stof afdichting remklauw cilinder/plunjer

Gestart door bart, 15-09-2004 16:28:36

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Achter revisie setje bij Leeuwenkamp in Alkmaar 14 euro ( denk ex btw) net 2 besteld  (072-5402736)

Net effe opgehaald 29 euro incl btw voor 2 setjes :-)
als vooruit betaald wordt stuurt hij het ook op, rembours
kosten zijn gewoon erg hoog.

Nou vandaag de boel er even onderuit gehaald en dat was echt wel nodig hoor, alles zit inmiddels weer in elkaar nu de blokken weer even in laten lopen.  ( de rubbers pasten overigens perfect )

M a r c

Laatst stond ik ook met een vastgelopen remklauw. Toen ik alles uit elkaar haalde bleken beide stofhoezen los te zitten en de zuigers bijna muurvast geroest, dat ie uberhaupt nog geremd heeft is mij een raadsel. Met heel veel geweld en geduld de zaak weer redelijk kunnen repareren. Meteen nieuwe remklauwen besteld. Die gaan er eerdaags op. De gegroefde 302mm remschijven en DS remblokken heb ik er alvast opgezet. Nu dus binnenkort snel de klauwen, remolie en remleidingen wisselen. Vandaag even aan het hobby-en geweest, zie hier het resultaat  :D  Schôn rooi klauwkes mee rvs/teflon remleidinskes  ;D

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: MH op 26-02-2005 16:12:56
Vandaag even aan het hobby-en geweest, zie hier het resultaat  :D  Schôn rooi klauwkes mee rvs/teflon remleidinskes  ;D

Die kleur blijft?  ???  :'(

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Ja.  Ik vind dat mooi op een zwarte auto....  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: MH op 26-02-2005 17:40:36
Ja.  Ik vind dat mooi op een zwarte auto....  :)

Ik ben benieuwd  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Rad

Gaaf hoor, staat goed op een zwarte wagen !

Eric

Mmm, grappig als ik jullie zo hoor (lees) over revisie setjes... Ik kreeg te horen bij de dealer en een aantal autoonderdelen zaken dat de zuigers voor de klauwen niet losa te verkrijgen waren. Nu zijn ze besteld en ik krijg ze pas de 20e.. Dus complete revisie set inclusief zuigers.
Ook bij mij was het rubber los en de zuiger flink verroest.. ook diepe roest. Dus even schuren is volgens mij geen optie.
Maarre als iemand een adres weet waar ik de sets (met zuigers) voor de voorkant zo kan ophalen ben ik nieuwsgierig naar het adres!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

ed

Waarschijnlijk een onderdelen boek. Die zuigers zijn wel te krijgen hoor. Als je ze opmeet kan ik eens kijken of deze te krijgen zijn. Zijn de zuigers niet van aluminium voor? Achter in elk geval wel, dus roesten lijkt me niet.

Je kunt natuurlijk ook een ruilklauw bij de dealer halen. Kost 125 euro ex BTW. Lijkt me niet veel duurder dan een revisie set incl zuiger. Ik was alleen voor de rubbertjes al 20 euro per klauw kwijt. Bij mij waren de zuigers nog in erg goede staat. Doordat de klauwen aan de buitenkant dicht zijn zijn deze niet te honen. Gewoon goed schoonmaken, evt oppervlakte corrosie met een scotch-brite weghalen, en monteren. Gebruik een goede kwaliteit remmenvet (ATE!), en je remmen zijn weer als nieuw.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eric

Revisie set inclusief zuigers gaan me 49 euro per kant kosten. Duurt alleen erg lang. Heb ze pas de 20e deze maand.
Zuigers zijn 59mm als ik het goed heb en wel van staal want ze zijn bij mij behoorlijk ingevreten..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

855-Champagne

Citaat van: E.Asbroek op 14-04-2005 20:45:26
Revisie set inclusief zuigers gaan me 49 euro per kant kosten.

Dit scheelt toch weer met een ruilklauw van de dealer

bart

Ik heb eindelijk me remmen weer in orde.
Mijn oude set heb ik niet gereviseerd met een setje rubbers en stof hoes (die los zaten). Het werkte allemaal nog goed maar de zuiger/plunjertjes waren alwel iets aangetast. Was wellicht te reviseren, maar bij te veel aantasting/corrosie komen de problemen misschien wel weer terug (olieverlies?)
Besloten om nwe V70R/RAWD klauwen erop te zetten, aldus geschiede bij Scholten arnhem afgelopen sleuteldag. Dit zijn de zgn 16 inch remmen
Werkt weer de komende jaren zonder omkijken.

Eric

De revisie setjes zijn binnen! Aanstaande zaterdag ga ik er mee aan de gang.  Complete set dus met nieuwe zuigers. We hebben het ooit eens eerder gedaan met een vorige auto van mijn ouders (toen reden ze nog Volvo) dus zal het werk allemaal wel mee vallen. Mijn pa heeft de setjes opgehaald en hij bleek de man nog te kennen achter de balie dus ook nog eens korting gekregen. Totaal iets van 80 euro nu voor links en rechts voor.
Het is de bedoeling dat de klauwen na het schoonmaken ook nog een mooi kleurtje krijgen voordat de zuigers er weer in gaan. Geen vieze felle kleuren hoor... gewoon mooi donker grijs of zo zodat het allemaal niet meer zo smerig wordt.

ed

Citaat van: E.Asbroek op 17-04-2005 20:52:45
De revisie setjes zijn binnen! Aanstaande zaterdag ga ik er mee aan de gang.  Complete set dus met nieuwe zuigers.

Haal dan gelijk een hoontje door de cilindertjes. Waarschijnlijk moet dan je klauw ook uit elkaar (is als het goed is deelbaar), maar dat is eigenlijk de enige garantie voor een goede werking. Doordat de zuigers zijn aangetast is waarschijnlijk het cilindertje ook niet helemaal zuiver meer.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bart

Verschil met de 850 klauw schijnt te zijn dat die van de V70R iets "dunner" is zodat er de 16"  LM wielen oppassen icm 302mm schijven.
Ook hebben ze een ander part no.:
8602345- RV
8602344- LV

Overigens heb ik de de oude  en de nwe vergeleken , maar ik kan er geen verschil in zien...
Misschien gaat het om slechts millimeters.