stof afdichting remklauw cilinder/plunjer

Gestart door bart, 15-09-2004 16:28:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bart

Blokken waren versleten tot op het bot... Nieuwe red stuff erop , alleen zijn de rubbere stofafdichtingen die de plunjer beschermen  gedeeltelijk uit de klauew geschoten. moeten dus nwe in , Ik hoorde datdaar setjes voor zijn .
Is dat een beetje zelf te monteren  ?? Iemand die ervaring hiermee heeft ??

ed

Tuurlijk is dat zelf te monteren, alleen die setjes zijn erg duur bij de Volvo dealer. Iets van 50 euro per klauw. Een nieuwe klauw kost 125 euro aan de voorkant, dus ik weet niet wat slimmer is. Wellicht even naar de autoparts.
Kun je rubber niet terug op zijn plaats duwen? Als het rubber niet gescheurd is is er niets aan de hand ( een wijs Chinees gezegde).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

855-Champagne

Is niet moeilijk te doen (mijn mening)
Ik heb het eens gedaan bij een vriend van mij die ook 850 rijd.
Je moet de klauw demonteren de zuiger er uithalen even opschuren en het spul weer inelkaar zetten, en het werkt nog steeds goed en vervangen kan altijd nog.

bart

Ok , klink goed, lijkt mij op die manier dan wel te doen.
Krijg ik geen lekkage als de ziuiger eruit gaat ?

M a r c

Citaat van: bart op 16-09-2004 18:16:40
Ok , klink goed, lijkt mij op die manier dan wel te doen.
Krijg ik geen lekkage als de ziuiger eruit gaat ?

Uiteraard loopt dan een deel van je remolie weg.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

855-Champagne

Gewoon weer aanvullen en ontluchten.

mark20v

Gebruik héél, héél erg fijn schuurpapier voor het opschuren (mits nodig). Daarnaast is de afdichtring in de klauw ook vaak een beetje hard geworden. Deze kun je naar mijn mening beter altijd vervangen en dan ook meteen het hoesje meepakken (in jouw geval de reden om het geheel los te halen). Beetje speciaal "remmenvet" van Até erop en geheel weer in elkaar zetten en ontluchten. De dealerprijs voor zo'n set is idd knap hoog en moet volgens mij wel goedkoper te krijgen zijn, ik weet alleen niet wie zoiets nog meer verkoopt. Imitatie lijkt me niet leverbaar maar bel eens rond...
Volvo separates men from the boys  

bart

Ok jongens, ga ik mee aant werk op de sleuteldag...

mark20v

Er is toch in de aftermarket een reparartieset verkrijgbaar, kijk even op de site:

REMTANG REP.SET
DIAM. 57.0MM
VOORZIJDE
Volvo separates men from the boys  

bart

dank je Mark..
Prijs valt mee lijkt het , komt nog wel btw, marge bij natuurlijk.
beveiligde site van autotaal dus, weet dus niet waar te bestellen, jij ? (regio amsterdam)

855-Champagne

Probeer het eens bij Amelsbeek in Amsterdam, zit in de pilotenstraat of zo iets.

mark20v

In principe zijn dit onderdelen welke automaterialenzaken kunnen leveren. Denk dan aan de brezan, ama, velba enz of die ook bij jou in de buurt zitten en deze producten verkopen weet ik niet.

Prijzen zijn bruto/ex dus met een beetje korting kun je ze als netto beschouwen ;)
Volvo separates men from the boys  

Emiel

Zo'n remrevisiesetje (15 letter lingo) kost 37 euro ex (per kant!) bij de Volvo dealer...gister nog 1 gebruikt. In de set zit het afdichtrubber dat in je klauw zit en dat buitenste stofrubber van de remzuiger.

Emiel..... 8)

bud

leg ff en baksteen of steek een bezem op je rempendaal zo dat hij iets ingetrapt blijft staan,  loopt niet je hele potje remvloeistof leeg als je de klauw er af haalt

die rubbertjes moet je zeker bij remblokken vervangen naar kijken,
als die stof/vocht rubbertjes er afliggen weet je zeker dat je aan een nieuwe zuiger/ klauw moet om dat de opervlakte laag van de zuiger gaat roesten op den duur. ( gevolg vastlopende remmen ed.)

jensen remmenservice ( leiden ) heeft die zuigers af en toe los in de verkoop
ene ze zijn het zelfde als van een dikke beemer
gr,b  
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

mark20v

3 weken geleden heb ik mijn schijven en blokken achter vervangen en kwam tot de
conclusie dat de zuigers alle 4 vastzaten. Het was alleen te laat om wat te regelen en heb de zuigers op de gok eruit gehaald.

Het waren niet zozeer de zuigers maar de klauwen die veroest waren waardoor de zuigertjes vast gingen zitten. Ik heb toen de roest eraf geschuurd en de oude afdichtingen ingevet met speciaal até vet en het geheel weer dichtgebouwd. Alles werkt weer hoe het zou moeten.

Volgens mij heeft Zippo hetzelfde gehad waardoor ook bij hem de remmen trilden door een vastzittende klauw. Hij had voor weinig een klauw van een V of C-70 geregeld die schijnt ook te passen;)

gr Mark
Volvo separates men from the boys