Automaat/hand

Gestart door Remko555, 22-03-2003 09:19:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remko555

Ik heb twee V70's op het oog de een is een automaat de andere een handbak.Ik weet niet wat verstandig is, heeft iemand ervaringen hiermee? Ik heb zelf een T5R gehad en dat was een schakelbak.Wat hzijn evt. de nadelen van een automaat/handbak? Het zijn beide auto's uit 98 en staan bij de volvo-dealer te koop met onderhouds-historie erbij.

Groeten Remko Huisman

Walter

#1
Hou er rekening mee dat je met een automaat vermogen in moet leveren. Ook als je de ambitie hebt de auto te gaan kietelen is een automaat minder prettig, die kan gewoon minder vermogen hebben. Onder normale omstandigheden (niet opgevoerd) gaat de automaat net zo lang mee als een handbak.

Daar staat tegenover dat je met een automaat geen kosten hebt voor het vervangen van de koppeling van een handbak. Ik denk dat het echt afhangt van wat je wil. Automaat rijdt heerlijk, zeker in de file. Rij gewoon met beide auto's (als dat kan), dan heb je een echt vergelijk!

Hou ons op de hoogte, als je nog vragen hebt dan horen we dat wel!

Succes en groeten,

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Rudi

#2
::) :-X ;)
Dr.Go-Fast...

Remko555

#3
Dat doe ik zeker wel!!

Guido_Smit

#4
Theoretisch is een schakelbak sneller dan een automaat met optrekken, maar dat geldt alleen voor ervaren rijders die snel foutloos kunnen schakelen.
De tijden die in de folders staan zijn dan ook door ervaren testrijders gehaald!
In de praktijk is een automaat toch vaak sneller weg bij een stoplichtsprint dan een schakelbak en dat gaat heel ontspannen. :)
De stoplichtsprinter met schakelbak zie je meestal stressig en druk schakelen om jou (eventueel) voor te blijven ;D

Groeten: Guido

CiteerIk heb twee V70's op het oog de een is een automaat de andere een handbak.Ik weet niet wat verstandig is, heeft iemand ervaringen hiermee? Ik heb zelf een T5R gehad en dat was een schakelbak.Wat hzijn evt. de nadelen van een automaat/handbak? Het zijn beide auto's uit 98 en staan bij de volvo-dealer te koop met onderhouds-historie erbij.

Groeten Remko Huisman

s©ub@

#5
je wilt het wel erg duidelijk maken door het twee keer te posten hè guido  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Rudi

#6
CiteerTheoretisch is een schakelbak sneller dan een automaat met optrekken, maar dat geldt alleen voor ervaren rijders die snel foutloos kunnen schakelen.
De tijden die in de folders staan zijn dan ook door ervaren testrijders gehaald!
In de praktijk is een automaat toch vaak sneller weg bij een stoplichtsprint dan een schakelbak en dat gaat heel ontspannen. :)
De stoplichtsprinter met schakelbak zie je meestal stressig en druk schakelen om jou (eventueel) voor te blijven ;D

Groeten: Guido


Amen ;D ;)
Dr.Go-Fast...

Johann

#7
Tuurlijk jongens! Hou vol! ;D

Zou ik ook zeggen als ik een automaat had  ;)

Kijk maar,

Twee handbakken en een automaat..

Let op!! 5,2 Mb groot!

Rudi

#8
Die bestuurder van de automaat zit waarschijnlijk te slapen,wat reageert die langzaam zeg :o Verder rijd hij achteraan,niet eerlijk want jullie hebben al een voorsprong door er voor te rijden,derhalve kan dit niet geaccepteerd worden als bewijsmateriaal.

Een speciale commissie zal zich hier komende week nog over buigen om tot een eensluidend antwoord te komen,de einduitspraak zal dan bij de rechter komen te liggen,

Hopende U hier voldoende mee geinformeerd te hebben verblijf ik,

Hoogachtend,Diablo..... ;D ;D ;D ;)
Dr.Go-Fast...

