USA knipperlichten X70 met dual color LED

Gestart door innocenti, 09-08-2012 21:18:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bostel

#15
Ah sorry, ik dacht dat dat duidelijk was.

Een knipperlicht-relais als in onze volvo's heeft een bepaalde belasting nodig om op een normale frequentie te knipperen. Daarom ook dat die snel gaan knipperen als er een lampje in de kring stuk is. Een LED verbruikt een pak minder als de lamp die er normaal inzit (21W?). Bij gevolg gaat het boeltje dan ook weer snel knipperen. De weerstand moet je dan over de draden aansluiten die de het knipperen aansturen, die gaat dan ongeveer het verbruik van een normale gloeilamp op zich nemen. Zo gaat dan je relais belast worden zoals het hoort en krijg je een normale knipperfrequentie.

Zelf heb ik geen USA-lichten, dus je zal zelf even moeten uitmeten tussen welke draden je dit moet solderen.
... of iemand anders moet het hier posten. :P
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

innocenti

Ik heb autostyle weerstander ertussen. Op de verpakking staat de aansluiting.

Je sluit ze paralel aan met de knipperfunctie =
1 draad op de + draad van het knipperlicht
2de draad op de massa
3de draad is stadslicht, hiermee doe je niks

Heb je hier voldoende aan?

V70geRwin

Heb deze ook al heel lang liggen en wilde deze er ook in zetten met de nieuwe ABM lens koplampen.

Daarom even een geheugentest voor jullie:

Na installatie van de dual led knipperen de knippers wit en stadslicht deed het niet.
Wordt dit lampje dan ineens massa geschakeld?
Led even op de batterij getest en bij een + op de kleine voetjes onderkant en min aan het grote huis branden wel beide kleuren.

Hebben jullie de bedrading naar de fitting/lamp nog moeten wijzigen of werkte dit gewoon direct uit de doos?

V70geRwin

Groen en zwarte draad wisselen en het werkt.

Helder wit als stadslicht en wordt oranje bij knipperen.