citaat van: Ludo op 30-08-2004 21:46:27
Citaat van: mark20v op 30-08-2004 18:12:29
Is dat speciaal dan een VDO die "maar" tot de 240 gaat? ik heb er namelijk ook een 8)

voor een GLT niet, voor een T5 wel ja.  ;D

Heb jij ook een vlakke of gladde plaat dan?
Die Ykuza gevallen hebben to meer een soort van poortjes voor de klokken, dus met een dikkere rand tussen de wijzerplaten?

mike

okee bedankt, ga morgen kabeltje halen/bestellen.