Guido_Smit

#9
Foutje.... bedankt   ;)
2e nu reeds verwijderd.
Citeerje wilt het wel erg duidelijk maken door het twee keer te posten hè guido  ;D

Rudi

#10
[stangmodus on]Zit ik net m,n handleiding van de V70R AT door te nemen,kom ik het volgende tegen,ik citeer: "Met deze auto zult u het bekende "Shock and awe" effect teweeg brengen op alle andere snelle auto,s.U zult daar na enige tijd aan wennen" einde citaat.Iemand enig idee wat hier mee bedoeld wordt?[/stangmodus off]

 ;D ;)
Dr.Go-Fast...

Johann

#11
Citeer[stangmodus on]Zit ik net m,n handleiding van de V70R AT door te nemen,kom ik het volgende tegen,ik citeer: "Met deze auto zult u het bekende "Shock and awe" effect teweeg brengen op alle andere snelle auto,s.U zult daar na enige tijd aan wennen" einde citaat.Iemand enig idee wat hier mee bedoeld wordt?[/stangmodus off]

 ;D ;)

Dat ie gaat ploffen?  ;D

Rudi

#12
;D Ik weet ,t al,elke weekend voor 70€ tanken :( :o ;D
Dr.Go-Fast...

PJ-T5R

#13
Ik zat niet te slapen!!!!!!!!!!!! >:( >:( Of weet jij meer dan ik???
Het was niet afgesproken o.i.d. dat we vol gas weg zouden rijden bij dat stoplicht. Ik moest daar op reageren. Een handbak is ook wat eerder van de plek dan een automaat.
Daarnaast had Zippo volgens mij 305 pk en Johann 299, maar dat weet ik niet zeker............ Ik moet het doen met slechts 270 pk. Bovendien had ik een man meer in de auto en mijn auto is sowieso zwaarder dan die andere.

Als je het filmpje goed bekijkt wordt de afstand tussen de auto's op een gegeven moment niet veel groter.Dus zo slecht was het nog niet!
Ik ben zeer tevreden met mijn automaat, geen problemen ondanks dat het ding al 8 jaar oud is en al 265000 km achter de rug heeft, waarvan al weer ruim de helft met een gechipte motor.
Er zijn momenten dat ik een handbak prefereer boven een automaat, maar omgekeerd komt dat net zo vaak voor.

Inderdaad een handbak is sneller, maar dan moet je wel goed en op het juiste moment schakelen. Een automaat heeft ook het voordeel dat je verder kan doortrekken in de versnellingen.

PJ

Rudi

#14
CiteerIk zat niet te slapen!!!!!!!!!!!! >:( >:( Of weet jij meer dan ik???
Het was niet afgesproken o.i.d. dat we vol gas weg zouden rijden bij dat stoplicht. Ik moest daar op reageren. Een handbak is ook wat eerder van de plek dan een automaat.
Daarnaast had Zippo volgens mij 305 pk en Johann 299, maar dat weet ik niet zeker............ Ik moet het doen met slechts 270 pk. Bovendien had ik een man meer in de auto en mijn auto is sowieso zwaarder dan die andere.

Als je het filmpje goed bekijkt wordt de afstand tussen de auto's op een gegeven moment niet veel groter.Dus zo slecht was het nog niet!
Ik ben zeer tevreden met mijn automaat, geen problemen ondanks dat het ding al 8 jaar oud is en al 265000 km achter de rug heeft, waarvan al weer ruim de helft met een gechipte motor.
Er zijn momenten dat ik een handbak prefereer boven een automaat, maar omgekeerd komt dat net zo vaak voor.

Inderdaad een handbak is sneller, maar dan moet je wel goed en op het juiste moment schakelen. Een automaat heeft ook het voordeel dat je verder kan doortrekken in de versnellingen.

PJ
Ik wist niet dat jij het was,bedoelde er ook niks mee.Ik gaf al aan dat het niet eerlijk was,want zij reden voorop.Een AT is trouwens eerder weg dan een handbak,verder ben ik het met je eens,heb zelf ook een automaat en die bevalt prima,voor mij nooit weer schakelen,ook al zal een handbak eerder de eindsnelheid behalen met dezelfde type auto,s en pk,s ;)


Dr.Go-Fast...