Diesel lekage brandstofpomp

Gestart door riscybeertje, 01-12-2012 10:41:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riscybeertje

 ???Hallo allemaal

Sinds enige tijd start de auto haast niet als hij koud is en nu kwam ik erachter dat als hij start er ook diesel onder de auto ligt!!!!!!!
Op de bovenkant van de brandstof pomp is niets zien en is hij droog.Maar als ik er tussen door kijk zie ik dat hij vermoedelijk lekt aan de onderzijde zeg maar als je ervoor staat en dan aan de linkerzijde daar waar 2 draden onder brandstofpomp verdwijnen.De diesel loopt vervolgens over kap van de kabelboom naar het laagste punt aldaar om zich onder de auto op de stoep zich te verzamelen.Niet zo gaaf gezicht op de oprit met al die vlekken.
Loopt hij 1x dan is het goed en zie dan wel dat er luchtbellen zitten in het doorzichtige slangetje. Hij start dan verder de 1ste paar uren goed maar als hij dan dan na een uur of 8 weer gestart moet worden heeft hij er weer moeite mee.Heel soms slaat hij gelijk aan.
Is dit veel voorkomend euvel? Reparatie kosten en tijd die er aan kwijt is?? Wil ook gelijk de vacuumpomp vervangen heb beide liggen toevallig.Kan deze gewoon worden over gezet zowel brandstofpomp als vacuumpomp??

Gezien de winter zijn intrede heeft gedaan wil ik niet in de kou staan als ik de auto nodig heb.

PS heb beide liggen zowel brandstof als vacuumpomp!!!!!!!!!!

elianmars

#1
Waarom de pomp gelijk vervangen? De pomp van mijn (ex) 2.5D lekte ook. Ik ben ermee naar Terouw in Mijnsheerenland gegaan. Daar zijn twee rubberen ringen in de pomp vervangen en is de pomp perfect afgesteld. Heeft me 125 euro gekost.









riscybeertje

Hallo

zo te zien zijn dat de 2 bovenste pakkingen die je zo kan vervangen toch vanaf boven?? Maar dat is het hem nu bij mij lekt hij vanaf de onderzijde vanaf boven is alles kurkdroog.

En mijn idee is dat de lekkage zit daar waar 2 stroomdraden aan de onderzijde van de pomp zitten voorstaand dan links onder.

Gr Peter

hathü

Mijn TDI lekte afgelopen zomer ook op de door jouw genoemde plek, oorzaak brandstof-slangetjes die lekten. Bij de beurt heeft de garage die vervangen en sindsdien geen lekkage meer gezien.