Inhouden van de motor rond 4000 toeren

Gestart door PJ-T5R, 24-09-2004 16:51:16

Vorige topic - Volgende topic

PJ-T5R

Sinds kort, houdt de motor rond de 4000 toeren in. Tot 4000 toeren niets aan het handje maar even flink planken zit er niet meer in. Het lijkt wel alsof de toerenbegrenser erin vliegt, toerenteller gaat ook raar doen, beetje "shaken".
Het gekke is, als ik langzaam tot over de 4000 toeren accelereer ( wat wel lukt) en ik bij ongeveer 4500 toeren plank gas geef, de auto er gewoon als een speer vandoor gaat.

Iemand enig idee waarnaar te zoeken?

PJ

animalT5R

had dat probleem ook,alleen rond de 2500 toeren.
Heb toen alle vloeistoffen vervangen en tevens ook bougies,bougiekabels,verdeelkap en rotor vervangen.
denk dat je het moet zoeken in de bougies en verdeelkap en rotor,bougiekabels dan ook doen.
Ik heb het probleem niet meer nadat ik dit heb gedaan.
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Zippo

Citaat van: animalT5R op 24-09-2004 17:32:35
had dat probleem ook,alleen rond de 2500 toeren.
Heb toen alle vloeistoffen vervangen en tevens ook bougies,bougiekabels,verdeelkap en rotor vervangen.
denk dat je het moet zoeken in de bougies en verdeelkap en rotor,bougiekabels dan ook doen.
Ik heb het probleem niet meer nadat ik dit heb gedaan.
gr

Dit is zeker het probleem!
Ik denk dat je daar voorzichtig wat aan moet veranderen....
Denk aan eerst de verdelerkap en rotor.(bougies)
Dan de duurdere onderdelen zoals de bougiekabels.....

Succes Pj

thuur

En als dat niet helpt, zou ik de LMM verdenken.. Alhoewel de boel daar niet van gaat shaken in de regel. Maar inhouden rond een bepaald toerengebied wordt vaak veroorzaakt door een defecte LMM. Hmm.. Probeer maar eerst de verdeelkap/rotor and let us know ;)

Gr 8)

PJ-T5R

Heb rotor, verdeler en bougiekabels vermieuwd. Probleem voorbij.
De rotor zag er erg slecht uit, leek wel half verbrand. Verdeler zag ook behoorlijk zwart van binnen.
Misschien dat ik nog foto's ervan maak.

Animal, Zippo en Thuur bedankt.

PJ 8) 8) 8)

Zippo

Citaat van: PJ-T5R op 26-09-2004 22:03:36
Heb rotor, verdeler en bougiekabels vermieuwd. Probleem voorbij.
De rotor zag er erg slecht uit, leek wel half verbrand. Verdeler zag ook behoorlijk zwart van binnen.
Misschien dat ik nog foto's ervan maak.

Animal, Zippo en Thuur bedankt.

PJ 8) 8) 8)

Mooi!!!
Kun je weer lekker bloazen in Hoaksebarge  ;D

Zippo